Ik zou een volledige vergoeding willen.
Zeker als handelaar weet je dat dit geen goedkope reparaties zijn.
Ik zou een volledige vergoeding willen.
Zeker als handelaar weet je dat dit geen goedkope reparaties zijn.
Willen inderdaad maar is niet realistisch, verkoper heeft verwezen naar advertentie mbt de staat. Defect is zichtbaar op foto. Verkoper is gewoon niet zo netjes anders had hij gezegd dat glas niet goed was.
Een vraagje (aangezien ik nieuw ben): Is het gebruikelijk om een deel van de conversatie die ik met verkoper heb gehad te delen? Dit omdat jullie dan ook de precieze bewoordingen kunnen lezen. Ik kan (als de advertentie nog beschikbaar is,) ook de advertentie delen.
Ik waardeer de hulp erg, vandaar mijn vraag.
Dankjewel, dat geeft de burger moed gelukkig.
Al hoor ik wel eens horrorverhalen over Rolex die horloges inneemt en naar de originele eigenaar brengt.
Zolang je maar niet vrijgeeft wie de verkoper is, lijkt me dat geen probleem.
Ach ik zat met een te ver gepolijste DJ en die had de verkoper na 3 maanden ook gewoon terug genomen en mij mn centjes terug gegeven.
Gewoon voet bij stuk houden.
Dan nog zal die 'm aan je af moeten geven. Doen ze het niet goed? Hun probleem, ze hebben dan onrechtmatig tegen je gehandeld.
Zo is het relevante deel van de conversatie verlopen
Advertentie vermeldde overigens niets over deze schade.
Je hebt een aantal opties die je in overweging kunt nemen:
Zelf vind ik dat de handelaar jou volledig mag compenseren aangezien jij specifiek hebt gevraagd over het glas. Dat hij de schade niet noemt, is merkwaardig. Ik ga nu vanuit dat hij dit niet heeft benoemd in zijn advertentie.
Mocht jij het horloge fantastisch vinden door de blauwe dial en de prijs was prima wat je betaalde, dan gewoon gedeelde compensatie doen. En anders horloge terugsturen en restitutie vragen.
Hallo,
Een kleine update mijnerzijds na een belronde met SC in DH en Rolex Brussel vanochtend:
Jubilee band verstellen wordt als service gratis uitgevoerd bij SC, daar rijd ik einde dag even voor langs vandaag. De schade aan het glas moet worden opgenomen en was telefonisch lastig in te schatten, dus dat bekijken we dan ook meteen.
Kosten vervangen glas bedragen volgens de medewerker van Rolex in Brussel circa EUR 130, afhankelijk van het precieze model. In ieder geval niet enkele honderden euro’s. Dit valt mij alleszins mee. Ik heb wel per e-mail een bevestiging gevraagd (vanochtend al, nog niet mogen ontvangen). Het horloge is dan ca. een week daar en daarna kan het weer opgehaald worden.
Als het bedrag ook nog per e-mail wordt bevestigd door Rolex Brussel, dan neem ik genoegen met de geboden EUR 100 door de verkoper en laat ik het glas vervangen.
De uitgebreide service laat ik vooralsnog achterwege, tenzij er in de komende paar dagen zaken aan het horloge op te merken zijn die mij van mening doen veranderen. Dan nog heeft de verkoper een garantie van 6 maanden afgegeven.
Eenieder die heeft meegedacht tot nu toe erg bedankt voor jullie feedback!
Ik heb moeite dit te geloven. Ben benieuwd of het je gaat lukken voor dit bedrag.
De 1 week kwijt is ook wat anders dan ik ooit eerder heb gehoord in Den Bosch…
Hallo allemaal,
Even een update: Vorige week vrijdag SC langsgegaan en deze hebben de band versteld als service. Helaas is na het verwijderen van alle verwijderbare schakels de band nog (steeds) aan de grote kant. Van de 6 schakels die verwijderbaar leken, zijn er 5 verwijderd. 1 moest er achterblijven voor het sluitingsmechanisme. Ik had het gevoel dat als ook deze verwijderd was, het horloge prima zou passen. Ook valt de kroon van de sluiting nu niet mooi in het midden. SC gaf aan verder niets meer te kunnen doen. Hiermee overstijgt voor ons op dit moment de problematiek met de Jubilee band even die van de glasschade. Van Rolex Brussel heb ik geen bevestiging per mail van de vervangingskosten van het glas meer mogen ontvangen. SC gaf aan dat de kosten ca. EUR 300 bedragen en tevens dat Rolex niet het glas zal vervangen zonder volledige service beurt a EUR 900. Met deze informatie naar de verkoper teruggegaan die toen EUR 150 heeft geboden als compensatie wat ik voor nu dan ook prima vind.
Voor wat betreft de maataanpassing van de (Super)Jubilee band: Zijn er nog tips om deze nog preciezer afgesteld (lees: kleiner) te krijgen? Mijn inschatting is dat deze nu rond de 14.0 cm zit.
Wederom, alvast dank voor het meedenken!
Gr. Shabbybaba
Dit was mijn oplossing voor dit probleem. Als je het horloge koopt voor jezelf (in dit geval voor je vrouw), geeft dit niets
Oh ja, nu ik het nog eens een keer (goed) lees, zie ik dat dit de oplossing kan zijn.
Ik ga maar eens even zoeken!
Ah dan klopte dus toch wat ik zei:
Dat over een volledige service is wel onzin. Dat is alleen nodig als er glas in het uurwerk is gekomen.
True… Maar ook bij bijv. Breitling is dit de praktijk. Pushertje verloren van je chrono? Zelfs als je er binnen een etmaal achter komt? Volledige service. Nieuw glaasje, omdat je AR-coating er niet meer uitziet, verder niks mis met het glas? Full-service.
Dat nieuwe gebouw in Lijnden moet ergens van betaald worden…
Toch hoorde ik destijds wat anders bij Schaap en Citroen in Den Bosch… Full service enkel als er glas in het uurwerk gekomen is, anders 300,-
Maar ja, ze kunnen dat alleen met 100% zekerheid vaststellen door het hele uurwerk uit elkaar te halen…
Ja, of door te zien dat alleen de buitenkant van het glas is beschadigd
Eigenlijk gewoon geldklopperij.
Waarom nog dure horloges kopen op deze manier