Rolex 1601 = jackpot

Dat een datejust 1601 een geweldig horloge is zijn we het denk ik wel allemaal over eens, maar wat maakt deze zo bijzonder?

Ik persoonlijk zie niet waarom er een premium wordt gevraagd voor deze 1601, het enige bijzondere dat ik zie is de 7450€ vraagprijs.
Zien jullie iets wat ik niet zie?

https://www.collection-heure.be/nl/horloge-20317-full-steel-oyster-bracelet-grey-gunmetal-t-swiss-t-dial

Dit is toch echt te gek, niet?

2 likes

Enige wat mij opvalt is dat de staat erg goed is zo op het eerste gezicht voor een horloge uit 1970 én dat doos en papieren erbij zit (vind ik persoonlijk wél belangrijk).

Verder kan ikzelf niets positiefs bedenken… Zie liever jubilee band, zie liever fluted bezel, zie liever andere kleur wijzerplaat. Tja, blijft er weinig over. :wink:

2 likes

Ja ,slaat nergens op !

1 like

Inderdaad TE veel geld
Was mijn vraagprijs voor de 1603 nog niet zo gek
Ook Complete set

1 like

En volgens mij geen buiten box
En geen service
Ben benieuwd welke gek die koopt
Maar er lopen er genoeg rond :joy:

1 like

Zou gekheid ook geen grenzen kennen :joy::joy::joy:
Volgens mij is hier toch echt geen gek voor te vinden

Ik zie wel gekkere dingen :joy:

1 like

Dan heb je indedaad jouw 1603 te snel laten gaan :wink:

Binnendoos klopt ook niet (veel te nieuw).

1 like

Deze aanbieder is van oudsher al niet de goedkoopste. Los daarvan is dit weer de eeuwige “Moet een Rolex zo duur zijn?” discussie en het antwoord is telkens “Ja!” want de gek geett het ervoor…

1 like

Zelfde binnendoos als uit 1982
Zat er bij mij bij
Weet niet welke daar bij zou horen

1 like

Ik vindt het persoonlijk een beetje ramelaars die vintage shit.
Geef mij maar de nieuwere modellen
Maar ieder zijn ding
Er zitten zeker hele mooie bij
Maar ik denk dat er ook veel te veel niet originele te ronde doen
Maar dat is denk ik niet meer te controleren

2 likes

Haha! Prachtig :sunglasses::+1:t3:

3 likes

Ik vind sommige vintage wel de shit :poop:

4 likes

Zo’n grijze dial is wat zeldzamer
Volgens mij.
Maar voor geen €7450 zeldzamer, voor mij :wink:

1 like

Model/vorm/proporties van de oudjes is wel mooier dan de huidige modellen.

4 likes

Er wordt nog gezocht naar een of andere feature die andere Datejusts niet hebben, een of andere verkleuring ergens of zo of een markertje dat wat dikker is. Vervolgens moet daar een Engelse term voor verzonnen worden (fat huppeldepup of ghost whatever) en daarna kan hij voor deze prijs in de aanbieding.

5 likes

Ik denk dat je er (met een beetje zoeken zonder al teveel haast) bijna twee zou moeten kunnen vinden voor dat bedrag.

2 likes

Moet zeker mogelijk zijn :sunglasses:

1 like

Volgens mij is de staat helemaal niet zo? Roest op de datum, alle tritium bolletjes op de uurmarkeringen ontbreken, er is iets met de tritium op de kleine wijzer aan de hand.

Vraag; ik dacht dat een 1601 altijd een fluted bezel had? Of niet?