Rolex 16233

In mijn zoektocht naar een two tone blue dial DJ kom ik oa uit op dit model.
Volgens de verkoper is het horloge is goede staat en is alles origineel.
Ik heb er geen oog voor en heb de hulp nodig van de professionals.

Hoe oogt het? Zijn er dingen die opvallen of niet kloppen?
Het is een 16233 uit 1990.

2 likes

Goede, recente referenties.
Verkoopt regelmatig Rolex.

Ik zou durven.

3 likes

Dat zou kunnen maar ik vind de kwaliteit van de foto’s wel erg zwak hoor

3 likes

Genoeg Rolex horloges te koop, waarom dan kopen zonder papieren/ doos uit een land als Roemenië…?
Daarbij zijn de foto’s inderdaad wat vaag.
Je hebt echt geen idee wat je toegestuurd krijgt…

Die lugs zijn toch wel slecht afgewerkt. Ik zou toch een betere zoeken voor die prijs.

Ik zou verder zoeken. Roemenië + deze foto’s…

Niet zo lang geleden stond er bijvoorbeeld bij een bekende NL dealer een 116233 te koop met een blauwe wijzerplaat. Ik zou voor zo’n optie gaan ipv waar je nu naar kijkt.

Wat is je budget?

1 like

Voor een oude dj 5/6k

Ik zou je budget wat oprekken en voor een mooiere gaan.

Ben er naar opzoek, heb je een link van die bekende dealer ?

Bobbysfinewatches.

Er staat: “Hands, no optical defects”. Nou weet ik niet welke bril zij ophebben, maar als ze zo opzichtig liegen, zou ik de rest ook niet vertrouwen :slight_smile:

Op het eerste ook netjes maar zelf prefereer ik toch wel papieren erbij of liever full-set en zoals gezegd vanuit Roemenië :thinking: je weet inderdaad nooit wat er uiteindelijk geleverd wordt :roll_eyes: persoonlijk zou ik het niet doen.

Horloge zelf lijkt me prima. Zou zelf alleen een andere zoeken in betere conditie! Kijk eens bij WatchWorks Haarlem of Bobby’s fine watches.

Zou zeker niet in Roemenië kopen.

Lijkt me weinig mis met de lugs hoor. Zou wel zeker om betere foto’s vragen, of liever nog, een filmpje.

Nou, ik vraag me af of het wel steeds hetzelfde horloge is. 2 foto’s uit dezelfde advertentie;

4 likes

Ik dacht hetzelfde. Het is ook op 1 foto zichtbaar, maar om dat nou positief te noemen. :wink:

2 likes

Roemenië… the horror…

Sommigen vragen er ook gewoon om :upside_down_face:

Tussen de 5-6k is een prima budget voor een mooie 16233 watch only hoor.

3 likes

Een profielfoto van Andrew Tate en een horloge willen kopen uit Roemenië, ik vind 't geestig toeval :crazy_face:

11 likes