Rolex Day Date 18038

Zojuist had ik met mijn vader een gesprek over zijn day date. Hij zegt dat hij twijfelt over de echtheid van zijn band.

Dit zou gaan om een stempel die in de binnenkant van de clasp staat.

Ik vind het nogal een vreemd detail dat hierdoor de band niet origineel zou zijn.

Iemand die hier meer over kan

vertellen?

Dit lijkt me inderdaad nep.

Logo klopt in ieder geval niet. En hoe zit het dan met het horloge zelf?

1 like

Lijkt mij niet echt. Krullen van logo niet juist en verkleuring op schakels vind ik ook apart.

1 like

Ik heb even een foto van de band van mijn 18038 gemaakt;

1 like

Logo klopt inderdaad niet, let op t lijntje onder aan de krullen in het midden. Die mis je…

Het horloge is aangekocht bij een bekende juwelier in Nederland. Het horloge zelf ziet er gewoon echt uit, nummers etc. Kloppen allemaal. Maar mijn vader twijfelt over de band.

Met een paar goede kwaliteit foto’s is er voldoende expertise op het forum om alle twijfel weg te halen.
Het is alleen even wachten tot de juiste personen reageren :roll_eyes:

Aangekocht bij een bekende juwelier maar wel met een, vermoedelijk, neppe band… Dan zou ik toch ook even naar de kast laten kijken :sweat_smile:

1 like

:roll_eyes:

3 likes

De band (of in ieder geval de sluiting) is fake.

Als dat al zo is zal de rest ook niet al te best zijn.

1 like

Doos en papieren?
Bekende juwelier maar geen AD?

Heb je ook wat duidelijke foto’s van het horloge zelf?

Er lijkt wel wat aan geknutseld te zijn

1 like

Dat hoeft zeker niet hoor, in de wereld van 2e hands Rolex is alles mogelijk. Kan gerust slechts de sluiting betreffen, of sluiting icm band… dat iemand in het verleden een head-only gekocht heeft, en later besloot dat een originele presidentband toch te duur is, bijv

1 like

Was ook mijn eerste idee.
Rolex maakt ze met opzet assymetrisch als ik me niet vergis… en bij deze clasp zijn ze net wel symmetrisch!

1 like

Dit was dus ook de reden van mijn vader.

Hierbij nog wat foto’s

Ik vind de K18 wel vreemd :thinking:
Ook mis ik een nummer in de clasp.

En logo staat scheef en incorrect. Die pushpins horen volgens mij ook niet. Die horen ook goud te zijn en dikker dan deze dingen.