Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Daydate blijft mooi. In goud vind ik hem best uitgesproken.
Het exemplaar in Maastricht zou je kunnen overwegen. De Franse dagaanduiding kun je aanpassen naar vrijwel iedere gewenste taal, laat dat geen belemmering zijn. Alleen de bezel moet je smaak zijn.
De stalen daydates zijn erg courante horloges, net als (een klasse goedkoper) de datejust. Bij verkoop zul je wel merken dat een gouden exemplaar minder snel te verkopen is dan een stalen exemplaar. Rolex en goud blijft een soort haat/liefdeverhouding.
Succes met je keuze en zoektocht!
SuperC Schreef:
Bert1 Schreef:
De stalen daydates zijn erg courante horloges
Een stalen Day Date…hebbie daar een plaatje
van?Jammer dat er geen “kusje” smiley bestaat…
mompelt iets van wijsneus grmbl*
Schaam… DD is er natuurlijk niet in staal… Maaruh, van een afstandje lijkt witgoud wel staalachtig toch…
Bert1 Schreef:
Het exemplaar in Maastricht zou je kunnen
overwegen. De Franse dagaanduiding kun je
aanpassen naar vrijwel iedere gewenste taal, laat
dat geen belemmering zijn.
Dat had ik ook begrepen. Kwestie van die dagschijf vervangen. Iemand enig idee hoeveel zoiets nieuw of gebruikt zou kosten (geen aftermarket namaak)?
marnix.moed Schreef:
Bert1 Schreef:
aanpassen naar vrijwel iedere gewenste taal,
laat
dat geen belemmering zijn.Dat had ik ook begrepen. Kwestie van die dagschijf
vervangen. Iemand enig idee hoeveel zoiets nieuw
of gebruikt zou kosten (geen aftermarket namaak)?
Dan moet je er wel eerst een vinden. Rolex levert ze alleen aan dealers.
hcptdg Schreef:
marnix.moed Schreef:
Bert1 Schreef:
aanpassen naar vrijwel iedere gewenste taal,
laat
dat geen belemmering zijn.Dat had ik ook begrepen. Kwestie van die
dagschijf
vervangen. Iemand enig idee hoeveel zoiets
nieuw
of gebruikt zou kosten (geen aftermarket
namaak)?Dan moet je er wel eerst een vinden. Rolex levert
ze alleen aan dealers.
Het vinden hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Het is meer afhankelijk van wat je er aan uit wil geven of je ook daadwerkelijk naar een dealer gaat…
JongePatser Schreef:
Als je hier niks mag vragen waarom bestaat dit
forum dan? ik dacht dat een forum er juist voor is
aan mede-gebruikers ervaringen en info te vragen.
ik help zelf graag andere forumleden op fora waar
ik de ervaringsdeskundige ben.
Je mag hier ook best wat vragen en het forum is er ook om met andere forumleden van gedachten te wisselen.
Maar dan nog getuigt het van enige beschaving als je je eerst even voorstelt in plaats van plompverloren ergens binnen te vallen en om advies te vragen.
Mijn persoonlijke mening over dit horloge is dat het je (spot)naam goed eer aandoet. Zeker in het goud.
Maar wie betaalt, bepaalt. Jij koopt het horloge, vind jij het mooi dan moet je het gewoon doen.
Maak dan voor jezelf de afweging of je het de prijs waard vindt.
Of de vraagprijs reeel is, geen flauw idee. Ik vind eigenlijk alle Rolexhorloges te hoog geprijsd.
Traveller69 Schreef:
Mijn persoonlijke mening over dit horloge is dat
het je (spot)naam goed eer aandoet. Zeker in het
goud.
Ik vind goud niet altijd patserig staan. De Everose vind ik bijvoorbeeld erg smaakvol
En die Day-Date op leer icm de juiste outfit kan juist stijlvol naar voren komen.
In dat opzichte zou ik em juist niet patserig genoeg vinden.
Smaken verschillen gelukkig. Ik ben gewoon geen grote fan van gouden horloges.
Even goede vrienden hoop ik :)-D
Traveller69 Schreef:
Smaken verschillen gelukkig. Ik ben gewoon geen
grote fan van gouden horloges.Even goede vrienden hoop ik :)-D
Absoluut, daarom zei ik ook “Ik vind…”.
Sommigen hebben niks met digitaal, bi-color, titanium, etc. Smaken verschillen… gelukkig.
Ik heb niks tegen een gouden Rolex hoor, maar als je 23 bent vind ik het echt helemaal niks, gouden Rolex is leuk voor na je pensioen ofzo, is mijn mening maar he!
En hoe ziet iemand er uit die eerlijk zijn geld verdient, ik herken namelijk ook niet wie wel crimineel is en wie niet, want dat heeft niks met uiterlijk te maken, toch?
Ik heb een tijdje een Date + Day van Tudor (verdiep je maar eens in de gezamenlijke historie, is leuk leesvoer) gehad.
Hoewel de maat van 36 mm best kan aan mijn pols van 18,5 cm ben ik meer tevreden met de 41 mm van de DJ2;
Hoewel ik van vintage houd, deel ik de algemene opinie dat 36 mm de enige juiste maat zou zijn niet. Het is allebei te gek (tu)
De meeste antwoorden hebje al gehad. Ik zou je nog willen meegeven dat je veel moet gaan passen. Er zijn heel veel verschillende uitvoeringen van de DD te koop, het een zal je meer doen dan het andere.
Kijk ook eens op www.vintagerolexforum.com . Je zult zien dat de DD Rolex z’n kanon is geweest, de afgelopen 45 jaar. Gek genoeg liggen de vintage prijzen minder hoog dan de sportuitvoeringen. De varianten met Stella wijzerplaten zijn momenteel heel hot!
En de reis naar je eerste Rolex is minstens net zo leuk als de aanschaf! Deel vooral je ervaringen met ons (tu)
Gr. Roel
gr. Roel
Stalen day-date bestaat niet en heeft nooit bestaan
020johan Schreef:
Stalen day-date bestaat niet en heeft nooit
bestaan
Goud/staal wel toch?
Vriendelijke groeten
N.Visser.
Ook niet hoor. Wel witgoud/geelgoud/rose combinatie
Tom Koerts Schreef:
Ook niet hoor. Wel witgoud/geelgoud/rose