Rolex en Tudor vergelijkbare kwaliteit?

Een netelig onderwerp.

Voor mij is Rolex in alles net een tikje meer kwaliteit. Of je daarvoor het forse prijsverschil over hebt, is natuurlijk heel persoonlijk. Maar elk detail net iets beter, is aan het eind toch een merkbaar verschil.

Qua vormgeving vind ik sommige Rolexen tegen perfect aan (balans in ontwerp, tijdloos). Bij Tudor heb ik op elk model wel iets (kleins) aan te merken.

2 likes

Zijn dat nou massieve schakels met een plaatje erop geklonken of hol plaatstaal?

5 likes

Leuk zo’n Tudor. Maar het is geen Rolex. Punt.

2 likes

Maar is de kwaliteit vergelijkbaar, dat is de vraag…

Als ik de sluiting van mijn Tudor bekijk lijkt die zo uit de Rolex fabriek te komen maar dat zal niet met alle onderdelen zo zijn, in hoeverre is het dus van vergelijkbare kwaliteit?

3 likes

Het uurwerk van Rolex is beter. Ik heb een Explorer 1, die ongeveer 4 seconden per week afwijkt. De Black Bay heeft een afwijking van 3 seconden per dag. Lume op mijn Black Bay is weer superieur op die van de Rolex. Kan het niet precies met feiten onderbouwen, maar de Rolex voelt wel echt aan als een machine.

1 like

Ik vind dit eerder een teken van mindere kwaliteit. Niet bepaald een elegante oplossing. Bij Rolex is de verstelbare sluiting zoveel mooier…

3 likes

Elegant op een titanium toolwatch…
dat is ook niet de bedoeling van dit model

Daarnaast zeg ik dat hij uit de rolex fabriek lijkt te komen, wellicht daardoor gelijke kwaliteit, niet mooier, niet elganter dat is de vraag niet

1 like

Massief

1 like

Okay, ik probeerde het nog enigszins eufemistisch te zeggen. “Lelijk” bedoel ik eigenlijk. En ook een vuilhapper. Zeker niet handig op een toolwatch.
Begrijp me goed, ik vind dat een mooi horloge en zeker kwalitatief heel goed, maar aan dit soort zaken zie je juist het verschil tussen Rolex en Tudor.

2 likes

Stalen sluiting op een titanium toolwatch :thinking::wink:

Geen deftige oplossing maar het werkt wel :joy:

1 like

Rivet… hol en gevouwen om een stangetje

Is niet van staal, is van titanium, net zoals de hele Pelagos

Een echte rivet is toch gevouwen?

Is dit een nieuwe versie, dus niet echt rivet maar doen alsof?

Voilà.

1 like

Deze sluiting verstelt zich toch zelf? Ansicht is dat toch bijzonderder.

:beers:

1 like

Dat mag je gerust lelijk vinden, maar is het van vergelijkbare kwaliteit?
Al die non-argumenten die je aanhaalt zijn onnodig, onzinnig.

Klopt, ik heb vanalles al gelezen maar heb allerlei topics gecombineerd en kwam er toch niet uit. In het kader van voortschrijdend inzicht onder de leden en mogelijke nieuwe aanwas aan leden toch maar een eigen topic gemaakt. Ik merk dat het inderdaad een lastige vraag is :wink:

1 like

Oei, ik geloof dat je het nogal zwaar opneemt. Dat bedoel ik niet te bereiken. Ik heb daar echter weinig trek in.
Het enige dat ik probeer te zeggen is dat Rolex hier net wat mooiere en vernuftige oplossingen heeft. Moet ook, gezien de prijsverschillen. Nogmaals, niets ten nadele van Tudor.

5 likes

Dat is onjuist, de sluiting is wel van staal…

Nog nooit zo een sluiting gezien. Ziet er schitterend uit!

1 like