Rolex en Tudor vergelijkbare kwaliteit?

Dames en heren van dit leuke forum,

Ik heb mij (als Rolex/Tudor noob) laten vertellen dat:

Rolex en Tudor van vergelijkbare kwaliteit zijn.
Beide even waardevast zijn

Ik ben op zoek naar een Rolex Sub van max 7 jaar oud maar omdat Tudor ook erg leuke modellen heeft begin ik wat te twijfelen.
Natuurlijk koop ik Rolex voor het merk en alles wat daarmee samenhangt (mystiek rond het merk e.d., waardevastheid en kwaliteit) maar in de eerste plaats omdat ik het model heel erg mooi vind.
Tudor heeft ook prachtige modellen en de prijs is ook wat lager.
Enig advies voor deze Rolex/Tudor beginner?

4 likes

Kasten, kronen etc zijn van vergelijkbare kwaliteit.

Oa quality control en uurwerk bij Rolex is beter. Hoewel veel Tudor uurwerken cosc certified zijn, heeft rolex nog een extra controle waardoor de afwijking -2/+2 sec is.

6 likes

Rolex en tudor zijn verschillend. Toch een andere motor onder de kap en ook het materiaal is anders.

Welke tudor modelllen hebben je voorkeur?
En ik neem aan een ceramische sub dan?

:beers:

1 like

Rolex geeft meer uit aan marketing waardoor ze meer kosten (in de winkel). Af fabriek zullen de kosten niet veel verschillen en de één is niet beter of slechter dan de ander (imho).

3 likes

Ik heb mij nog niet ingelezen/ingekeken in Tudor maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Rolex Submariner. En van Tudor de Pelagos of iets dergelijks.

Als je een Rolex wilt dan geen Tudor kopen!

5 likes

Beide passen, veel gaan voelen en lezen en dan een beslissing nemen.

Beide een mooi model, maar wel verschillend!

:+1::beers:

2 likes

Ik denk dat het dan vooral uit zuinigheid zou zijn. Ik denk dat je gelijk hebt :slight_smile:

1 like

BB58!!!

:wink:

4 likes

De Rolex uurwerken en afwerking mogen ook wel beter zijn voor dat prijsverschil inderdaad :wink:

Persoonlijk vind ik Tudor vaak wat interessanter (b.v. de Pelagos). Net wat gedurfder en “brutaler” dan de Rolex modellen. Beetje de deftige oom en het rebelse neefje.

5 likes

Die is inderdaad mooi!

1 like

Oef, dat vind ik toch wel IMHO. Het voelt toch net iets minder aan tegenwoordig. Heb het niet over vintage. Alhoewel toen ook, als je sub tudor en Rolex vergelijkt en bijvoorbeeld naar de datum schijf ed.

3 likes

Voor de prijs van 1 sub heb je een bb58 en een GMT! Van tudor. Bam! :+1:

:beers:

3 likes

Ah, de afwerking idd wel. Ik denk aan slechter/beter aan de kwaliteit van het uurwerk en het gebruikte staal.

2 likes

En spijt! :smile:

4 likes

Of: de stijve tante en het frivole nichtje :thinking:

7 likes

Dat gevoel is mij bekend hahaha

1 like

:joy::joy:

1 like

Ah mooi, lekker zo’n topic richting de zaterdagavond.

Ik ga snel een fles whisky en wat borrelnootjes halen!

20 likes

Beste beginner,

Welkom op het forum.

Het onderwerp dat je aansnijdt is op allerlei manieren uitgekauwd hier. Ik denk dat je een goede beurt maakt -en vooral ook de kennis/ervaring van andere HF leden met die beide merken opdoet- door wat te scrollen door de berichten en diverse topics over Rolex dan wel Tudor te openen.

Zelf heb ik beide merken liggen en ben ik zeer te spreken over beide. Keuze is een vooral kwestie van smaak en eventueel ook van budget. Ga vooral voor hetgeen waarvan je hart sneller gaat kloppen.

Succes…

:sunglasses:
Otto

4 likes