Rolex dilemma

Een 16710 idd. Heb deze zelf naast de 214270. Wel een cyclops, geen glidelock, maar draagt minstens net zo comfortabel. De Heuers zijn prachtig en ik zou er graag ooit nog een aan de collectie toevoegen, maar ze missen de veelzijdigheid van de 16710. Af een toe een andere insert (mooi faded, zwart, of zwart/rood) en je hebt een compleet ander horloge.
Een OP 39 heb ik zelf ook naar gekeken, maar naast de explorer 1 denk ik idd dat er dan in ieder geval één horloge te weinig draagtijd krijgt.
Zelf zou ik nog wel graag een mooie witte explorer 1 willen zien: die zou ik bijna ongezien kopen…

4 likes

Prachtige horloges (nieuwe oyster perpetuals). Duidelijk herkenbaar Rolex maar toch modern. Voor mijn pols net een maatje te klein, geen datum en dichte achterkant vind ik jammer. Maar qua uiterlijk echt een winnaar .

Ik zie morgen wel wat het geworden is. :wink:

Ik heb geen passend advies voor je.
Zelf neig ik naar een vintage Datejust, maar ik heb smallere polsen. Inmiddels ben ik gewend en misschien wel gecharmeerd van de cyclops.

Een OP is leuk, maar overleeft het niet naast je Explorer.

2 likes

:joy:

Dat is wel wat me tegenhoudt.

Seadweller 16600?

Ik ben fan…

1 like

Ik heb een soortgelijk probleem met m’n 114060. Ik wil er graag een 2e rolex bij (heb ik nu ook), maar de 2 modellen die ik geprobeerd heb (216570, nog in bezit & 16710) kunnen er wat mij betreft niet aan tippen… die glidelock alleen al mis ik meteen, easylink of niet.

Aangezien mijn budget niet onbeperkt is, maar ik wel graag een bezel op m’n rolex wil zit ik nu stiekem naar een 41mm DJ te kijken.

Was er maar gewoon een moderne stalen pepsi, dan was de keuze makkelijk

Zou het bij de Explorer laten. Ik vind de datejust erg mooi, zeker één van de mooiere. Toch zou ik voor iets anders gaan. Ergens is het meer van hetzelfde, wellicht eens kijken naar een mooie vintage chrono of iets dergelijks?

2 likes

Ik vind de grijze Oyster Perpetual 114300 (meen ik) geweldig mooi.
Onderste foto.

1 like

Een Milgauss!!!

Die kan ik maar niet mooi vinden om een of andere reden.

1 like

Vakantie horloge…

Volgens mij voldoet mijn P.O aan alle eisen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar zonder dollen , mijn advies is de knip gewoon dicht houden en de Explorer om doen.
Heel veel beter gaat het toch niet worden! ,

3 likes

Denk niet dat een datejust of oyster perpetual je gaat brengen wat je zoekt als je al een explorer hebt.
Zou er dus niets bijkopen als een sub en seadweller niet op je wensenlijst staan.

2 likes

Ga gewoon lekker met de Explorer op vakantie.

Zo te horen heb je absoluut geen noodzaak om iets toe te voegen aan je collectie en ik vraag me af waarom je het dan zou doen.

EDIT: Sorry voor de addendum, maar Rollie weg en dan zo’n Nomos Aqua serie Neomatik van 200m WR met witte plaat kan ook nog. :grinning: :grinning: Het is zomers, kleurrijk, bomb-proof en in mijn optiek het ultieme vakantie horloge of überhaupt het ultieme horloge voor alledag.

1 like

Kan ik niet ontkennen…zijn gewoon de kriebels. Maar de Explorer helpt me er doorheen…:nerd_face:

3 likes

Die heb ik je vaker zien gebruiken. Wat bedoel je hier precies mee? Hebben de nieuwe Nomossen bepaalde krasvaste/antimagnetische/schokbestendige eigenschappen waar ik niet van weet?

Gewoon ordinaire anti-rolex propaganda

2 likes

Ik vind de Oyster met Grape Dial wel een mooie toevoeging, die kleur zie je nauwelijks.

2 likes

Ik heb deze gister gepast. De kleur van de dial is niet heel slecht. Maar mocht ik het ooit voor het zeggen krijgen bij Rolex, gaat degene die de rode markers heeft bedacht er als eerste uit.

1 like

Niet mijn kleur in ieder geval. Tussen grijs en blauw kiezen is wel moeilijk.

1 like

Dan maar een Yachtmaster, deze draagt echt heerlijk!