Als je er nog eentje hebt liggen voor zo’n prijsje…
Time flies !
Dit.
Maar dat geld ook voor andere aanbieders.
Wanneer deze een keer een leuke inruiler hebben voor een aantrekkelijke prijs zou het van mij ( en een hoop andere ) gewoon mogen denk ik.
Benieuwd wat @Jur hiervan vindt en of er uitzonderingsregels mogelijk zijn.
Ik denk dat je met de nabestaanden gewoon (zoals je aangeeft) open kaart moet spelen. Je kunt aangeven wat een servicebeurt kost en wat het horloge voor en na deze beurt als marktwaarde heeft.
Dan leg je vervolgens de bal bij haar neer en laat door haar de vraagprijs/verkoopprijs bepalen. Als zij vervolgens ‘fors’ afwijkt van de marktconforme prijs, je hier verder ook niet bezwaart over hoeft te voelen.
Nou dat is het precies !!
Zo mooi zijn als hij straks zo shine’d als die van jou !!
Ja er zitten papieren bij, officiële rekening zelfs nog dacht ik.
Thanks!
Precies dit.
Persoonlijk zou ik er alleen een nieuw glaasje op doen, en voor de rest niets (als het om een horloge van een vriend zou gaan, anders is het een ander verhaal…). Ergens tussen 1750 en 2000 lijkt een prima prijs.
Ik zou bieden wat ie nieuw gekost heeft. dat is wel zo netjes.
Geweldig…
Mijn eerste schatting was 1800 euro, met ingebouwd risico kom je dan gewoon op een nette prijs terecht. Afgaande van die hap uit het glas heeft hij eerder een aardige smak gemaakt.
Gecondoleerd nog!
Je kan het ook anders benaderen. Dat het horloge zo’n €2.500 waard is in goede staat. Dat je hem wegbrengt om hem op te laten knappen? En 2,5k - opknapkosten betaald?
Zeker weten !
2k maximaal. Beurtje tussen de 500 en 750 euro.
Duur beurtje dan. Service bij een horlogemaker hier op het forum zal een euro of 200 kosten excl onderdelen.
Kijk dat scheelt, maar ik ga uit van RSC.
Omdat het een vrienden kwestie is, zou het dan geen goed idee zijn om het horloge eerst in orde te laten maken en daarna pas een definitieve prijs af te spreken? Je spreekt bijvoorbeeld af dat je hem sowieso overneemt voor €1750,00 en als vervolgens blijkt dat de waarde veel meer is dan verwacht en de onkosten erg meevallen, dat je er dan nog een bedrag (bijvoorbeeld €250,00) bij geeft.
Dat kan ook, maar ze wil hem niet voor niks weg doen maar ook niet alles eruit halen.
Komt helemaal goed, bedankt dat jullie zo geregardeerd hebben, kan ik iets mee !
Bijna dat dus. Eerst nog even sorry te horen dat je vriend overleden is.
Dan zou ik helemaal geen bod doen maar wel volledig open kaart spelen. Vragen of je het horloge mag lenen voor een prijsofferte om het in orde te maken. Dan heb je een objectieve offerte in handen voor de reparatie. En dan aan je vriend’s weduwe vertellen dat het in goede staat pakweg €2750 verkoopwaarde zou hebben. Min dus de kosten van de service. Als die bvb €500 bedragen komt ze uit op €2250 en kan ze zelf een voorstel aan je doen, misschien geeft ze het aan je of voor een symbolisch bedrag, en kan jij met gerust geweten dat voorstel aanvaarden.
Ik zie de doos op de achtergrond dus waarschijnlijk is het een complete set. Dit met de emotionele waarde erbij maakt het toch een heel mooi en priceless aandenken vind ik.