Rolex Datejust 16220

Beste Forumleden,

Ik heb deze Rolex Datejust (16220?) gekocht op een veiling. Er zaten geen papieren bij. Ik heb geen reden om te twijfelen aan de echtheid, maar ik ben toch benieuwd of er mensen zijn die misschien iets ‘geks’ zien.
De band zit lekker om de de pols maar is niet meer

superstrak. Is dat iets dat bij een servicebeurt opgelost zou kunnen worden, of betekent het gewoon een nieuwe band?
Als laatste ben ik benieuwd uit welk jaar dit horloge is. Is er een manier om dat zelf vast te stellen? Ik zie nergens een serienummer o.i.d.
Dank alvast voor jullie hulp!

3 likes

Ik zag laatst een post van een gozer die deze bandjes weer als nieuw maakte! Ik ga ff zoeken voor je.

Chris_EU kan deze banden weer opmaken volgens mij … Maar of hij dat nog doet zou je hem zelf even voor moeten benaderen

1 like

Tussen de lugs, band even er af halen.

Die ja

1 like

Een 16620 heeft een engine-turned bezel.
Noob.

17 likes

Ehh. Veel voor betaald?

1 like

Ftfy

Wat zeg je nou eigenlijk? Dat dit geen 16220 is?

Je bezel klopt niet. Hoort geen fluted bezel op dit horloge, daarnaast is de bezel fake

6 likes

Hoe zie je dat hij fake is?

Vergelijk hem maar eens met foto’s van andere bezels

Kom je weleens in de zon met je hand? :joy:

Dit is de bezel die je zou moeten hebben:

Horloge is oprecht wel ranzig.

Kan ook een 16234 zijn toch?

5 likes

gekocht op een veiling

Ik zie nergens een serienummer o.i.d.

:thinking:

En welke verschillen moet ik dan zien?

Alle

2 likes

:rofl:

Wat een onzin antwoord. Jij zegt stellig ‘fake’ , ik vraag hoe zie je dat dan. Dan kan je toch even de ‘3’ punten aangeven op de foto’s waar je dat aan ziet? Ik stel een oprechte vraag om ervan te leren

5 likes

Ten eerste hoort deze fluted bezel niet op het type horloge. Daarnaast klopt de helling van de bezel gewoon niet, maar als je wat moeite had genomen en even had vergeleken dan had je dat gezien.

4 likes