Rolex acero

ik zou graag willen weten welk horloge dit is en wat hij ongeveer waard zou kunnen zijn. Hij is in mijn bezit maar ik ben meer een omega man.

Acero is niet de naam, dat is Spaans voor staal.

Van wat ik op de foto zie lijkt het mij een Date te zijn. Of hij echt is weet je beter dan wij en dan kan je ook een hoop op eBay/Chrono24 vinden.

Wat een slechte foto , kan beter lijkt me :S misschien kom je er dan sneller achter :wink:

ja het is niet zo een hele goeie foto en ik heb de echtheid certifcaten gezien en de originele doos is er ook bij. Wat is zoiets waard?

wizzzard Schreef:

ja het is niet zo een hele goeie foto en ik heb de
echtheid certifcaten gezien en de originele doos
is er ook bij. Wat is zoiets waard?

Zelfs dat zegt niet alles. Helaas worden replica’s met doos en papieren geleverd. Ik ben geen Rolexkenner, maar de waarde zal ook afhangen van het materiaal, de leeftijd van het horloge en de staat van het horloge. Ik heb verschillende ‘dates’ gezien variërend van 1600 tot 3500 euro.

Lijkt me een rolex datejust. Weet je het jaartal? Zo ja, dan kan je op internet een vergelijkbare zoeken zodat je een richtprihs hebt… Mits het origineel is… :slight_smile:

Dit lijkt me een Rolex Date (15200???), dus geen Datejust (34 vs 36mm).

Maar wil je dit horloge kopen of is hij al in jouw bezit (wat je zelf zegt). Als je namelijk de echtheidscertificaten hebt gezien (gezien?? hoezo gezien, van een foto via de mail ofzo?) en de doos er ook bij zit, hoe komt het dan dat je zelf niet weet wat je in huis hebt?

Daarnaast vergroot de datum volgens mij ook niet goed genoeg en ik twijfel aan de tekst onderaan de wijzerplaat, maar dat kan ook aan de hele slechte foto liggen.

wat voor tekst staat er dan op de wijzerplaat ???
en kan je aan de nrs op de kast niets opmaken ???

Het horloge is van mijn vader, die wil hem niet meer zodoende. ik ga er inderdaad vanuit dat het een date is. Papieren heb ik allemaal op de webcam gezien incl. de doos. Het zal waarschijnlijk einde van de maand wel in mijn bezit zijn.

Als het horloge van je vader is en jij krijgt het dan is de waarde niet in geld uit te drukken.
Toch?

Aad A Schreef:

Als het horloge van je vader is en jij krijgt het
dan is de waarde niet in geld uit te drukken.
Toch?

+1 helemaal mee eens, maar ik weet zijn (familie)situatie natuurlijk niet…

Ik zou dan wat langer doorsparen.

Idd , geld speelt helemaal geen rol als je het van je vader krijgt toch of je zou moeten overwegen hem in de verkoop te gooien wat ik persoonlijk niet zou doen maar bon ieder zijn ding!

klopt hij is onvervangbaar, maar aangezien hij er nog wel wat heeft…
Ik heb hier ook een speedmaster en logines verkocht.

Toch vind ik de datum maar matig vergroot. Ik heb mijn twijfels hoor…

marijn Schreef:

Toch vind ik de datum maar matig vergroot. Ik heb
mijn twijfels hoor…

Zal niet de eerste vintage neppert zijn.:sunglasses:
Kan ie nog altijd een paar tientjes opleveren!:wink:
Ik zou zeggen, ga met dit horloge naar een Rolex-dealer en je weet 't.
Succes en ik hoop voor je dat ie echt is.

TagEd Schreef:

marijn Schreef:

Toch vind ik de datum maar matig vergroot. Ik
heb
mijn twijfels hoor…

Zal niet de eerste vintage neppert zijn.:sunglasses:
Kan ie nog altijd een paar tientjes opleveren!:wink:
Ik zou zeggen, ga met dit horloge naar een
Rolex-dealer en je weet 't.
Succes en ik hoop voor je dat ie echt is.

+1

Mijn vader had in de jaren '80 een collega in geldnood uit de brand geholpen door z’n Datejust over te nemen.
Paar jaar geleden ging ik ermee naar Schaap en Citroen ivm een barst in 't plexiglas. Wat bleek… een nepperd :X

Afgaande op de vergroting zeg ik toch nep helaas…

Zoltar Schreef:

Afgaande op de vergroting zeg ik toch nep
helaas…

Dat was ook mijn eerste ingeving. Dit is alleen wel een plexi model geloof ik en als de pukkel slijt, wordt de vergroting ook minder denk ik.

Horloge is volgens mij oud genoeg om nog een zilveren datumschijf te hebben met open zessen en negens. De witte schijf helpt niet bepaald. De wijzers ogen ook niet echt des rolex dus pak eens een betere camera zou ik zeggen.

Als hij binnen is komen er meteen nieuwe foto’s en ga ik langs de horlogier die mijn speedmaster en longines heeft getaxeerd.
Mijn vader heeft nooit nep gedragen, dus ik ben heel benieuwd.