rolex datejust (16??)

hallo beste Hf’ers,

Ik zit te denken aan de aanschaf van mijn eerste Rolex in de vorm van een datejust. (vintage)
wat adviseren jullie mij qua orientatie over de verschillende modellen en qua prijs.
Materiaal van de horlogekast is bij voorkeur wit goud.
Iemand suggesties hoe ik dit het beste kan aanpakken?

gr

Zijn er wit gouden datejusts? Of alleen wit gouden day/dates?

2 likes

Ik dacht dat alleen wit gouden bezels zijn bij de datejust modellen en niet een hele kast :thinking:

Let vooral ook op dat het kast weinig tot niet gepolijst is waardoor alle mooie scherpe lijnen weg zijn

@HanDavinci get in here!

1 like

Een mooie volledig witgouden Day-Date is 18239.

Een mooie DateJust is natuurlijk de 16234 :angel: (alleen dan is de kast niet witgoud).

1 like

Of je pakt een kast van een Day-Date en doet er een DateJust wijzerplaat erin :sunglasses:

1 like

Ja.

De 16019

RXDJ16019WG-01

Te herkennen aan de kastkleur en de andere end links. Zoals alle gouden jubilee’s heeft deze ook een verborgen sluiting.

Het is echt de shiznit, alleen onbetaalbaar. Onbetaalbaar wel tussen aanhalingstekens, maar onderstaand exemplaar is geveild voor 12K. Dat is Day-Date territory, dan moet je wel heel graag liever een DJ willen dan een El Presidento :sunglasses:

Ik vermoed dat @Peternijmegen een 16010, 16014 of 16234 zoekt.

2 likes

@AmsterdamVintageWatches is er 1 aan het verloten. Misschien hem liet aankijken? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wit gouden datejust… Denk dat je dan beter een moderne daydate kan kiezen. De bezel is wel soms wit goud.

1 like

Allen bedankt voor de snelle reacties, ik ga op onderzoek uit!
Zal de daydate ook eens bekijken.

Dat lijkt me slim. Ik weet verder niet zo goed wat ik met je vragen aan moet. Het klinkt alsof je zelf ook nog niet weet wat je nou precies wil.

Dat zijn leuke modellen die je noemt.
Wat is een mooie prijs voor een van deze, bijvoorbeeld de 16234?

Gr

1 like

Een 16234 is dus niet het horloge van die plaatjes. :wink: Een 16234 is met een stalen kast. Die Han laat zien zijn voorbeelden van wit gouden datejusts.

2 likes

Zoals Daniel zei heeft een 16234 alleen een witgouden bezel, witgouden markers en witgouden wijzers. De kast, band en kroon zijn van staal.

Een mooie prijs is 4. Een minder mooie prijs is 4.5+, maar de goede exemplaren zijn wel aan het stijgen richting de 5.

1 like

Dank voor de foto’s maar ik begreep het ook al. Had zelf al even gekeken op chrono😉

Voor een full set in goeie staat? Ik kan me er een op Hf herinneren voor 3500 een tijdje terug maar de DJ prijzen gaan hard

2 likes

Gaan heel hard de laatste tijd. Heb de mijne (16014) full set voor ruim over de 4 gekocht. Wel in top conditie dat dan weer wel :scream:

Ik lees vaker dat ze te vinden zijn voor 3 a 3,5. Ik kom ze allleen nooit tegen. Zeker niet in goede staat.

Particulier vs handelaar scheelt vaak wel natuurlijk. 2750 vraagprijs zelfs voor een 16234 head only hier op HF :hushed:

1 like

Zonder jubilee kansloos :grin:

1 like

Goede keuze :+1:

2 likes

Die was ik al van plan om te winnen :joy:

Huh? Als ik 4K betaal voor een goede 16234 knijp ik m’n handjes dicht. Dat is niet mooi, dat is hartstikke mooi zelfs :sunglasses: Full set, full schmet. Je wil geen mooie doos en afgekloven DJ. Het is leuk als het erbij zit, maar zou er geen cent extra voor willen betalen.

1 like