Rolex duikhorloge: welke?

Tja. Met deze vraag krijg je een hoop antwoorden😜

Is wellicht een vintage Submariner iets voor je :grin::grin:

Beide een 1680, sterker nog, ook nog eens dezelfde. :beers:

3 likes

Precies. En dat probeer ik hier op te doen. :+1:t3:

Vintage is zeker wat ik overweeg! Mooi deze.

1 like

Prachtstukken :scream::scream::scream::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Al bedonder je de boel want het is dezelfde merk ik net. Lol

1 like

Als je een duiker zonder datum het mooiste vindt…is er toch maar één model: Submariner…
(Ik laat bewust ‘No Date’ weg aangezien de toevoeging alleen van toepassing is op de Sub mét datum)

Vervolgens afwegen of je een alu of een ceramic bezel wilt en klaar ben je…
Speelt budget een rol, blijf dan weg van vintage…

1 like

Haha goed he!

Zelfde horloge maar zoveel gezichten! :raised_hands:

4 likes

Easy choice Submariner No Date :sunglasses:

1 like

Een Sea Dweller is ook nog een overweging, met datum zonder loupe.

De keuze is reuze!

1 like

1

3 likes

You’re welcome :+1:

imagehttps://media0.giphy.com/media/xTiTnEwTaz3EX3BB9m/giphy.gif

Gegarandeerd Seadweller 43. Zal je geen spijt van hebben. “De volwassen Sub”, mijn gedacht.:wink: Sedert ik die heb aangeschaft p 12/09 jl. is die nog niet van mijn pols geweest.

1 like

Even mijn Oris Big Crown Chrono 42 mm en Omega PO 42 mm opgemeten qua dikte kast. Allebei 14,5 mm. Dat vind ik een prettige dikte. Dus denk inderdaad dat een Sea-dweller dan de betere dikte is voor mij. En dan met date, zonder vergrootglas.

Wat betekent deze “43”? Diameter neem ik aan? Standaard zijn ze 40 mm toch?

Nope

Nee, vanaf 2018 zijn die 43mm. Jij hebt het over de Seadweller 4000 die stopte eind 2017. Is nog te verkrijgen via het grijs circuit.
Alle Seadwellers vanaf hebben het nieuw caliber 3235 maar vanaf tweede helft 2018 hebben ze ook de nieuwe “coronet” juist tussen “Swiss” en “Made” onderaan index 6. Maar dit zou maar een detail zijn. Alhoewel sommige nu al op zoek zijn naar de versie zonder “coronet” gezien die deal nu niet meer wordt geleverd. Rolex-fanaten zoeken uiteraard achter alles iets om een exclusiviteit te kunnen bezitten…

1 like

Ah, helder! Dank.

Er zijn dus wel een aantal aanzienlijke verschillen tussen een Submariner en een Seadweller.
Nieuwe Seadweller:
-Kast 43mm ipv 40mm
-Cyclops
-Nieuwe wijzerplaat met rood opschrift "Seadweller"
Lunette met 60 seconden indices.
Caliber 3235 met 70 uur autonomie
Waterdichthdie 1220m overbodig m.i.), maar het is er …
Helium escape valve
Fliplock verlangsysteem (26mm verlenging) + glidelock eveneens op de Sub.(fijnafstelling van 2mm tot 20mm)
Aardig prijsverschil.
Misschien heb ik nog iets vergeten.:wink:

1 like

Dat verschil met en zonder coronet merken we over pakweg 25 jaar pas “echt” :stuck_out_tongue_winking_eye::beers:

Jij misschien, maar ik niet meer…:wink:

2 likes

Dan je erfgenamen! :grin: