Voor mij is Rolex in alles net een tikje meer kwaliteit. Of je daarvoor het forse prijsverschil over hebt, is natuurlijk heel persoonlijk. Maar elk detail net iets beter, is aan het eind toch een merkbaar verschil.
Qua vormgeving vind ik sommige Rolexen tegen perfect aan (balans in ontwerp, tijdloos). Bij Tudor heb ik op elk model wel iets (kleins) aan te merken.
Als ik de sluiting van mijn Tudor bekijk lijkt die zo uit de Rolex fabriek te komen maar dat zal niet met alle onderdelen zo zijn, in hoeverre is het dus van vergelijkbare kwaliteit?
Het uurwerk van Rolex is beter. Ik heb een Explorer 1, die ongeveer 4 seconden per week afwijkt. De Black Bay heeft een afwijking van 3 seconden per dag. Lume op mijn Black Bay is weer superieur op die van de Rolex. Kan het niet precies met feiten onderbouwen, maar de Rolex voelt wel echt aan als een machine.
Okay, ik probeerde het nog enigszins eufemistisch te zeggen. “Lelijk” bedoel ik eigenlijk. En ook een vuilhapper. Zeker niet handig op een toolwatch.
Begrijp me goed, ik vind dat een mooi horloge en zeker kwalitatief heel goed, maar aan dit soort zaken zie je juist het verschil tussen Rolex en Tudor.
Klopt, ik heb vanalles al gelezen maar heb allerlei topics gecombineerd en kwam er toch niet uit. In het kader van voortschrijdend inzicht onder de leden en mogelijke nieuwe aanwas aan leden toch maar een eigen topic gemaakt. Ik merk dat het inderdaad een lastige vraag is
Oei, ik geloof dat je het nogal zwaar opneemt. Dat bedoel ik niet te bereiken. Ik heb daar echter weinig trek in.
Het enige dat ik probeer te zeggen is dat Rolex hier net wat mooiere en vernuftige oplossingen heeft. Moet ook, gezien de prijsverschillen. Nogmaals, niets ten nadele van Tudor.