Rolex DJ II

Een vriend van mij heeft dit horloge particulier aangeboden gekregen; zien jullie aan de foto’s die ik van hem gehad heb nog bijzonderheden?

Alvast bedankt voor jullie input! :smiley:

Aan die 2 20 euro briefjes te zien denk ik dat hij nep is :smile::wink:

1 like

Hahaha … nog even ter info; schijnt 2017 full set Nederlands geleverd te zijn :blush:

Lijkt me een hard leven gehad hebben… veel viezigheid ook.

Ik zie niks geks, behalve dat een DJII zo…godsgruwelijk en lelijk is.

Ik ga even mijn ogen uitspoelen. Met een kaasrasp.

16 likes

Haha grappig. Toen ik snel keek leek de bezel daar op

4 likes

:+1::ok_hand::smile:

1 like

De bezel lijkt opvallend dik in mijn optiek. Dit is 36mm?

41mm zou die zijn … maar was dat sowieso niet t probleem van de DJII, dat de verhoudingen enigszins zoek waren en die later bij de DJ41 weer hersteld zijn?

1 like

B&P wel aanwezig?

Is een complete set :blush:

1 like

Moet die band er bij de aansluiting niet zo uitzien?

Op deze foto’s is denk ik niet met zekerheid te zeggen of het horloge entweder echt, of nep is.

Wellicht heb je scherpere foto’s, van de band, sluiting, wijzerplaat, kroon, etc.

Bij twijfel is het een nepper…:wink:
Ik denk dat een detailfoto van de sluiting wel handig is, wellicht is de kast wel echt maar is de band vervangen door een nepper. Die originele banden zijn hun gewicht in goud waard namelijk. Zou niet de eerste DJ zijn met een ‘Noob’ bandje…

Ik zou er niet meer dan de tientjes op de foto voor geven. Ook als die echt blijkt te zijn.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb mijn vriend als tip gegeven om wat gedetailleerdere foto’s te vragen en hem gewezen op de verschillen tussen de DJ41 en de DJII … uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat hij mooi vindt, maar mede dankzij jullie heb ik hem denk ik toch wat verder kunnen helpen :smiley:

Vind je hem zo lelijk dan? Ik vind de 126334 in blauw op Jubilee wel erg smakelijk…

Nee echt absoluut niet mijn smaak, sorry.

Vs

Boven een Datejust II en beneden de nieuwe 41. Zie je direct hoe erg de DJ II uit verhouding is…

4 likes

Ah ja duidelijk, het verschil was me nooit zo opgevallen, DJII is niks inderdaad