Rolex DateJust waardebepaling (ik heb hem!)

Een vriend van mijn familie is onlangs overleden, hij had deze DateJust. Nu wil zijn vrouw deze evt. verkopen en vroeg aan mij of ik wist wat die waard is.
Het liefst verkoopt ze hem aan mij en dat zou ik ook graag willen. Maar ja, wat geef je er voor ? Loopt perfect alleen is ie wel erg gedragen … weet iemand wat je hiervoor kan vragen ?

Bedankt Albert.

2 likes

Heeft wel potentie zo te zien, wijzerplaat en wijzers zijn nog erg mooi. Kast is helaas wel wat gehavend. Ik zou hem laten servicen en een nieuw glas op laten zetten.

Vriendenprijsje? :wink:

2 likes

Gecondoleerd.

Haha ik dacht dat ik een slogan kon insturen of een puzzel moest oplossen. En een DJ kon winnen.

Mooi klokje trouwens. :ok_hand:t3:

9 likes

Hey Albert

Zitten er nog papieren bij?
Fluted bezel is nog scherp. Kast kan een beetje opgemaakt worden, nieuw plexi doet wonderen. Servicebeurtje. Denk aan 200-450 euro opknapwerkzaamheden.
Als je dat horloge voor 1750-2000 zou kopen doe je het netjes.
1500,- zou een koopje zijn.
2500,- zou teveel zijn ( zeker zonder papieren )

1 like

Gecondoleerd.

Als ik iets mag roepen 2 - 2.5k.
Reken daarna 500 euro voor onderhoud en kast/band opmaken.

1 like

Dat is wel heel erg lowballen, zeker 1750. Kost je zoals je zegt een paar honderd euro en dan heb je een horloge van 3k.

1601 brengt geen 3000 op hoor

3 likes

wel bij een niet rolex service centrum dan toch denk ik!

1 like

Dat sowieso.

1 like

De laatste 1601 op HF ging voor 2850 weg en dat was zonder doos (en mogelijke papers). Vers geservicede 1601 voor minder dan 3k?

1 like

Ja, de hoofdprijs dus :slight_smile: Dat doen die HF’ers. Schoften zijn het.

Anyway. Je ziet hoe dit horloge eruit zit. Die heeft een paar beste dreunen ontvangen.
Stel je koopt dat ding voor 2500,- ( wat volgens jou een reële prijs is? ) , kom je er vervolgens achter dat er naast de geplande opknapbeurt van een paar honderd euro er zomaar een kleine 1000< nodig is aan mogelijk te vervangen onderdelen.

Dan wordt het opeens nog een duur klokje.
Dus wanneer koop je zo’n afgedragen ding? Als het een koopje is. Anders ga je voor 3000,- gewoon een nette halen waar je van weet dat alles op orde is.

8 likes

Zonder namen te noemen. Zit je nou @triplock hier te schande te maken? :joy:

4 likes

Pik je dit @Triplock

3 likes

Die DJ prijzen gaan echt hard hoor. TS gaf aan dat het horloge in ieder geval goed loopt, dus zo erg kan het met het uurwerk niet gesteld zijn. Dat ding heeft volgens mij best potentie omdat de wijzerplaat nog erg goed is. Ik koop persoonlijk liever zo’n oud opknapperdje waarvan je zeker weet dat alles dus 100% origineel is.

3k is zeker bij een handelaar tegenwoordig niet meer genoeg om een echt nette 1601 te halen. Prijsbeeld dat Metin gaf, tussen de 2 en 2.5k lijkt me realistischer afhankelijk van een vriendeprijsje of niet. :wink:

5 likes

Ik heb je topic titel even aangepast omdat het deed vermoeden dat mensen een datejust konden winnen :smile:

3 likes

Er wordt toch gesproken over vrienden van familie, gunning van vrouw, dan hoeft deze toch niet hoofdprijs te kosten? Idee erachter is denk ik dat horloge bij TS blijft.

2 likes

Handelaar? Klop hier maar eens bij een handelaar mee aan :slight_smile:
Er zitten er genoeg op het forum. Maar die kopen hem niet voor 2500,-.

Je hebt hier gewoon te maken met particulieren. En wanneer Albert dat ding van een bekende koopt. En niet exact weet wat hij koopt ( betreft onderhoud/reparaties) dan die je het netjes voor 1750 - 2000,- zoals ik hierboven schreef.

Maar persoonlijk denk ik dat 2500,- teveel is. Het is niks bijzonders verders.

1 like

Nee want die willen er geld aan verdienen. Maar ik zou aan mn vrienden niet geld hoeven te verdienen :wink:

2 likes

Bedankt. Nu slaat mijn opmerking hierboven als een hamer op een geit. :joy:

2 likes

Graag gedaan :joy:

1 like