Rolex 16233

Och, ik heb zeker 15 van mijn horloges via internet uit Roemenië laten komen zonder één probleem. Oké, goedkopere prijsklasse, maar het ging altijd goed. In de lagere prijsklasse ga ik daar graag winkelen :slightly_smiling_face:

3 likes

Dus jouw advies is om €5500,- naar Roemenië over te maken?

Advies : Gewoon even verder zoeken en hier iets kopen, liefst met papieren.
En mocht het daardoor wat duurder worden, spaar dan even door.

Nee, dat zeg ik niet. Ik maak een opmerking over het kopen in Roemenië.

2 likes

Met horloges tot een paar honderd euro kun je het risico nemen, maar met een horloge van €5500,- ( en daar gaat het hier om … ) zou ik adviseren om het niet te doen.

1 like

Eens :+1:

1 like

Wellicht, maar ik denk dat je met een iets hoger budget beter uit komt. Dit is op basis van wat ik de laatste maanden heb gezien.

Al is mijn insteek niet het hogere budget maar een betrouwbare handelaar. Hoger budget maakt meer mogelijk.

Een Rolex van 32 jaar oud zonder papieren, zonder niks… kopen in Roemenië :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

2 likes

Via chrono24 heb je best wat rechten.

Desondanks lijkt bovenstaande dj me wat afgekloven.

Je kan rechten hebben, maar je moet ze ook nog krijgen.

En een oude Rolex zonder papieren en box voor €5500,- kopen op afstand in Roemenië is gewoon dom.

1 like

Litouwen dan? Met jouw oordeel kan ik mij een IQ test besparen.

5 likes

Want iedereen in Roemenie verkoopt Rolex horloges waar iets mis mee is?

3 likes

Zou chrono24 aankooproces er nog eens op nalezen.

Kijk naar de foto’s en als je dan nog steeds denkt dat het een goede deal is …

En dan kun je nog niet eens in het horloge kijken.

Maar goed, iedereen is vrij om het lekker te doen ! :joy:

Mijn advies, geef een beetje meer uit voor een nette met papieren.

Je hebt het niet over dit horloge alleen. Je hebt het over heel Roemenie.
Maar goed, dit gaat een discussie worden waar ik verder geen zin in heb. Succes.

4 likes

Heb er ook geen zin in, we hebben er een andere mening over.
Koop jij fijn horloges in Roemenië en ik niet, helemaal goed toch ?

Vraag me alleen af of jijzelf bereid zou zijn om €5500,- over te maken naar Roemenië voor een horloge dat je dus niet in real life kan zien, en waar geen papieren bij zitten.

Ik zou nog geen €500,- overmaken naar Roemenië voor een horloge,… vooroordeel ? Zal wel…

Fijne avond verder.

3 likes

Papieren zijn maar een garantiecertificaat voor een paar jaar. De meeste mensen gooiden die vroeger gewoon weg. Niks om bang voor te zijn. Buy the seller.

9 likes

Je snapt toch hopelijk wel dat de reacties over Roemenië geheel on topic zijn!!! Dus het slaat specifiek op dit horloge aangeboden door deze Roemeense handelaar…

En off topic… Roemenië, scam, oplichting, fraude, afpersers etc het kan allemaal in 1 zin :innocent:

Maar ach ieder gokje kan wat waard zijn :rofl:

1 like

Ook nog zo 1.

Waarom zou je uberhaupt papieren willen bij een horloge van 32 jaar oud.
Alsof papieren niet na te maken zijn of garanderen dat er niets mis is met het horloge…

3 likes

Niks met bang zijn te maken, ik wil ze erbij. ( en ben bereid om daar meer voor te betalen )

1 like

Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar zegt niks over de authenticiteit. Bovendien, het gaat hier over TS.

Overigens vind ik het alles over een kam scheren van Roemenië ook wel een beetje tekort doen aan sommige contacten daar. Stel een paar kritische vragen en als ze daar geen antwoord op willen geven of hebben dan weet je genoeg. Kijk goed naar de rechten die je hebt op Chrono24, maar hopelijk hoef je die niet te gebruiken.

Snel kijkende zie je wat oxidatie, ik weet niet of je dat bedoelt, maar dat is heel veel voorkomend bij deze geelgouden wijzers. Er zit namelijk meer koper in de geelgouden legering, dat oxideert sneller. Dit zouden wij ook niet als defect zien, zo lang er maar niet mee gerommeld is…

10 likes