Daarbij koop ik enkel bij een paar AD’s en soms ben ik iets duurder uit, maar over het algemeen heb ik erg goede prijzen. Dit komt natuurlijk mede door de opgebouwde relatie en de hoeveelheid aankopen. Los van de prijzen is een stukje service voor mij ook van belang. Heb al een paar keer iets gehad, ook buiten garantie, dat werd dan keurig gratis opgelost. Kortom heeft voor mij iig genoeg meerwaarde.
Los van al het geneuzel, waar blijft die mooie nieuwe blauwe Datejust??
Ik koop helemaal niet graag bij S&C. Ik ben daar 3 weken geleden geweest en zag een Yachtmaster in de stickers. Vroeg ernaar om te bekijken, bleek het een 16622 te zijn met oud type clasp etc. en V serie nummer. Vroeg goh hoe kan dat nou? Werd totaal niet gewaardeerd en waarom ik dat toch allemaal vroeg. Bleek wel met nieuwste type garantiepasje uitgeleverd te zijn met V serienummer. Bijzonder onvriendelijk type.
Zo kom je overal mensen tegen. Heb ook bij een AD waar ik al langer kom een soort van iets gehad met een verkoper. Wanneer de beste man begreep dat ik vaste klant was,… 180 graden.
Erg jammer altijd, maar aan de andere kant kan ik het ergens ook nog wel begrijpen. De hele dag zit je in een hok te wachten op die ene klant die daadwerkelijk iets koopt. De meeste komen kijken en dan gaan 9 van de 10 keer achteraf naar een grijze dealer. Blijft staan dat het hun beroep is en je dan wellicht beter iets anders kan gaan doen.
Zat een tijdje terug te praten met een meisje bij s&c Den Bosch toen ik mijn seadweller op ging halen. Die vertelde dat ze gemiddeld toch wel 15-20 horloges verkochten per week. Voornamelijk Rolex. Dan lijkt mij dat je niet heel de dag voor je uit aan het staren bent
Maar wel lastig om het kaf van het koren te onderscheiden. Juist wanneer je al druk bent of nog veel werk hebt liggen en er komen van die dagjesmensen ’ lekker een dagje horloges passen’… Kan ik mij voorstellen dat je soms zoiets hebt van … ik heb nog meer te doen.
Bedankt nogmaals voor de vele leuke en informatie reacties op deze vraag. Ik heb gisteren contact gehad met een S&C in Amsterdam (Rolex Boetiek) en die geven aan een wachtrij te hebben van minimaal 3-6 maanden. Er was nog wel een oud model en daar konden we dan nog zaken over doen.
Om te reageren op de reacties hierboven: vorig jaar heb ik mijn eerste dure horloge gekocht (Breitling Superocean Heritage)… Ik heb deze bij S&C Rotterdam gekocht en ik werd echt heel tof geholpen door de verkoopster. Vanaf het moment dat ik binnen kwam, heb ik open kaart gespeel, doe ik eigenlijk altijd, wat mijn intentie van mijn bezoek was (Orienteren, kijken, voelen, etc.) maar dat ik die dag nog niets wilde kopen. Haar reactie was zo tof en oprecht dat ik de week erop besloot om hem daar aan te schaffen.
Afgelopen week, kwam ik bij een andere verkoopster en ik moet zeggen… ik werd vriendelijk geholpen, maar alleen de manier waarop zij met het horloge omging was al heel anders (het eerste meisje deed keurig handschoenen aan, legde hem netjes op een onderzet, etc. Deze mevrouw liep ermee rond alsof het een Kiwi was. Het verschilt ook per verkoper/verkoopster wat zijn/haar referentiekader is met betrekking tot het aanschaffen van een dure klok. De mevrouw waar ik mee sprak had net 2 breitlings voor haar zoons gekocht en zelf ook een mooie Rolex om. Dit maakt het misschien iets ‘normaler’ voor haar om een aanschaf als deze te doen.
Ik ben er nog niet uit moet ik eerlijk zeggen en ben in het land van de horloges soms echt de weg kwijt en merk dat mijn smaak ook per minuut veranderd:p Vind zoveel mooi…
Vandaag bij S&C in Utrecht geweest. Ik zoek een wat stoerder (toolwatch) horloge naast m’n Omega AT… prima geholpen, leuk gesprek met de dame. Er werd me nog uitgelegd dat “Submariner” een term is die Tudor eerder gebruikte dan Rolex (weet niet of dat waar is, maar ik wist dat niet)
“The first Submariner from Rolex and its little Tudor brother were both developed at the same time. Of course, Rolex had to come out first with this new diver’s watch. Please bear in mind that at this point, Rolex had to go first simply because of the fact that they were the first brand and Tudor was the newcomer within Wilsdorf’s businesses. The first Rolex Submariners (the company launched 3 different models at the same time: the ref. 6200, 6204 and 6205) were introduced in 1953 and a few months later, in 1954, the Tudor Submariner followed.”
Bron:Frattelowatches
Ik wilde dat toch al opzoeken, jij hebt het proces versneld.