Bedankt voor je nuttige reactie. Allemaal informatie die waardevol is voor me.
Ik heb er dus eentje op het oog met een leder band, ik vind de stalen band helemaal niks en ik begrijp dat het uiteraard veel duurder is.
Bedankt voor je reactie! Ik ben van plan er maximaal 3,4k voor te geven hij staat aangeboden voor ruim 3,6k op chrono24. Kan er nog wat meer af denk je? Het gaat dus om het horloge uit het eerste bericht in dit topic.
JongePatser Schreef:
Hoi N. Visser. Bedankt voor je reactie. Ik ben van
plan het horloge alleen te dragen bij speciale
gelegenheden en af en toe een weekend. Ik ben 23,
maar als je mijn uiterlijk ziet is het wel
duidelijk dat ik mijn geld eerlijk verdien.Het horloge staat op chrono24 aangebodne voor iets
meer dan 3,6k ik wil er 3,4 max voor geven.
Redelijk oke?
Hallo JP,
23 jaar, persoonlijk vindt ik het een horloge voor een OP. In staal wordt het een ander verhaal, dat is meer voor alle leeftijden. Maar is een Submariner niet een veiliger keuze?
Succes.
Ik vind dit model veel netter dan een sub en hetzefde geldt voor een leren band in vergelijking met een stalen, maar ik begrijp dat een stalen dus juist meer voor alle leeftijden is evenals de sub? Overigens is een sub niet een behoorlijk stuk duurder?
JongePatser Schreef:
Hoi N. Visser. Bedankt voor je reactie. Ik ben van
plan het horloge alleen te dragen bij speciale
gelegenheden en af en toe een weekend. Ik ben 23,
maar als je mijn uiterlijk ziet is het wel
duidelijk dat ik mijn geld eerlijk verdien.Het horloge staat op chrono24 aangebodne voor iets
meer dan 3,6k ik wil er 3,4 max voor geven.
Redelijk oke?
Als je het vergelijkt met de andere modellen uit deze reeks die op chrono24 staan lijkt de prijs gezien de staat idd redelijk te kloppen.
(zag wat deukjes in de lugs als ik het goed heb)
Ik weet niet waar het aangeboden horloge vandaan komt…
Maar bij serieuze interesse is passen voelen kijken van dichtbij wel een pré
En zoals je aangeeft gelegenheden weekend chique helemaal goed!
En bij dit model vindt ik een mooie lederen band ook veel beter staan.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
In een goede staat zul je ze veel goedkoper niet vinden. Volgens mij zijn de lugs wel enigzins beschadigd (deukjes). Zal uiteraard nooit de vraagprijs bieden. Probeer ook wat meer te weten te komen over de verkoper.
Gr,
Ron.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Oke bedankt voor je hulp N.Visser. Helaas is de aanbieder (wel een trusted) seller uit Texas. Ik zie geen vergelijkbare aangeboden op het internet dichterbij. Maar ik blijf verder zoeken, maar anders heb ik geen groot bezwaar de genoemde te kopen.
Dit klopt, ik ga proberen indien er geen dichterbij te vinden is de in elk geval de invoerrechten als korting op de aangeboden prijs te krijgen.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Bedankt SuperC. Enig idee wat het kost de band te verwisselen met de band van de klok die ik op het oog heb?
JongePatser Schreef:
Bedankt SuperC. Enig idee wat het kost de band te
verwisselen met de band van de klok die ik op het
oog heb?
Echt mooie croco zal +/- 200 euro gaan kosten.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Overigens heb ik liever een engelstalige (vind ik wat moderner) en de rand ziet er ook een stuk beter uit op die uit de VS. Is dit door gebruik gekomen of een ouder model?
horloge staat ook precies met deze foto op ebay…, ook meerdere fotos… ziet er goed uit… alleen geeft hij niet veel informatie er over… alleen dat ie goed loopt…
wat voor glas heeft dit horloge eigenlijk?
Ik blijf het een van de mooiste horloges ooit gemaakt vinden. Goud is en blijft toch risky, maar wel prachtig. Met gouden band heb je al snel een beetje een Tony Soprano idee: http://www.tomboom-store.com/images/gallery/Promis/Tony-Soprano-tomboom-Rolex-day-date.jpg of misschien of nog iets erger, Warren Buffett: http://4.bp.blogspot.com/-NIMUioIW3sc/TaeOJ8TjMII/AAAAAAAAJ4o/QWijuvDuMD4/s800/Warren-Buffett-Rolex.jpg . Een goede gouden band is wel enorm duur, dus dat zal niet aan de orde zijn bij jou.
Echter op leer kan het heel goed trendy of heel classy zijn. 36mm is toch de echte DJ/DD maat. Niet erg groot, maar dat zorgt er tegenwoordig voor dat je er niet de facto bij loopt als een patser. De nieuwe is inderdaad wat groter, maar dan mag je ook gelijk een veelvoud betalen. An sich is €3500 zeker een goede gemiddelde prijs. Voor veel minder zal je ze niet vinden. Als DJ misschien iets minder, maar niet enorm veel. Enige waar je wel op (moet) letten is dat ze vanaf 1978 (uit mijn hoofd) saffierglas hebben. Dat is toch wel een plus. En let even of hij recent nog een service heeft gehad. Voor je het weet mag je een paar honderd euro neertellen voor een service.
Al met al is het een classic die al tientallen jaren een een stijlicoon is en dat waarschijnlijk nog lang blijft. Ook is de tweedehands markt voor Rolex bijzonder goed, dus als je hem toch weer wil verkopen, zal je niet enorm veel verlies maken.
Succes met je aanschaf!
Bedankt! Dit is de link naar de informatie die de aanbieder geeft,
Graag hoor ik jullie advies! Voor mij ziet dit er keurig uit, maar ik ben benieuwd wat jullie als kenners vinden.
Dit is de volledige link naar het horloge op chrono24.
Welkom bij dit leerzame forum! Ik zou zo’n aankoop misschien liever binnen Europa doen, toch een beetje riskant vind ik.
Zo’n Date just moet toch ook hier te koop zijn? Die van SuperC heeft een andere bezel, toont toch heel anders. Succes met de keuze, koop etc.
Ik kon eerst geen informatie vinden, maar na wat doorzoeken kom ik negatieve reacties tegen. Iemand zegt zelfs dat zijn Rolex nket authentiek is. Ik ga voorlopig een Day Date dichter bij huis zoeken totdat ik meer duidelijkheid heb. Ik ga in elk geval even langs Juwelierburger in Maastricht waar ik de collectie al langer van in de gaten houd.
wat me wel opvalt is dat de vergrootloupe niet echt vergroot, maar ik weet niet hoe dat op dit model hoort…