Rolex 1038 Zephyr

Een prop Ducttape als je geluk hebt.

Zou een 1560 of 1570 cal moeten zijn. Heeft hij hacking-functie? Als het goed is niet

hij heeft wel hacking en loopt een stuk trager dan bijvoorbeeld de ETA in mijn Staudt… duidt denk ik op een 1570?

Rolex Caliber 1570: A Complete Guide - Millenary Watches

Hmm, ja zou inderdaad een 1570 zijn. Een van de eerste met hacking dan. De lagere beat rate klopt

1 like

1038 hoort een caliber 1570 in volgens mijn Rolex boek.

2 likes

Klopt 1038 heeft 1570. Omdat het horloge uit 1970 komt, kan het een hacking functie hebben. Deze functie werd namelijk begin jaren 70 uitgerold op de 1570 calibers. Gewoon maar eens langs een horlogemaker gaan en kijken wat er onder de motorkap zit. :face_with_monocle:

2 likes

Weet jij of je bij Rolex ook een extract of the archives kan opvragen zoals bij Omega?

Het uurwerk zou wel het gene zijn waar ik me het minste zorgen over maak bij dit horloge

1 like

Bij Rolex zelf gaat dat niet. Heeft geen nut om het te proberen

Eens. Vooral de andere zaken zijn zorgelijk.

1 like

Ik vind hem vet. Nice catch. Servicen en dragen die kanon

1 like

Heb hem inmiddels zelf open gekregen… cal 1570 it is!

3 likes

Dat is idd best mooi

1 like

CERTIEIED is ook een nieuwe voor mij. :joy:

3 likes

Geen spelfouten op die van TS gelukkig :metal:

1 like

Babi pangang flied lice special :joy:

1 like

Hi Aus,

Gefeliciteerd met je horloge! Jij vindt hem mooi, dat is het allerbelangrijkste!

Maar jouw twijfels over de originaliteit zijn terecht. De bezel is al besproken. Daarnaast is het volgens mij een redial. Je kunt het o.a. zien aan de kleine lettertjes “T” onder aan de wijzerplaat. Die van jouw zijn zonder serif, de andere versies zijn met serif. Ook het uitlijnen van de letter “L” van Rolex recht op de verticale lijn klopt volgens mij niet. Dit geldt ook voor het woord 'PERPETUAL" eronder. Lumeplots zijn niet helemaal strak uitgelijnd (sommige staan iets meer naar binnen dan anderen). En als je langer kijkt zie je waarschijnlijk nog wel meer. Zo heeft de plaat een soort lichtere ‘vlek’ rond de minute track tussen 12.00 en 4.00.

Uurwerk mag dan het juiste uurwerk zijn, maar dit is een van de minst belangrijke zaken (gek genoeg). Het gaat qua waarde vooral om de plaat, de wijzers, de bezel en de vorm van de kast.

En het bij elkaar sprokkelen van de juiste onderdelen om het horloge ‘terug te bouwen naar origineel’ is vanuit economisch perspectief niet heel erg interessant. Dus of het nou een speld of spelt is in die hooiberg, dat doet er niet zoveel toe. :wink:

Nogmaals, zolang jij het een mooi horloge vindt is dit allemaal niet erg. Het heeft uiteraard wel een groot effect op de waarde van het horloge. Ook de verkoopbaarheid wordt een stuk lastiger, aangezien de meeste mensen dit soort horloges mijden.

Kleine tip voor de mensen op het forum die meelezen en ook denken over de aankoop van een vintage Rolex; plaats een berichtje met deze vragen voorafgaand aan de aankoop.

7 likes

Bedoel jij wat je ziet op deze foto:

Want dat is puur het licht dat daar anders op de plaat schijnt… zie:

Of zie jij dingen die ik niet zie?

3 likes

je hebt helemaal gelijk