Rolex Datejust Blue Dial aanschaf

Hallo horlogeliefhebbers,

Ik ben mij vandaag wezen orienteren op de aanschaf van een Rolex Date Just Blue dial (nieuwste model). Bij S&C is dit horloge verkoop 8650 euro,-. Fillipucci Juweliers kan dit horloge worden geleverd voor 7250,- Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit ok is en waarom die ruim 1500 euro scheelt? Ik vind het nogal veel geld namelijk. Met vriendelijke groet, Marco

2 likes

Dit is het verschil tussen een Authorized Dealer en de zogenaamde grijze markt.

Vaak hebben de grijze dealers banden met de AD’s en is het garantietechnisch geen probleem. Maar Rolex wil soms weleens vragen stellen.

In de praktijk geen probleem voor zover ik het begrepen heb. Maar koop vooral waar je je goed bij voelt. S&C zal iig wat meer ruimte hebben in de onderhandelingen dan Fillipucci. Maar of dit ook voor Rolex geldt?

Daarnaast kick ik deze even naar Algemeen. Ervaringen met Verkopers is voor de, je raadt het al, ervaringen met een specifieke verkoper ná aanschaf.

Ik zou nog een keer tellen :grin:

6 likes

Precies €1400 met rekenmachine

3 likes

Tegen je partner zeg je dan dat je ruim 1500 hebt bespaard, ik snap het al

8 likes

Nog beter ruim €1500 winst gemaakt.

11 likes

Je kunt bij S&C ook korting vragen.
Dan wordt het verschil al kleiner

1 like

In welk geval zou Rolex vragen stellen?

5 likes

Heb het 1x meegemaakt: Dweller met Italiaanse garantiekaart. 0 problemen

Dat ze officieel alleen officieel aangekochte modellen garantie op geven. Tenminste dat wilden ze er door drukken. Maar zijn ze ook alweer van terug gekomen, omdat de wetgeving zegt dat het niet mag. Maar als je een niet ingevulde kaart hebt kan het wel problemen geven toch?

Grijze dealer koopt ze toch ook officieel?

Inderdaad ! Grijs is prima. Alleen maar positieve ervaring.

2 likes

Ik heb goede ervaring met DavidSW, wist ook import kosten te voorkomen

https://davidsw.com/product/rolex-116200-datejust-with-blue-stick-dial/

owww zit ik hier met mn tell raampje :stuck_out_tongue:

1 like

Hoe ging dat precies in zijn werk?

Koop een mooie vintage met blauwe dial. Dan bespaar je ruim 5.000 euro :wink: Ik vind de vintage datejust modellen ook veel mooier eigenlijk.

3 likes

Elke Rolex wordt via een AD verkocht. Dat die grijze handelaar 22% korting krijgt en daar 15% van weggeeft weet Rolex dondersgoed en het boeit ze blijkbaar weinig want anders hadden ze dat binnen 2 weken opgelost.

2 likes

Lekker broodje aap verhaal wel…

Onzin, koop al mijn Rolexen bij een AD en vullen nooit iets in. Daarbij ook weleens een kleinigheid gehad en nooit problemen.
Enkel als ik daar specifiek om vraag.

Om de problemen bedoel je?

Ik zal even kijken of ik een bron kan vinden. Ik heb ook nog nooit gedoe gehad hoor, maar zo heb ik het altijd meegekregen… Don’t shoot the messenger… (Niet alleen jij)

Ik zou ook prima bij een Fillipucci of @Crownguard kopen als me dat € 1500,- scheelt…

1 like