Rolex Day Date 18038

Geen foto’s van het horloge zelf? Dus wijzerplaat, behuizing van voren.

Jawel, maar het gaat vooral om de band. Hierbij een paar foto’s van het horloge.

Het staat allemaal een beetje scheef.
Kan ook door de foto en of het polijsten komen?
Heb niet genoeg kennis van oude banden om er wat van te zeggen.

Dat het kroontje niet helemaal zuiver meer is zegt niet zo veel. Maar de hele stempel lijkt wel schuin te staan…

De band ziet er behoorlijk gepolijst uit. Ook de kast…

Niet bepaald vakwerk.
Verklaard de scheve stempels niet imo
Misschien dat @AmsterdamVintageWatches er wat wijsheid over kan geven…
:eyes:

4 likes

Sluiting/band sowieso niet echt. Uurwerk zelf lijkt me van wel. Klopt wat @lasteraar aangeeft, op sommige plekken flink gepolijst.

Band oogt gewoon net niet.

Durf er mn hand voor in het vuur te steken dat de sluiting nep is; 100% fake. Mbt band zelf is de originaliteit moeilijk te determineren omdat de staat aanzienlijk verminderd is maar vermoedelijk ook niet oke. Horloge zelf ziet er overigens prima uit.

Dont wanna burst your bubble maar echt bijna de helft van de day-dates op chrono24 hebben een nep band. Bovenstaand voorbeeld is geen geweldig goeie fake maar heb er een aantal gezien waarvan de meesten het onderscheid met een echte moeilijk zouden kunnen maken. Behalve de afwerking zijn er nog enkele specifieke eigenschappen waarmee een originele band zich kenmerkt. Kan echter niet openbaar gedeeld worden.

20 likes

Heel erg bedankt voor de informatie allemaal!

Nu zitten wij dus met het volgende: Een juwelier waar ik de naam nog maar niet van zal noemen heeft dus ca. 5 maanden geleden dit horloge aan ons verkocht met in ieder geval een fake sluiting.

Wij gaan hier in ieder geval zeker mee terug.

Denk jullie dat ze dit op lossen of wordt dit een eindeloze discussie omdat we al ca. 5 maanden verder zijn?

Tegenwoordig is het redelijk ‘normaal’ dat je jezelf, bij de aankoop van dure horloges, jezelf bijzonder goed in de materie verdiept. Er is zo veel replica troep op de markt, wat bijna niet meer van echt te onderscheiden is. Ook bij een juwlier. Het zal niet altijd met opzet gebeuren, maar ik kan het mij wel voorstellen. Los van de discussie of dit dan een goede juwelier is, of een prutser. Better safe than sorry. De beoordeling van de betreffende juwelier doet dan niet ter zake, het is immers al gebeurd.

Lastige casus. De juwelier gaat zeggen dat deze sluiting in de tussentijd vervangen kan zijn. Jij gaat aangeven dat dit niet het geval is, en het horloge zo hebt gekocht.

Ik denk dat je een goede zaak hebt, als je foto’s kan overhandigen aan de juwelier. Anders denk ik dat het touwtrekken gaat worden.

Misschien moet je eerst eens uitzoeken welk gedeelte nu eigenlijk fake is. Als je dat kunt aantonen, kun je op basis van deze ‘waarde’ misschien tot een deal komen (50/50).

Uit welk jaar komt die?

Dit scenario hadden wij ook al bedacht. Maar ik zou het toch van de waarde en het wellicht verloren geld. Een zeer slechte zaak vinden als je als juwelier zijnde, en geloof mij een hele bekende. Je dan op die manier met je klanten om gaat door het niet samen uit de zoeken maar je direct te verdedigen.

Ik hou jullie op de hoogte!

1982

2 likes

Dan is de wijzerplaat ook niet correct, je hebt luminova op een tritium exemplaar.

Vintage, yaaayy! :smirk:

1 like

Oké, maar dat zul je 9 van de 10 keer toch houden als je een vintage horloge koopt. Of wel een nieuwe band, nieuwe dial enzovoort.

Het ging ons vooral om de band/sluiting.

Luminova en tritium mixen is wel een dingetje onder de liefhebbers.

Mja, als je er weinig voor voelt en gewoon lekker wilt flashen met gouden Rollies, soit. Jullie mogen er ook zijn.

Veel succes! Denk dat je bot gaat vangen bij een juwelier, maar wie weet is hij/zij coulant :+1:t2:.

Nou, daar zou ik nog twee keer over nadenken. Persoonlijk.

Als ik dit allemaal zo lees, lijkt het een bij elkaar geraapt zooitje. Je zaak staat veel steviger als je kunt aantonen dat er meerdere dingen niet kloppen.

Andere wijzerplaats > prima. Maar volgens mij strookt deze configuratie niet met het origineel ‘destijds’.

Sorry maar dan heb ik je fout begrepen. Dit is dan nog een dingetje om mee te nemen.

Dit horloge is overigens gekocht onder hem noem van het horloge mooi vinden. Niet om gewoon lekker met een gouden rollie te “showen”.

Gebeurt denk ik toch stiekem wel eens😬
Het blijft toch een opvallend horloge.

1 like

Dat snap ik. Maar je gaat het nooit winnen van een juwelier die zichzelf enkel gaat verdedigen.

Je kunt nooit meer bewijzen dat het de exacte band is die je daar hebt gekocht, tenzij de juwelier een database heeft met foto’s en nummer etc.

Ik kan wel foto’s van de website erbij zoeken en foto’s die destijds zijn gemaakt maar als hij echt niet welwillend is kom je hier niet mee verder ben ik bang.

Lijkt mij het beste bewijs. Maar ga vooral even het gesprek eerst aan

Nogmaals bedankt voor de vele reacties!

Zodra er nieuws is vernemen jullie het!

2 likes

Als zoals @HanDavinci zegt de wijzerplaat ook niet tijdscorrect is, zou ik de oude advertentie er even bij zoeken en dit aankaarten.
Evt kan je het horloge terugbrengen en de koop ongedaan laten maken. Aangezien deze ‘bekende’ juwelier jou een samengeraapt horloge heeft verkocht.

  • sluiting niet echt
  • band niet echt
  • dial niet matching.

Dat is de helft van het horloge dat niet correct is. Dat had in de advertentie mogen staan bij verkoop.
Deze juwelier wil vast niet dat zo iets aan z’n goede naam blijft plakken.

1 like