Okay, het is weer vakantietijd.
Ik denk er over een Rolex toe te voegen aan de collectie. Ik ben niet eens per definitie een fan van het merk, maar deste meer van mijn Explorer 214270.
Voor mij is dit misschien wel het beste horloge dat ik ken. Alleskunner, niet te bling, hoogwaardig uurwerk, heerlijk comfortabel door maat en verstelbare band, perfecte maat voor mijn pols. Ik ben ook een van de weinigen denk ik die de kortere wijzers t.o.v. de laatste versie (zoals op foto overigens) juist leuk vind. Kortom, een betere Rolex is er in mijn ogen niet.
Maar juist omdat ik dit zo’n briljant vind, denk ik erover om een Rolex toe te voegen. Iets anders, maar deels met dezelfde voordelen/kenmerken:
- niet te bling (geen PCL’s bijvoorbeeld)
- max 40 mm
- liefst geen cyclops
- liefst een verstelbare band (glide of fliplock)
Nu hoor ik jullie in koor roepen: Submariner zonder datum! En dat zou inderdaad kunnen. Nadelen: ik vind een oudere versie mooier (geen maxi case), maar die heeft weer geen snelle bandverstelling. De oudere variant heb ik eerder gehad. Mooi, maar verder nadeel: iedereen en z’n moeder heeft hem.
Ik heb ook een SD4K gehad. Prachtig, maar weer een beetje te ‘vet’. Ik houd wel van wat dunners.
Opties verder: een 36mm datejust. Heeft wel cyclops, maar kan met jubilee en een kleurtje goed naast een Explorer. Geen snelvestelling weer…Een 41mm Datejust vind ik te groot.
Of een OP in 39. Bijvoorbeeld in grijs of blauw. Prachtig, mooie maat, geen datum, verstelbare band, maar misschien te dicht op de Explorer?
Laatste optie: helemaal geen Rolex. Wellicht zal de Explorer het toch altijd blijven winnen?
Oh oh, wat een problemen. Afijn, in het kader van ‘vakantietijd is horlogetwijfeltijd’, laat ik jullie graag meedenken en adviseren!.