Rolex duikhorloge: welke?

Neem dan een zwarte Grand Seiko. :slight_smile: Of, serieus, wellicht dit:

Het is uiteraard jouw keuze, maar een duikhorloge met zwarte bezel is per definitie niet bijster ingetogen.

Hoe dan ook vallen met die uitspraak de twee sea-dwellers uit je lijstje af, want dat zijn wel heel erg lompe brokken staal. Ik zou dan uit jouw lijstje deze pakken:

De Coke of Pepsi bezel. Redelijk ranke kast, geinige complicatie, net wat speelser en gewoon veel leuker dan de overige keuzes.

Als je er een kan vinden. :+1:

2 likes

Smallere lugs tov een keramische sub dus. :wink: Tov een 16600 dweller heeft hij juist dikke lugs.

1 like

Die is mooi! De eenvoud van bezel en geen datum spreken mij aan.

Idee hoe dik deze is?

1 like

Ik bem geen Rolex fan maar als ik ee duiker moest kiezen zou het een Sub No-Date zijn (liefst Hulk No-Date maar dat wordt lastig)

Als de OP 39 ooit in Olive komt, dan kom ik ook bij de Rolex club

2 likes

Dat is een mooi alternatief! :+1:t3:

Dank voor het meedenken!

De 14060 is circa 12mm. dik
Slanke kast, rustige wijzerplaat.
Veel minder “bulky” dan de 6-cijferige Rolexen.
En geen lelijke datumpuist.

11 likes

Naar mijn weten dunste Sub met zijn 12.3mm.

https://www.bobswatches.com/more/rolex-watch-case-sizes

Het is altijd lastig precies aan te geven in tekst wat je bedoelt… Ik bedoel een eenvoudige look binnen het duiker-type. Helderder? :roll_eyes:

2 likes

Hey @G-J… pak eens even de Rolex website erbij, haal een folder bij schaap en Google er op los. Bepaal dan lekker wat je mooi vindt en welke centjes je uit wilt geven

:+1:

1 like

En misschien dat jij mooi mag vinden wat je wil zonder daar je daar over uitleg over hoeft te geven.

:smile:

1 like

Verschil Sub en Sub no date lijkt me duidelijk.
De SeaDweller is iets dikker en heeft een kleinere dial dus oogt ook wat kleiner.

16610

14060m

16600

3 likes

Kijk @Watch2Morrow , dat is een bruikbare link. Dank!!

2 likes

Gaan passen en kijken in real life! Ik dacht ooit eerst dat ik nodate mooier vond dan met datum. Na passen dacht ik er anders over!

3 likes

Om het echt duidelijk te maken
Sub is zonder datum
Sub date hoeft geen toelichting

:wink::+1:

5 likes

In het rijtje wat je aangeeft zou ik voor de 16610 gaan. Na 8 jaar dragen heb ik deze vorig jaar ingeruild voor een 114060. Drie weken geleden heb ik deze weer verkocht. Ik kon niet wennen aan de dikte, het gewicht en lompheid van dit horloge tov de 16610. Aangezien de Sea-dwellers nog dikker zijn ga ik hieraan helemaal niet beginnen.

De 16610 en de 14060 zijn lekker old-school Rolexen en dragen heerlijk comfortabel, iets wat ik bij het nieuwe model miste.

1 like

Hij doet het imo ook prima op jubilee :wink:

image

16 likes

En nu? Wat draag je nu dan?

Dank allen tot nu! Zeer bruikbaar. Ik weet eindelijk de belangrijkste verschillen. Het ergerde me al een tijdje dat ik alleen maar dezelfde Rolexen met wel andere typenummers en namen voorbij zag komen… :joy:

2 likes

Voor de 114060 heb ik gekocht een Explorer 214270 MK2. En verder ik ben nog in het gelukkige bezit van een 14060M.

3 likes

De verschillen zijn groot als je er oog voor hebt. Natuurlijk kun je zeggen dat alles op elkaar lijkt. Maar dat geldt uiteindelijk voor ieder type horloge.