Dat bedoel ik idd. Helaas gaan er zoveel wilde verhalen rond.
Verder dus niks mis met het kopen bij grijze handelaren.
Helemaal mee eens, uit (5x) eigen ervaring bij JK.
Hier o.a. werd het garantiebeleid van Rolex besproken
Ja dat verhaal⊠denk dat Federico beetje uit zân (iets forse) nek kletste. Goed voor zân views geweest, dat wel
Frederico is een acteur, net als Archie
dat hangt er maar vanaf om welk model het gaat en hoe snel je hem wilt hebben, er zijn zat voorbeelden waarbij diverse modellen bij grijze markt honderden tot duizenden boven listprise staan, maar ja, die wachtlijst hĂš.
Iedereen hartelijk dank voor de reacties.
Voorop gesteld ben ik me aan het orienteren. Ik vind Vintage heel gaaf, maar de stap om 2de hands te kopen vindt ik persoonlijk nog erg spannend.
Bij S&C konden ze mij vertellen dat vanaf februarie de prijzen weer omhoog zullen gaan en dat de productie op
Dit moment drastisch is verminderd. De kans dat er volgend jaar nog een nieuw model datejust te vinden was op voorraad wordr kleiner volgens de verkoopster.
8650,- is verschrikkelijk veel geld, maar als hij straks 9250,- wordt haak ik sowieso afđ
Iemand hier know how van?
Je weet nooit wanneer Rolex de prijzen omhoog doet. NOOIT!
Beste bewaarde geheim na het Coca Cola recept.
Alleen maar speculaties.
Dat er minder worden uitgeleverd is een feit ja!
Is mij daar ook verteld maar kan natuurlijk een trucje zijn om de âsense of urgencyâ bij potentiĂ«le kopers wat te versterken
Correct! EDIT: de prijzen gaan omhoog, binnen een week!!.
En hoe zit het nou met die Coca Cola?
Die is afgeprijsd zag ik, geheim bekendâŠ
âNU beslissen meneer, u bent een dief van uw eigen portemonneeâ
Groot afnemer dat je bent
Kijk toch ook eens naar t vorige type, de 16200 16234. Voor 4k al een mooi exemplaar. Ik vind ze ook een stuk stijlvoller, maar goed, ben misschien ook enigzins bevooroordeeldâŠ

@joepb prachtige klok idd. Jammer dat ik die nergens meer ânieuwâ kan vinden. Vind de 16234 ook erg mooi met witte plaat. Heb jij nog advies waar te kijken voor zoân model?
Bij Filipucci kun je er wel eens een vinden, maar zeker ook bij Uhrenfreund; daar heb ik deze blauwe (o.a) gekocht. Het is een mooie zaak in de Roffel gerund door Tjipke, een Nederlander. Alle Rolexen worden daar in topstaat verkocht. Ik geloof dat zijn vrouw de opmaak doet en dat doet ze op zeer hoog niveau, volgens een ex Rolex horlogemaker die ik ken.
Ik zou niet te bang zijn om 2e hands te kopen bij een vertrouwd adres!
Gr. Joep
Een kopje koffie, mooi draagtasje en (als je vaker koopt) een uitnodiging voor één of ander sponsorevent.
Moraal van het verhaal?
Lekker bij FIlipucci kopen (of een andere grijze dealer).
Bij JK een gratis drankje naar keuze, ook een Rolex draagtas en laat dat event maar schieten
En vergeet niet het obligate praatje met de verkoopster die duidelijk minder van horloges weet dan de koper en de meeste grijze handelaren.
Fijne zondag!
Marco