Onzin, het juist slim om op het forum raad te vragen. Of je nou bij een dealer koopt of particulier. Aan de reacties in het topic te lezen is er ook niet heel veel mis met het horloge. Dus waarom niet dan?
Volledig mee eens. Je hebt ook vintage en vintage. 1999 is mijns inziens nieteens echt vintage maar dat is weer een andere discussie.
Omdat er vaak genoeg toch wel ellende blijkt achteraf. Hoeft natuurlijk niet, maar als leek zou ik er zelf niet snel aan beginnen.
Niet lullig bedoeld.
Maar vaak komen de wensen niet overeen met het budget.
Ja daarom, dus vandaar mijn opmerking “doorsparen”. Goedkoop is duurkoop
Zelfs bij intensief dragen, laat staan in de roulatie. Dan makkelijk 7 a 8 of zo hoor. Ligt er vooral aan of de horlogemaker alle smeerpunten meegenomen heeft, en met de/het juiste olie/vet. En vooral niet teveel, wat ik HEEL vaak zie. Dan loopt het juist sneller van z’n plek.
Te weinig/niet is ook niks; vooral bij de 3135-serie zijn er horlogemakers die snel-snel-snel willen, en denken “ik laat het wijzerverzetmechaniek (keyless works) lekker zitten in de schoonmaakmachine, kan overal bij later”.
Tot je bij onderdeelnummer (is een Zwitserse standaardnummering voor uurwerkonderdelen) 250 komt - het wijzerverzetrondsel. de 3100-serie heeft er 2; dat zorgt er voor dat de wijzers verdraaien in de te verwachten kroon-draairichting. 1 x de 250 in een uurwerk en je moet de kroon terugdraaien wil je de wijzers vooruitzetten.
Anyway -1 van die 250’s kun je niet bij om goed te smeren, als je alles “laat zitten”. Kan dan echt niet gesmeerd worden. Is dan net ongeveer het enige defect waar je wel eens van hoort bij deze calibers…
Dat neem ik zo van je aan.
Ik was nogal terughoudend.
En dan zo’n protserig modern glim ding kopen? Zo’n ouwe DJ is veel stijlvoller.
Mooi zo een rolex , maar denk voor mij wel betaalbaar , maar of ik dit in me collectie wil hebben… denk dat ik daar niet de echte liefhebber voor ben. Lijkt me wel een investering voor de toekomst zo een klokje…
In prijs zal dit alleen maar toenemen…