hoi ik zou graag zoveel mogelijk info willen over dit horloge.
prijzen/populariteit/kwaliteit etc etc
dank u zeer.
hoi ik zou graag zoveel mogelijk info willen over dit horloge.
prijzen/populariteit/kwaliteit etc etc
dank u zeer.
Beste jongepatser,
Stel jezelf dan eerst eens even voor en zoek eerst zelf eens naar informatie voordat je andren daarvoor inschakelt!
Welkom trouwens :)o
Oude patser.
ik heb uiteraard al aardig wat gezocht, dat lijkt me logisch als je een klasse horloge gaat aanschaffen. ik wil gewoon even meningen en info van ervaren dragers lezen, omdat dit mijn eerste echte horloge wordt.
groet,
Populariteit en kwaliteit kun je alvast wegstrepen dacht ik?
En de prijs is ook zeker wel terug te vinden voor een exemlaar in deze staat.
Vriendelijke groet.
N.Visser.
Dan nog wordt het hier op prijs gesteld als je je even voorstelt en iets over jezelf en je horloge verleden, heden en toekomst vertelt en daarbij mogelijk wat eigen foto’s van je horloges plaatst. En een vraag over een eventueel aan te schaffen horloge kan best wat concreter dan zoals je nu geformuleerd hebt.
Populariteit?
Alleen onder jonge patsers. Welkom, overigens.
Als je hier niks mag vragen waarom bestaat dit forum dan? ik dacht dat een forum er juist voor is aan mede-gebruikers ervaringen en info te vragen. ik help zelf graag andere forumleden op fora waar ik de ervaringsdeskundige ben.
dit wordt mijn eerste ‘klasse’ horloge, ik heb er echt totaal geen verstand van, maar van zaken doen heb ik wel verstand en daardoor heb ik het geluk er nu eentje te kunnen aanschaffen.
ik hoop dat het duidelijk moge zijn dat mijn schuilnaam enige vorm van zelfspot bevat.
overigens is het mij onduidelijk waar ik mijzelf kan voorstellen.
de software die dit forum gebruikt is bij mij niet bekend.
Van harte welkom op dit overigens anders toch wel leuk forum.
Helaas kan ik je met je vraag niet verder helpen.
Waarom bovenstaande zo reageren is mij een raadsel.
Wellicht krijg je nog zeker een antwoord op je vraag,zeker weten.
Vriendelijke Groeten
harb
ik hoop dat het duidelijk moge zijn dat mijn
schuilnaam enige vorm van zelfspot bevat.
Dat gevoel had ik al
Maar zoals hcptdg zegt “En een vraag over een eventueel aan te schaffen horloge kan best wat concreter dan zoals je nu geformuleerd hebt”. Hoe beter de vraag, hoe gerichter antwoord je kan krijgen, en hoe hoger het eventuele rendement van de posting. That’s all.
Als je hier niks mag vragen waarom bestaat dit forum dan?
Ik weet het ook niet, maar toch bestaat het al enige tijd, ook zonder Uw vraag. Dus het moet wel ergens een bestaansrecht hebben.
Gewoon hier. Heeft niks met software te maken, maar met ‘Goedemiddag, ik ben…’
Hallo en welkom,
hier mag je alles vragen hoor, ik vond deze film van hoge kwaliteit: [yt]http://www.youtube.com/watch?v=IjKqCCLdQMM&feature=youtube_gdata_player[/yt]
Een film die alleen maar verziekt had kunnen worden door commentaar, de beelden spreken voor zich!
Hier nog een geschreven review:
http://www.luxurytyme.com/Daydate/review.html
Keep up the good work!
Ik hoef geen antwoord op een specifieke vraag, maar juist ervaringen en smaken van de deskundigen hier. Hoe staat dit horloge bekend? Wat zegt het over de drager volgens een horloge kenner als hij iemand met dit horloge ziet?
En wordt dit horloge nog steeds nieuw gefabriceerd door rolex?
Ik vind dit een erg mooi horloge, maar ik vind het ook belangrijk hoe het in de markt ligt. Als het bekend staat als een heel erg patser horloge is het misschien beter verder te kijken. Maar goed mijn smaak is het wel.
En wat is de retail value? De rolex cellini schijnt een erg slechte retail value te hebben, hoe is dat in dit geval?
dank u zeer. ik vind de band overigens helemaal niks, ik vind een bruine kroko leder erg mooi bij dit horloge staan.
