Een tijdje geleden kwam ik dit horloge al tegen, maar toen werd het aangeboden in Rotterdam, nu wordt deze week door een andere verkoper aangeboden bij mij dichter in de buurt (Deze verkoper geeft aan dat het niet om hetzelfde horloge gaat.)
Ik heb helaas niet de expertise om te zien of het horloge volledig origineel en echt is, hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen ik kan ook altijd vragen om meer foto’s mochten die nodig zijn om een oordeel te kunnen geven.
Het enige wat mij opvalt is dat de prijs aan de lage kant is voor een full set. Ik bedoel, als dit al de vraagprijs is en er is nog ruimte voor onderhandeling… Wel erg mooi klokje.
Hij zou 2 jaar gelden geserviced zijn waar die ook het horloge heeft gekocht, deze foto’s zou ik opgestuurd krijgen als die weer thuis is. Fijn om te horen dat tot nu toe niks merkwaardigs opvalt!
Bij de vraag of en wanneer de laatste service is uitgevoerd heb ik het nooit zo op mondelings toezeggingen, behalve als ik de verkoper ken. Dus iets van een duidelijke nota lijkt me dan handig om te hebben.
Even bellen kan vaak al een heleboel verduidelijken of een koper te vertrouwen is.
Er is een zeer lucratieve handel in gehackte marktplaats accounts, dus ook als er alleen maar goede reviews staan wil dit niet veel zeggen.
Mocht je na het bellen nog een goed gevoel hebben gewoon langsgaan met iemand die er verstand van heeft. Ik zou ook altijd vragen of je per bank mag betalen dit willen fraudeurs vaak niet. Het gaat om teveel geld om een groot risico te nemen.
Zekerheid is inderdaad het allerbelangrijkst, hierom heb ik telefonisch contact opgenomen met een juwlier in de buurt. Hier kunnen ze het horloge controleren op echtheid en tevens gelijk de koop daar afronden.
Mocht de verkoper hier niet mee eens zijn zegt dat denk ik al genoeg.