Lijkt alsof de eene lug breder is dan de andere
Ook zijn ze wat beschadigd denk dat je voor dot geld wel wat mooiers kan vinden
Hetzelfde exemplaar als?
Zie ik niet direct. Ik kan niets mooiers vinden in deze prijsklasse (geen geelgoud, >1990, scherpe kast, donkere wijzerplaat, >36mm).
Ziet er imo goed uit! Ik kan die bezel en dial ook zeker waarderen
Pas op met die standaard lulkoek zoals “hij is door onze horlogemaker nagekeken”. Een handelaar geeft alleen geld uit als het echt moet, uitzonderingen daargelaten. Grote kans dat je op korte termijn nog eens flink centen mag aftikken voor een service. Ik zou een dergelijk horloge voor dit soort bedragen alleen kopen als er recent aantoonbaar onderhoud is gepleegd.
Ik zou zoiets nooit zonder papieren kopen.
Want?
Koop helemaal niets boven de 500 euro zonder eigendoms papieren.
Bedankt voor de tip. Zal nogmaals specifiek hier naar vragen. Er zit een jaar garantie op dus zal in gedurende het jaar dit ook nauwlettend in de gaten houden.
Papieren zeggen echt 0,0 over de echtheid van een horloge.
De foto’s die jij in de startpost laat zien en de foto’s van djordy
Goed zo sherlock. Dat wordt ook geschreven hè.
Dat zal vast waterdicht zijn
Is 100% zeker hetzelfde horloge.
Inderdaad mooie termen: nagelopen, nagekeken… Dat zegt helemaal niks. Dat is zoiets als. Ik heb het bekeken, het ziwt er niet uit, maar ik doe er ook niks aan.
Ik denk dat de vintage markt zich nu achter de oren gaat krabben.
De topicstarter reageert op de foto’s van Djordy “Scherpe zeg, is dat je jouwe”, dus blijkbaar ben ik niet de enige die die in verwarring is…
Goedemorgen Ronnie, ik ben de eigenaar van het horloge en ook degene die hem aanbiedt. Ik ben het zeker helemaal met je eens dat “nagelopen” een zeer breed begrip is. Tot mijn spijt wordt hier dan ook vaak “misbruik” van gemaakt. Om de kwaliteit te leveren laat ik alle horloges die binnen komen grondig nalopen. Je wilt neem ik aan wel weten hoe het er van binnen uitziet? Als de smering nog helemaal in orde is, onderdelen geen enkele slijtage vertonen en het horloge loopt binnen de marges is service niet nodig. Dit zie je vaak bij uurwerken die recent onderhoud hebben gehad. Indien onderdelen wel lichte slijtage gaan vertonen, het uurwerk droog dreigt te gaan staan, of andere afwijkingen gaat vertonen dan worden de horloges altijd voorzien van een volledige servicebeurt en worden de onderdelen vervangen. In de meeste gevallen is dat dus het geval. Ik vind de aanname van “ziet er niet uit, wordt niks mee gedaan” heel erg jammer.
Beste Jordy,
Het is geen aanval op jou. Maar ik spreek uur ervaring dat nagelopen niet zoveel zegt. Ik heb ook een horloge gekocht wat nagelopen was. Ondanks dat het nagelopen was, mankeerde er toch wel het een en ander aan. Gelukkig heeft de verkoper het destijds goed opgelost door mij naar een horlogemaker te sturen. Deze horlogemaker zei ook dat het horloge gewoon toe was aan een servicebeurt. Allemaal keurig betaald door de verkoper. Echter koop ik nu, als ik nog een keer een vintage horloge koop, een horloge met onderhoudspapieren er bij. Dat is de enige manier om vast te stellen of een horloge goed is nagelopen. Want aan een horloge die drie jaar geleden is geserviced, hoeft niet veel te mankeren, hij loopt alleen niet soepel meer.
Er hoeft geen verwarring te zijn als iedereen gewoon eerst leest en dan pas reageert. Ruim voor je je afvraagt af het hetzelfde horloge is, is dat antwoord namelijk al gegeven.
Maar goed, excuus voor topic vervuiling