Welkom op het forum.
De day date is een klassieker van Rolex dat al jaaaaren bestaat. Rolex verandert niet zo vlug van model.
Draagt soepel aan de pols en grootte is voor ieders pols, dus is gemikt op een groot publiek.
Staal of goud is smaak.
De herverkoop waarde is goed in deze modellen, goud wel minder dan staal. Hoe duurder hoe kleiner het publiek.
Een goede raad, ga eens bij een dealer en pas eens een day date en je zal direkt zien of er een "klik"is.
Bedankt voor deze nuttige informatie. Zulke reacties stel ik op prijs.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Wat mij betreft prima keuze!
Ik ben echter al jaren een fan van Rolex, dus wellicht niet helemaal objectief.
De kwaliteit laat niets te wensen over. Ikzelf heb inmiddels 3 Rolex horloges in mijn bezit gehad en mijn familie een veelvoud hiervan. Nooit noemenswaardige problemen. Ik deed echt alles met mijn Sub (golfen, skien, zwemmen, voetballen etc.), al moet ik wel zeggen dat ik heden ten dagen wat zuiniger ben geworden. De restwaarde van een Rolex is denk ik een van de betere, zoniet de beste, in horlogeland. Misschien dat een Patek Philippe nog beter scoort. Uiteraard is dit wel enigzins afhankelijk van het model. Een stalen Sub ligt beter in de markt als een gouden met diamanten gezette Day-Date. Zorg wel dat je het horloge goed onderhoud en dat alle papieren etc. bewaard blijven. Prijstechnisch kan het nogal wat uitmaken of de set compleet is. Een nadeel kan zijn dat dit merk het meest nagemaakt is van alle merken. De hele wereld loopt er zowat mee. Het imago is hierdoor niet al te best. Men zal al gauw denken dat jouw horloge een nepper is. Persoonlijk interesseert mij dat niets daar ik een horloge voor mezelf koop en niet voor een ander. Verder adviseer ik je eens rond te kijken op rolexforum.nl. De sponsoren van dit forum zijn stuk voor stuk goed aangeschreven grijze handelaren. De prijzen zijn veel aantrekkelijker als bij een AD. Succes!
Gr,
Ron.
Ik hoef geen antwoord op een specifieke vraag,
maar juist ervaringen en smaken van de deskundigen
hier. Hoe staat dit horloge bekend? Wat zegt het
over de drager volgens een horloge kenner als hij
iemand met dit horloge ziet?En wordt dit horloge nog steeds nieuw gefabriceerd
door rolex?Ik vind dit een erg mooi horloge, maar ik vind het
ook belangrijk hoe het in de markt ligt. Als het
bekend staat als een heel erg patser horloge is
het misschien beter verder te kijken. Maar goed
mijn smaak is het wel.
En wat is de retail value? De rolex cellini
schijnt een erg slechte retail value te hebben,
hoe is dat in dit geval?
Dag alsnog even ter info.
Het is ook van belang bij dit horloge tenminste dat vindt ik.
Hoe ga je hem dragen daarmee bedoel ik gympen t-shirt en jeans
of overhemd/spijkerbroek/pak chique?
Dat zijn dingen die in mijn ogen van belang zijn.
Als het je enige horloge is dan heeft het betreffende model zo zijn beperkingen.
Ik vindt het ook wel van belang welke leeftijd je hebt.
(jonge vent begin 20 met een gouden rolex…je snapt het al denk ik)
Zoals hierboven aangegeven het horloge is eerder dressy in plaats van sportief.
Ik weet niet wat de vraagprijs is van het horloge.
Maar als je een horloge wilt dat zeg maar bij iedere gelegenheid op zijn plaats is zou je ook eens naar een rolex submariner kunnen kijken.
Daar zijn ongetwijfeld best wat voorbeelden van te vinden op Chrono24.
Succes met je keuze.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Hoi N. Visser. Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan het horloge alleen te dragen bij speciale gelegenheden en af en toe een weekend. Ik ben 23, maar als je mijn uiterlijk ziet is het wel duidelijk dat ik mijn geld eerlijk verdien.
Het horloge staat op chrono24 aangebodne voor iets meer dan 3,6k ik wil er 3,4 max voor geven. Redelijk oke?