Rolex Datejust 16220

Hilarisch

Wat is hilarisch?

Die cartoon van Jurk.

Overigens ook alle reacties op dit topic.

Tot slot ben ik blij voor je dat je blij bent :ok_hand:

Dank je. Band gefixt, zaterdag ff naar Tempus en dan is het helemaal een top horloge.

1 like

En wat ben je dan uiteindelijk in totaal kwijt geweest (voor een dan zo goed als perfect exemplaar, beurt en bandrevisie) als ik vragen mag? Volgens mij heb je dan inderdaad, met wat romslomp, toch best een goeie deal gehad hoor

Ik ben blij voor je dat je blij ermee bent en dat je blijkbaar geen kat in de zak hebt gekocht! Wat ik oprecht niet zeg om Rolex af te zeiken, maar me serieus afvraag: mensen betalen alleen toch voor het merk Rolex 4,5k? Er zijn toch bijna geen mensen die dit oprecht een fantastisch, model, kwaliteit of wat dan ook 4.5k horloge vinden? Je kunt voor 4,5k zoveel kopen wat beter afgewerkt, unieker, mooier (subjectief ik weet het, maar leg me dan uit wat je zo mooi en speciaal vind aan dit horloge) en zelfs kwalitatief hoogstaander is?

1 like

Het zal aan mij liggen, maar ik vind een Datejust echt een geweldig horloge. Voor mij iedere cent waard. Ik draag hem, blijf hem dragen en niet geĆÆnteresseerd in verkoop. De bezel is het mooist, de schittering die iedere keer anders is, afhankelijk van licht en positie van je pols. En verder moet je iets wat subjectief is niet altijd objectief proberen te maken.

4 likes

Waarom moet een ander aan jou uitleggen waarom ie iets mooi vindt?

Smaken verschillen. Lijkt me verder geen tekst en uitleg behoeven.

3 likes

Dat hoeft niet. Het was een oprechte vraag omdat ik het niet zie. Ik denk echter wel dat 99,999% van de mensen er louter 4.5k voor neertelt omdat er Rolex op staat. Een ander, nieuw horloge met dezelfde uiterlijke kenmerken en hoogwaardiger kwaliteit voor 1k ziet niemand liggen omdat er geen Rolex op staat! Overigens is dat prima, geen enkel probleem, maar zeg dat dan ook gewoon en kom niet aan met een verhaal dat je het een fantastisch mooi horloge vindt en er daarom 4.5 k voor neerlegt terwijl het bijna uit elkaar valt van ellendešŸ™‚ (ik chargeer). Overigens kan TS natuurlijk wel die uitzondering zijn die echt puur voor de looks is gegaan, maar dan wil ik het graag begrijpen en daarom vraag ik ernaar…

2 likes

Dank voor je uitleg. Als jij het er voor over hebt is het prima. Wat ik bedoelde is dat als het mij louter om de looks ging ik eerder naar een ander goed merk zou kijken met die looks voor een fractie van de Rolex prijs en ook nog nieuw of in een betere staat.

Misschien heb ik het ook mis: maar hoort op een ā€œt Swiss made t ā€œ wijzerplaat ook geen Tritium bolletjes te zitten? :thinking:

Die zitten er ook op. Tegen de uurmarkeerders aan.

Heel vaag zie ik hele kleine spierwitte plekjes zitten. De wijzerplaat met erg versleten band en geligheid rondom loupe lijken voor mij niet bij elkaar te horen. Ik had gelere dots verwacht bij dit horloge in deze staat.

Zijn best wel veel DJ’s die wit tritium hebben nog. Hoeft lang niet altijd wat te zeggen.

1 like

Dank!

1 like

Ik zie dat ik hier nog geen foto’s heb geplaatst van de staat nadat @Chris_EU z’n tovernaarskunsten heeft losgelaten op de band.

6 likes

Eens. Verbaast me overigens dat 0,001% nog steeds 4.5k neertelt als er Lolex op staat :frowning:

2 likes

Wat een beetje poetsen met CapeCod al niet doet.