Rolex Day Date 18038

Ik vind niet dat die nieuwere wijzerplaat erbij hoeft te staan in een advertentie . Als je met je 18038 nu naar Gassan of S&C gaat en om een zilveren plaat vraagt krijg je deze. Dat is wel correct tussen aanhalingstekens.

En de koper ziet het bij de verkoop toch meteen? Aan hem of haar de keus om hem te kopen of niet.

Ik zou een vervangende band (zonder rek) wel accepteren.

1 like

Ik denk dat TS nu wat prima advies heeft.

Han, als de plaat nu luminova is, dan matcht dat nu toch niet met de wijzers?

De bezel lijkt ook aardig te grazen genomen.

Heb je je ogen nog dicht zitten?

B82CE8BD-569E-40B7-A031-589CC4D2F11E~2

De wijzers zijn wel tritium.

1 like

Datum en dag disc lijken ook ouder qua kleur.

Feit dat een neppe sluiting/band sowieso not done is zou ik het juist wel zo netjes vinden van (zeker een) AD te melden wat er eventueel aan ‘verbouwd’ is, evenals bijvoorbeeld een beurt (mocht je e.e.a. niet zelf al zien uiteraard).

En

We zeggen het zelfde, lijkt me

2 likes

En,nog nieuws ?

We hebben de juwelier gecontacteerd en Zaterdag een afspraak met de eigenaar.
We houden jullie op de hoogte!

5 likes

Ben benieuwd!

Dit draadje is verdomme een stuk interessanter dan alles wat er momenteel op het journaal is.

Succes zaterdag. Hopelijk komt alles goed.

8 likes

Update: Het horloge ligt bij de juwelier en wordt maandag opgestuurd naar Rolex voor onderzoek. Dus even afwachten wat Rolex er over zegt.

Wat verwachten jullie?

Welke juwelier? Die moet dat toch kunnen zien?!

Juwelier weet meer juwelen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Juwelier ga ik uiteraard niet noemen.
Het blijft natuurlijk lastig als de juwelier zegt dat hij origineel is. Dus de juwelier heeft besloten hem op te sturen naar Rolex.

Als hij nep is krijg je hem misschien niet meer terug. Althans heb zoiets ooit gelezen dat rolex ze vernietigd als ze nep zouden zijn.

Mocht dat het geval zijn krijg je in ieder geval je geld terug


Heeft er iemand informatie betreft de sluiting van Rolex?
We hebben een bevestiging dat het horloge is ontvangen, en ja ik weet dat het lang kan duren maar ik vraag me af of er ĂŒberhaupt wat gebeurt bij Rolex momenteel.

Vandaag het horloge opgehaald. helaas maar waar

Het horloge is NIET naar Rolex opgestuurd maar naar S&C, hier hebben we een prachtig certificaat van orginaliteit van gekregen.
Zo zien we maar hoe het gaat, het horloge zou naar Zwitserland gaan maar tevergeefs.

Hier houdt het dan ook voor ons op, dit lijkt ons beter.

De gegevens van de juwelier laat ik achterwegen om bepaalde redenen.

Balen! Zolang je vader het mooi vindt is het “okĂ©â€, hoop niet dat het veel afbreuk doet aan zijn draagplezier
 Begrijpelijke keuze mbt de naam van de zaak, desalniettemin zou een specifieke red flag voor forumleden wellicht fijn zijn :sweat_smile: