Rolex en Tudor vergelijkbare kwaliteit?

Tudor is prince, Rolex is king

3 likes

Ok, dat wist ik niet en staat inderdaad op de website;

Titanium bracelet with folding clasp and safety catch in steel with bracelet extension system developed and patented by TUDOR

1 like

:thinking: Dit is een probleem ?

Rolex en mystiek
niet echt . Geheime Zwitserse mijnen waar ze speciaal Rolex-glas vinden
nee hoor.
Gewoon een goed horloge-merk. Net zo mystiek als Mercedes of CocaCola.

:point_up_2:t4::point_up_2:t4::point_up_2:t4::point_up_2:t4:

9 likes

Spuit elf

10 likes

De sluiting en achterdeksel zijn staal

Klopt, het is puur optisch, verder is het moderne kwaliteit.

1 like

Jij en ik begrijpen elkaar gewoon niet, volgens mij is de vraag of Rolex en Tudor van vergelijkbare kwaliteit zijn, heel helder, de rest wordt er bij verzonnen, niet mooier, vernuftiger, eleganter of wat dan ook, dat bedoel ik met non-argumenten.
Ik snap ook wel dat het prijsverschil ergens in moet zitten, maar waar houdt Rolex op met Rolex kwaliteit te stoppen in een Tudor?

3 likes

In interpreteer kwaliteit inderdaad breder dan ‘hoe snel het kapot gaat’.

2 likes

heb je concrete voorbeelden? of roeptoeter je maar wat? (begrijp me niet verkeerd)

Jip chips en cola on my way please!:joy:

1 like

Sjaak slaat de spijker op zijn kop.
De Rollie zal blijven spoken en de Tudor wordt met flink verlies ingeruild.

4 likes

Slimme, mooi uitgevoerde oplossingen voor sluitingen dus bijvoorbeeld.

Ik denk dat dat inderdaad zal gebeuren. Dan toch maar voor een Rolex.

My bad, las je opmerking verkeerd, duidelijk!

1 like

Dit is uiteindelijk altijd wat er mist in dit soort topics. Is er niemand die een beetje onderlegd is met macro fotografie, horlogemaker vaardigheden heeft en een horloge van beide merken naast elkaar kan leggen? Dat is de enige manier waarop dit beslecht kan worden.

1 like

En bij een ander is een Tudor uurwerk weer meer secuur. Ligt aan zoveel zaken en heeft absoluut niets met een ‘beter’ uurwerk te maken.

De rolex sub is mijn grail watch, ook al is het momenteel finaniceel haalbaar om een sub te kopen vind ik het “the bang for the bucks” nog niet waard. Als opstapje vorig jaar de tudor blackbay gekocht en vind hem nog steeds top!

16 likes

Ik heb niet al te lang geleden mijn Black Bay 36 naast een OP in 36mm gelegd. Afwerking plaat en kast vond ik vergelijkbaar. De bracelet en dan met name de clasp van de Rolex is mooier afgewerkt. Als ik een vintage DJ dan vergelijk met een huidige Tudor vind ik de Tudor weer beter.

1 like

Gebruikt Tudor, net als Rolex, ook witgoud voor de wijzers en indexen?

Dat is een goeie, voor zover ik weet niet
 Rolex is ongetwijfeld beter afgewerkt en hoogwaardiger in het materiaal. In de eerste oogopslag en qua beleving en vasthouden vond ik de OP echter redelijk vergelijkbaar met de BB.