Ik ben bezig met een revisie van een Tudor Oyster Prince uit de jaren '70. Toen nog met een case en bracelet van Rolex. Helaas is de bevestiging stuk, welke de laatste link met de sluiting verbindt.
Deze is ingescheurd, waardoor de bevestiging los kan schieten.
Is hier een oplossing voor? Eventueel een aftermarket oplossing?
Hieronder een foto ter verduidelijking:
Je zou het eens bij een AD kunnen proberen. Onderdelen waren los leverbaar (hier dus 32.20372 voor een 9315). Kon zo gauw geen diagram voor de jouwe vinden
Edit: toch een gevonden
Super, dankjewel!
Ik ga kijken of ik iets kan vinde ln.
Zo’n onderdeel bij de AD kopen zal wel een verplichte volledige service betekenen.
Je kan ook ebay proberen.
Tja, bij Heetman had je nog een kans gemaakt wellicht. Maar die tijden zijn ook voorbij…
Gassan op de Dam en dan direct met de horlogemaker praten…
Grijze dealer die zich met Rolex uit dit tijdperk bezig houdt contacten? Of nog makkelijker @Tempusuurwerktechniek
Juist bij de dealer wil men vaak wel helpen tegen een normale prijs, op Ebay betaal je vaak de hoofdprijs en soms ook nog niet origineel. Vragen kan men altijd en een verplichte revisie is bij een band reparatie niet aan de orde
Heb je dat weleens geprobeerd bij een Rolex AD dan?
Ik ging voor een pepsi bezel voor m’n 16710 gmt naar de AD.
Ze zouden m’n horloge daarvoor 2 weken willen houden en indien er een revisie nodig was, deze uitvoeren en anders kreeg ik geen bezel.
Zelfde verhaal kreeg ik bij een jubilee band die ik wilde kopen.
Heeft allebei niets met het uurwerk te maken maar dat maakt kennelijk niet uit.
Dus ga er maar vanuit dat je bij een onderdeel van de band zo’n zelfde verhaal krijgt.
Die ervaring heb ik met Gassan aan het Rokin totaal niet!
Weet niet bij wie je geweest bent maar 2 weken voor een inleg van de lunette is absurd.
Gassan aan het Rokin ben ik geweest en bij de Rolex boutique.
En het inleggen van een lunette duurt geen 2 weken. Het duurt 2 weken voor er iemand heeft bepaald of het horloge een service nodig heeft voor je je lunette meekrijgt. Die lunette legde ze gewoon letterlijk voor me op tafel neer. Dus dat was het probleem niet. Dat ik em er zelf wel in zou zetten thuis kon ook niet.
Dank voor alle antwoorden en suggestief.
Ben zelf horlogemaker (in wording ) dus ga geen grof geld betalen bij een AD voor zo een simpel klusje. Ebay staan wel bracelets, maar voor chterlijk hoge prijzen. Want tja, er staat Rolex op
Deze specifieke Tudor heeft me al behoorlijk wat gekost; de tule in de kast voor de schroefkroon was afgebroken, deze heb ik opnieuw moeten tappen en een vervangende tule in moeten zetten. Daarnaast een nieuw tropic 12 (Rolex) glaasje en dan nu dus nog de band. Het exemplaar heeft al wat patina op de wijzerplaat, dus wil er niet heel veel meer aan uitgeven.
Yep! Lijkt er wel op, thanks!
Ik ga het nu eerst met een Aliexpres schakel proberen, maar enkel het ‘verbindingstuk’ wat gescheurd is. Mocht dat niet lukken, ga ik deze bestellen.
Jep, gevonden. EUR 145,-
Dat gaan we dus niet doen. Thanks voor de tip though.
Dus je koopt een Tudor om op te knappen maar vervolgens ga je bezuinigen met niet originele onderdelen?
Ik heb een soortgelijke reparatie aan een tudor bracelet laten doen bij marmer watches (op IG)
Een stukje ijzer die een schakel verbindt met de sluiting… Tja, je kunt ver gaan, maar dit is in mijn ogen toch echt gewoon een simpel stukje metaal. Ik ga geen hele schakels vervangen met Chinees.
Mocht dit niet werken, dan zal ik moeten uitwijken naar reparatie (lassen) danwel het gehele onderdeel (dus incl. schakel) zoals hierboven gedeeld vervangen
Thanks! Ga ik checken