Rolex DJ 36 Jubilee bandaanpassing en beoordeling lichte glasschade

Ik zou gewoon naar een horlogemaker stappen die hier goede referenties heeft. Kost dat glas je waarschijnlijk een stukje minder, en die band moet ook geen probleem zijn (niet omkeerbaar overigens)

4 likes

Heb je alleen in de meeste gevallen geen originele onderdelen, zou ik een dingetje vinden

1 like

Daar heb je wel weer gelijk in ja

Zaken als glaasjes (zeker plexi) en leren bandjes zijn gewoon gebruiksartikelen, net als de veer van een horloge. Mits vervangen door goede kwaliteit aftermarket (en met het juiste formaat/juiste veereigenschappen) interesseert het mij geen zier of er origineel of aftermarket gebruikt is.

Dat doet voor mij aan de originaliteit niets af.

Sterker, ik word wat onpasselijk van deze wat ranzige geldklopperij. Omega heeft de prijzen van plexiglaasjes bijv. ook gigantisch verhoogt, van ca. 30 Euro inkoop naar 80 Ơ 90 Euro. Inderdaad, alleen voor een Omega tekentje erin. En denk maar niet dat bij Omega die glaasjes door Zwitserse feeƫn in een grot in Biel bij volle maan worden gemaakt. Dit soort spulletjes laten ze gewoon door een toeleverancier naar specificatie maken.

4 likes

Haha, nee, heel iets anders, maar ik heb wel ooit wat les gehad en knutsel nog weleens wat. Ook praat ik veel met mijn horlogemaker als mijn horloges geserviced worden en hij laat me alles zien…

1 like

:joy::joy::joy:

Hilarisch verwoord!!! Mental pics :joy::joy:

:grin:

1 like

Wat hierboven al geadviseerd wordt: met dat horloge naar een gekende goede horlogemaker brengen, voor een goede bij jou in de buurt, zie Ervaringen met horlogemakers. Dan ben je hooguit een paar honderd kwijt, heb je weer een goed glas en wordt de band precies op maat gemaakt. Opgelost.