Rolex datejust 1601 goede conditie of niet

Smaken verschillen zeker. Ik stelde meer de vraag, zodat anderen ook andere DateJust konden voorstellen in betere conditie :slight_smile:

Persoonlijk zou ik kijken of je 500 euro kunt sparen en een fatsoenlijk exemplaar kunt scoren.

Ik heb zelf goede ervaringen bij Classic Watches in Prüm, Duitsland. Gegarandeerd in topstaat, stalen band erbij. Echt een bedrijf wat zijn vak verstaat wat mij betreft.

2 likes

Dankjewel voor de tip.
Duurkoop is goedkoop…

Ik ga er zeker even naar kijken.
Een nieuwe stalen band kost al gauw honderden euro’s dus dat valt zeker mee!

1 like

Eens. @daniel997, De digitale inkt van je zoek-topic is nog niet droog en je gaat met de eerste de beste in zee. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Daarbij zit je, voor zover mijn beperkte kennis reikt, behoorlijk aan de onderkant markt met dat budget.

2 likes

Dat is altijd welkom! Dankjewel voor het meedenken.

Vind ik ook.

Als je een horloge koopt, koop dan het mooiste exemplaar wat je kan vinden al kost je dat wat meer. Je zal er behoorlijk vaak naar kijken namelijk.

4 likes

Haastige spoed is inderdaad zelden goed.
Ik denk dat het inderdaad dan nog maar even doorsparen is!
Bedankt allemaal voor de input.

2 likes

Daar hebben jullie helemaal gelijk in.

Helemaal mee eens. Bij mijn zoektocht heb ik geen echte fatsoenlijke kunnen vinden onder de 3K (maar ik wilde wel perse een bepaalde plaat etc.).

2 likes

Dus de reservering gaat er weer af. Zou je dit geen rechtszaak opleveren?

(still too soon?)

10 likes

https://www.steinermaastricht.nl/catalogue/item/rolex-datejust-27

Zelf heb ik ook een 16234 (dus geen 1601). Weet niet wat je criteria zijn voor de DateJust?
Bovenstaande link, en dan met zwart wijzerplaat. Deze vind ik wel fors geprijsd, maar dat vind ik altijd bij Steiner.

Mooie wijzerplaat!

Damn​:joy::joy::joy:. Ik word de meme van het horlogeforum. Maar serieus zonder dollenhij deed me een bod omdat ik niet reageerde dus technisch gezien heb ik hem niet gereseveerd. Verder heb ik nog nachtmerries van de vorige rechtzaak…

2 likes

Die zijn standaard ook duurder dan een 1601 over het algemeen. 1603 en 1601 zijn de goedkoopste datejusts.

1 like

Die is echt schitterend​:heart_eyes::heart_eyes:. Wel weer 2 keer zo duur​:sweat_smile:.

Nou niet overmoedig worden. Voor je het weet lig je in de vergeethoek. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Deze heb ik :thumbsup:

1 like

Dat heb ik liever😂

1 like

Wat mij betreft ook voor veel te veel aangeboden. Dit is goedkoper te krijgen. Tip: niet bij hun kopen

1 like

Wow wat een pareltje!!
Voor zo’n eentje moet ik nog wel wat jaartjes sparen😂.
Draag hem in gezondheid