Hij is maar 40mm
Ps, sowieso niet naar een ander luisteren en helemaal niet naar mij! Ik heb enkel van de mainstream modelletjes die iedereen heeft😇 Dus daar heb je geen snars aan!
Ps, de VC verslaat voor mij de ap wel!
Tuurlijk!
Dit zijn de leukere topics trouwens.
Ik breek mijn hoofd trouwens al tijden over de vraag naar een ideale stalen ‘alleskunner’ die top is. Ik kom er niet uit. Van de VC in 41mm dacht ik lang dat het ‘m was. Toen ik hem probeerde was dat hevoel snel weg. Veel te groot en lomp. Ben wel benieuwd naar hoe de 37mm zou staan eigenlijk.
Ik doe het nu trouwens met veel plezier met de combinatie Explorer en Zenith Defy Classic.
Draagcomfort is het allerbelangrijkste , mijn schrale polsjes zijn niet gemaakt voor 40MM+
Ik ook
Daydate is ongelofelijk mooi , maar in mijn ogen geen alleskunner.
Ik vermoed dat deze maat wel eens perfect zou kunnen zijn!
Zodra ik hem gepast heb zal ik mijn ervaring delen.
Dit zie ik ook gebeuren!
Ik heb gisteren die VC omgehad en moet zeggen, WOW!
Die blauwe plaat was niet voorradig, maar wel in soortgelijke combi en heb het blauw dus gezien, irl helemaal top!! De band zat in plasic gewrapt, maar vond ik ook mooi. Ik kan me voorstellen dat ik hem zou kopen, prachtig uurwerk, transparante caseback. Zou me er alleen overheen moeten zetten dat de afschrijving stukken hoger is dan van een horloge dat ik mss even mooi zou vinden en ook voor dat geld zou kunnen kopen. Dat is wel lastig. Succes met de overwegingen!
Waar heb je hem gepast?
En zo zie je maar dat smaken kunnen verschillen en op sommige vlakken weer overeen kunnen komen.
De zenith vind ik prachtig maar de explorer vind ik echt saai. Ik heb hem een paar x geprobeerd en net als met de speedmaster doet hij mij niets. Daarom je eigen smaak volgen!
Zou kunnen, moet je wel Omega gek voor zijn
Toch weer Rolex, is er ook in 37mm met bruine of zwarte dial
Meer wil ik er niet over kwijt
Komt dat goed uit, koop een jong gebruikte en doe er je voordeel mee.
Ik zou gewoon een toffe daydate kopen. Degene die je nu hebt doet het em niet voor mij.
Een toffe daydate verslaat een AP en Vacheron voor mij any day.
Deze is wel gaaf: zenith el primero 38mm met prototype dial 9200.-€
En dan bracelet er nog los bijkopen, dan wordt het een beetje zo:
Ik zou gaan voor een donkere wijzerplaat op deze DD. In deze staat vind je hem misschien niet meer. Toch een heel andere look en je houdt het horloge waarvan je toch spijt gaat krijgen als je het weg doet.
Koop iets leuks ernaast op staal met een lichte wijzerplaat. Een mooie grand seiko dan heb je ‘the best of both worlds’
Ook voor mij. Ik ben nu veel blijer dan toen ik één DJ en die APRO had.
Nadeel van een Day-Date is dat ie wel beetje mainstream aan t worden is.
Erg mooi , maar zo gek ben ik inderdaad niet.
Heb hem gepast , kast maat is perfect maar het smalle oyster bandje was een deal breker.
Heel mooi , maar de datum plaatsing… nee
Die heb ik
Dat is ook een optie.
Dat gevoel bekruipt mij ook een beetje.
Het unieke gevoel mis ik.
Dat gaat een andere dial niet veranderen.
Goede adviezen allemaal , thanks guys.
Keep it coming!
Mainstream? Dat is toch onmogelijk in deze prijsklasse. Het is een parel die je zelden tegenkomt IRL. Zeker in deze staat.
Mainstream, kom op dat is echt onzin. Dat er op dit forum een paar rondzwerven maakt iets nog niet mainstream. Je komt ze toch niet op elke hoek van de straat tegen?
Ik denk dat indien je in deze een mooie zwarte/donkerblauwe of doe is gek die fantastische cherry wijzerplaat (ik weet niet of dat kan btw😇) dan heb je een prachtig horloge in een maat die voor jou spot on is!
Pak je een horloge uit de klasse 2-5k om te spelen en te wisselen want dat willen we toch allemaal😂
Dat gaat niet om prijs. Ze worden gewoon steeds meer gekocht. Om me heen zie ik ze ook meer. Ik was er 10 jaar geleden ook al naar aan t kijken. Toen werd t nog veel meer beschouwd als ouwemannenhorloge. Model is “hipper” aan t worden. Hij wordt er niet minder mooi van ntrlk. Maar ik had liever gehad dat minder mensen m mooi/cool vinden. Leukste is onderscheiden door kekke plaat. Maar is in modernere versies lastiger. Als er nu stonedials zouden komen, zou dat denk ik gaan als de brandweer. Maar ook weer jammer, is dat ook niet meer apart🥺
Nee dat niet maar het maakt het nu ook niet exclusief