Bedankt voor alle reacties. Paar kleine dingetjes zullen nog gecheckt worden en dan zal er over worden gegaan tot aankoop:grinning:
@RonnieB zeg Ronald zullen we het gewoon gezellig houden?
Er is hier iemand die een horloge aan gaat schaffen van een heel behoorlijke waarde. Daarin wordt gevraagd om een mening. Ik heb net als jij een mening. Ik hoop dat degene die hier advies vraagt vanuit zijn eigen bereik gewoon een beslissing neemt.
Beste Pieter,
Laten we het heel gezellig houden. De beste man vraagt om advies. Ik geef hem advies met betrekking tot de term nagelopen. Ik deel daarbij mijn ervaring. Als je dat niet gezellig vindt, dan verschillen wij denk ik van mening
Edit: ik lees nu pas dat het op jou reactie was geen horloge boven de €500,- zonder papieren te kopen. Papieren zeggen helemaal niks over de staat van een horloge, als ze al niet vervalst zijn. Dus ik reageer gewoon met een kwinkslag op jouw reactie. Er worden horloges voor meer dan een paar ton verkocht zonder papieren. Ik heb een Seiko van rond de €1000,-, daar zitten ook niet echt bepaald papieren bij die zouden moeten wijzen op echtheid oid.
Is gewoon een mooi ding, mensen zijn onterecht aan het zeiken. Foto’s zijn foto’s en foto’s zijn nooit een perfecte manier van ‘diagnose’.
Pietertje moet zich nog even verdiepen in het vintage en neovintage gedeelte, ook voor exclusieve horloges. Papieren zijn leuk, maar ik zou er niet meer voor neerleggen. Ze zijn al zeker geen must. Dingen worden veel te vaak gefaked. Zo ver ik weet zijn zelfs de oude perferatoren en lege papieren in de omloop. Ook dozen kunnen zo gekocht worden. CONDITIE, CONDITIE, CONDITIE. Maar goed, in ‘t Gooi dragen ze alleen maar nieuw toch?
Aan een mening heb je niks als mensen om advies vragen, feiten over de staat en koop zijn over het algemeen handiger.
Ik ben het niet vaak eens met @TheWornWatch maar vandaag moet ik hem in zijn ‘kort maar krachtige’ opmerking gelijk geven.
@TJ91 dit ding is prachtig man, gooi dat geld maar over de balk!
Ronnie Flex
Ben het wel met je eens hoor @RonnieB
Hahahahaha, zo bedoel ik het helemaal niet hoor. Maar Seiko staat nou niet echt bekend om zijn certificaten leveren bij horloges in een bepaald segment. Grand Seiko kan ik (helaas nog) niet over meepraten.
Vintage GS met correcte papieren en doos is misschien nog wel zeldzamer dan bij andere merken! Zou me daar bij die merken er niet zo druk om maken als de rest maar klopt.
Seiko levert in principe gewoon altijd handleiding en garantiekaart/boekje mee, dat staat los van de prijs.
Klopt, maar aan dat kartonnen garantiekaartje is nou nou niet echt bepaald een certificaat van echtheid. En daar ging het toch om?
Je kan toch iets “nalopen” zonder dat je er ook maar iets aan doet of repareert. Uit dat oogpunt kan het horloge nagelopen zijn
Prima als je bijdehand wilt doen, maar het staat er niet.
TS geeft niet aan waar hij dit horloge aangeboden heeft gekregen, hoe moet ik weten dat dit 10 over 10 is?
OT: Mooi horloge! Begrijp alleen nooit dat mensen die casebacksticker laten zitten. Heb geen smetvrees, maar dit is toch gewoon smerig?
Het probleem met nalopen is dat het helemaal niks zegt. Als een horloge een servicebeurt heeft gekregen krijg je er over het algemeen een testrapport en garantie op de service bij. Het advies is om de drie tot vier jaar een servicebeurt te geven. Ik denk dan: als er geen documentatie aangaande service bij zit, is het langer dan drie jaar geleden dat het horloge service heeft gekregen. Een horloge dat al drie jaar geen service heeft gekregen is niet kapot, maar loopt over het algemeen ook minder goed.
Dat je het niet snapt of de reacties niet kan volgen wil niet zeggen dat het er ook niet staat. Want het staat er natuurlijk wel
Wat ik met die sticker ga doen ben ik nog niet over uit. Het is leuk dat die er nog op zit waardoor je zou denken dat het horloge niet intensief gedragen is. Echter als die al versleten is, is het misschien niet zo fris inderdaad😅
Een Rolex om de 3 a 4 jaar een service beurt???
Hoe ouder ze worden, hoe vaker ze een servicebeurt nodig hebben.
een 16220 heeft gewoon het zelfde uurwerk als een Datejust uit 2017.
Na een goede onderhoudsbeurt kan die makkelijk 5-6 jaar mee zonder problemen.
Zoals met alle vintage geldt: wegblijven als je er geen verstand van hebt of kopen bij gerenommeerde dealer. Te duur? Dan doorsparen.