Ik heb mij (als Rolex/Tudor noob) laten vertellen dat:
Rolex en Tudor van vergelijkbare kwaliteit zijn.
Beide even waardevast zijn
Ik ben op zoek naar een Rolex Sub van max 7 jaar oud maar omdat Tudor ook erg leuke modellen heeft begin ik wat te twijfelen.
Natuurlijk koop ik Rolex voor het merk en alles wat daarmee samenhangt (mystiek rond het merk e.d., waardevastheid en kwaliteit) maar in de eerste plaats omdat ik het model heel erg mooi vind.
Tudor heeft ook prachtige modellen en de prijs is ook wat lager.
Enig advies voor deze Rolex/Tudor beginner?
Kasten, kronen etc zijn van vergelijkbare kwaliteit.
Oa quality control en uurwerk bij Rolex is beter. Hoewel veel Tudor uurwerken cosc certified zijn, heeft rolex nog een extra controle waardoor de afwijking -2/+2 sec is.
Ik heb mij nog niet ingelezen/ingekeken in Tudor maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Rolex Submariner. En van Tudor de Pelagos of iets dergelijks.
De Rolex uurwerken en afwerking mogen ook wel beter zijn voor dat prijsverschil inderdaad
Persoonlijk vind ik Tudor vaak wat interessanter (b.v. de Pelagos). Net wat gedurfder en “brutaler” dan de Rolex modellen. Beetje de deftige oom en het rebelse neefje.
Oef, dat vind ik toch wel IMHO. Het voelt toch net iets minder aan tegenwoordig. Heb het niet over vintage. Alhoewel toen ook, als je sub tudor en Rolex vergelijkt en bijvoorbeeld naar de datum schijf ed.
Het onderwerp dat je aansnijdt is op allerlei manieren uitgekauwd hier. Ik denk dat je een goede beurt maakt -en vooral ook de kennis/ervaring van andere HF leden met die beide merken opdoet- door wat te scrollen door de berichten en diverse topics over Rolex dan wel Tudor te openen.
Zelf heb ik beide merken liggen en ben ik zeer te spreken over beide. Keuze is een vooral kwestie van smaak en eventueel ook van budget. Ga vooral voor hetgeen waarvan je hart sneller gaat kloppen.