Rolex Datejust (heb m’n twijfels)

Beste kenners,

Voorop gesteld ben ik geen Rolex expert, maar ben aan de praat geraakt met een verkoper die een Datejust aanbiedt.

https://link.marktplaats.nl/m2044422716?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Volgens de verkoper is het een 100% echte Datejust en daar is de vraagprijs ook naar , €7750.

Ik heb mijn twijfels omdat de verkoper stelt dat dit klokje is gekocht bij een juwelier in Bahrein en nog garantie op zit (bouwjaar 2019)
De band vindt ik het meest opmerkelijke.
Voordat ik verder in de onderhandelingen ga, zou ik graag willen weten wat jullie er van vinden en of het een no-go is of zelfs een namaak.

Ben een relatief jong lid hier op HF maar heb door veel te lezen al heel wat kennis kunnen opdoen.

Jullie input wordt zeker gewaardeerd.

2 likes

Hoezo?

2 likes

Ik zie ook geen gekke dingen… Is een superjubilee band en de datum en het glas is ook superstrak uitgelijnd

Het horloge kan dan wel uit 2019 zijn, maar als de verkopende partij het horloge kort geleden zelf heeft aangekocht bij een handelaar of Juwelier, kan het zo zijn dat er toch nog garantie op zit.

1 like

Lijkt oké te zijn, echter is deze configuratie naar mijn inziens toch ook bij een AD te koop/bestellen. Lijkt mij niet de meest gewilde combi :thinking: en de prijs is ook “normaal” ik zou een AD bezoeken en kijken wat je mooi vind en kijken wat er mogelijk is :+1:t2: MP is ook niet echt het platvorm om een Rolex te gaan kopen met weinig kennis :wink:

7 likes

Percies dat

2 likes

Zat er in 2019 ook niet al gewoon 5 jaar garantie op?
Het is een 116200, die hebben een zgnd. superjubilee band met concealed clasp. M.i. Een leuke combi en indien je juist deze clasp mooi vindt, hoef je niet naar de AD te gaan want bij de 126200 heb je een oysterclasp.

Vanuit foto’s verder lastig te beoordelen maar zover mogelijk zie ik geen red flags.

2 likes

Bedankt voor jullie supersnelle antwoorden.
Ik ga dan toch eerst langs een echte dealer als zoiets als dit niet al te lastig is om zelf aan te kopen.

2 likes

Verstandig!

Succes!

Ik zie niks geks? Persoonlijk vind ik de fluted bezel mooier. De band is zoals al eerder benoemd correct op de 116200. Vanaf de 126200 krijg je clasp als deze:

2 likes

Vanaf juli 2015 meen ik. Daarvoor 2 jaar.

Lekker zelf langs de dealer gaan inderdaad. Zie niks geks. Advertentie is inmiddels ook al weg zie ik.

1 like

Staat nog gewoon op MP toch ? ( via link boven )

1 like

Je hebt gelijk. Excuus.

1 like

Marktplaats is idd een beetje plat qua vorm :sweat_smile:

8 likes

Bij twijfel zou ik eens bij Schaap kijken. Zie onderstaande link. Misschien wel ouder, maar dan is hij wel nagekeken en heb je garantie. :blush:

2 likes

Was de 116200 niet al uit productie in 2019?

Kan oude voorraad zijn. De kaart wordt afgestempeld op de datum van verkoop.

2 likes

Het feit dat “we” niks geks zien, wil ook weer niet zo heel veel zeggen. Er zijn tegenwoordig heel goede neppers op de markt. Zeker als er geen foto’s zijn van het uurwerk. Dus…oppassen.

1 like

Ff bij een Rolex dealer laten checken