Dus jij verkoopt hem voor 1750,- in deze staat. Want je weet dat er nog wat kosten bijkomen waardoor je makkelijk richting de 2500,- totaal uit zou kunnen komen. Je wil je vrienden immers niet het vel over de neus trekken
Klopt dacht met deze titel de aandacht te wekken. Is gelukt.
en hoe weet je 100% zeker dat die nette oof net is tenzij hij komt met rolex serviceattest?
Jongens bedankt.
Ik heb het zelf voorgesteld, vrienden prijsje wordt het zeker. Maar ik wil er geen slecht gevoel aan overhouden.
En het heeft voor mij ook emotionele waarde, ik heb voor het eerst in mijn leven voor iemand een voordracht gehouden bij een begrafenis. Dat is toch wat anders dan zo ff een praatje houden.
Het was zijn eerste “echte” horloge, gekocht in Duitsland met alle papieren erbij.
Hij was 1ste HWTK bij de Nedlloyd, en hij droeg hem aan boord.
Gecondoleerd. Mooi dat je dit horloge kan overnemen. Ik weet zeker dat je hem in orde gaat maken en met trots gaat dragen. Een prachtige herinnering aan jullie vriend!
Leuk ding! Waarde na een beurt en een glaasje rond de 2750-3000 imho. 1750 zou een nette prijs zijn, rekening houdende met wat onverwachte kosten. Weet niet wat de staat van de band is, revisie van een bandje kost ook zo 250. Groeten van zijn oom uit 1970.
Als je zelf opzoek zou gaan naar een datejust zou je waarschijnlijk niet deze kopen, maar liever 3K betalen voor een pracht exemplaar.
Dat in beschouwing nemende en dat er sentimentele waarde aan zit, zou ik er 2000 euro voor geven.
Na een servicebeurt ben je dan net wat onder de 2500 euro kwijt. Wat mij een redelijke prijs lijkt voor een DJ in deze staat en die van een vriend geweest is.
Deze definitie kan twee kanten op geredeneerd worden. Ik gun mijn vrienden soms met meer, in plaats van minder.
Ik ben wel benieuwd waar iedereen hier nog goeie DJ’s met bracelet vind voor onder de 3k laat staan vers geserviced en met b&p.
Niet te vinden, bij de bekende handelaren zeker niet! Zelfs op mp niet.
Ik ook.
Ik heb het ook niet over een full set van onder 3K overigens.
Ik heb @SwedishChef tijdje terug nog een leuke verkocht voor een zacht prijsje.
Gebeurd allemaal hier op HF hoor
Mijne liep ook goed, maar bleek toch een dikke 600 eypo aan nieuwe onderdelen + beurt nodig te hebben… en dan is er niks aan de uitenkant gedaan
Laten we niet vergeten dat dat geen 1601 was. Maar alsnog een goede deal; tegenwoordig voor veel meer te koop.
Ook al een jaar geleden toch ongeveer? De prijzen gaan hard.
Dat kan natuurlijk bij ieder vintage horloge gebeuren. Tenzij je er een koopt met recente Rolex service heb je de garantie natuurlijk nooit dat zo’n ding helemaal 100% is van binnen.
Veel korter, half jaartje ofzo. Weet niet meer precies.
05-09-2017
Begin dit jaar nog een mooie 1601 verkocht met recente service voor 2200 euro. Jammer dat ik niets op HF mag aanbieden want iedereen maakt elkaar helemaal gek met die prijzen. 2750-3000 voor een ongeserviced vintage DJ, particulier, is van de zotte.