dit heeft niks met gezond verstand te maken.
goh, er zijn altijd mensen die blijven steken op de naam ‘rolex’. het is idd zoals sommige anderen hier zeggen, kies vooral een horloge waar je echt ‘fan’ van bent. en waar je die prijs voor wil geven. denk niet alleen aan de aankoop, maar ook aan de servicekosten achteraf…
zelf wacht ik op mijn groene ‘hulk’ submariner en heb ik, buiten andere merken, van Rolex een datejust met jubilee bracelet (wat een onwijs gave bracelet!!!) en een Tudor Pelagos. De Pelagos is vrij groot, dus let op. voor mij vind ik m misschien net iets te groot rond de pols. maar de matte wijzerplaat en de vierkante markeringen van de uren alsook de robuuste wijzers vond ik echt wel heel ‘stoer’. daarentegen zou ik nooit de seadweller kopen van Rolex (waar de Tudor dan op gebaseerd zou zijn).
een BB58 scoort ook heel goed, vooral omdat die er wat uitspringt in kleur.
Rolex heeft dan weer wat meer ‘standing’ als je dat zoekt in een horloge.
Met vele andere horloges (waaronder zelfs veel duurdere) dan Rolex, kan je dan weer met een gerust hart de straat op, zonder ofwel bekeken te worden ofwel schrik te hebben dat je wordt overvallen
Ikzelf als zelfstandige zorg in ieder geval ervoor dat ik geen Rolex aan heb als ik bij klanten moet gaan opmeten voor offerte. Gestraft worden voor een passie dat heb ik er niet (meer) voor over.
in ieder geval, koop niet om te kopen, maar koop enkel een horloge waar je hart sneller van slaat elke keer je hem omdoet. of het nu een Omega is, of een Rolex, Tudor, AP, Hublot, IWC, Breitling, of voor de meer welgestelde mens een Patek… etc.
in ieder geval, veel genot van je toekomstige aankoop,
gr
Tudor bedient dezelfde markt als die van Omega en Breitling. Kwalitatief hoogwaardig voor een goede prijs. Wil je een horloge waar net aan wat meer dingen gedacht zijn als het op techniek en afwerking aankomt, dan zit net daarboven een merk als Rolex. Ik zou dus nooit twijfelen over merken als Omega of Breitling als ik een Rolex overweeg. Wanneer ik op zoek zou zijn naar een Tudor zou wel naar die andere merken kijken.
Ik had me voorgenomen dit soort topics te negeren maar hier ben ik het wel heel erg mee eens! En je triggert me…
Hetzelfde geldt tot op zekere hoogte namelijk voor de designfilosofie. Die is bij Rolex, enkele uitspattingen daargelaten, conservatief, vrij klinisch en volgens sommigen zelfs saai. Daarbij is het modellenaanbod tamelijk constant. Bij Omega, Breitling en in mindere mate Tudor zijn de designs over het algemeen gedurfder en ook drukker en is het gamma enorm breed, met tig opties, varianten en limiteds. En bij Breitling en Tudor de laatste tijd ook duidelijke vintage invloeden.
Ook op deze punten zijn het dus geheel andere merken. Bedenk dus goed wat voor iets je precies zoekt en koop dat vervolgens.
Succes!
Zonder naar de ‘statusindex’ te kijken vind ik persoonlijk de Black Bay een mooier horloge dan de hedendaagse subs. Wat ik dan weer niet vind van de Pellagos, overigens. Ik ben niet zo gevoelig voor wat andere mensen van iets vinden, qua auto’s, kleding, muziek of wat dan ook. Een collega is dan weer helemaal verliefd op z’n sub van 1.5 jaar oud en da’s ook wel weer mooi om te zien
Edit: lang verhaal kort; lekker kopen wat je mooi vind!
Ben zelf aan mijn tweede Tudor begonnen recent mijn Grantour Date ingeruild op een BB s&g en erg content mee
, noem het fout, maar ben gek op staal&goud, de Tudor is voor mij bereikbaar, een Rolex in staal&goud (vergelijkbaar model) is niet haalbaar, en voor mij niet persé mooier dan de Tudor.
Heb ook een Breitling Transocean, prima horloge, maar net even minder dan de Tudor. Maar draag vooral waar je je lekker bij voelt
De lugs van de Tudor zijn wél mooier…
Wow! Schitterend exemplaar!
Anders In ieder geval. Ik heb hiervoor ook oude modellen gehad. Ik vond de lugs niet perse mooier, dan had ik wel een oude gehad.
Bij de tudor in staal goud is het heel jammer dat alle gouden accenten niet van massief goud zijn zoals dat bij Rolex wel zo is.
Klopt inderdaad, gelukkig niet “verguld” maar 18k hulzen die over de stalen schakels gaan in de band en kroon.
Klopt, dat heet gold capped. Breitling en Omega doen dat ook met hun staal gouden modellen.
Weer wat geleerd
Ik vind dit altijd zó tof he, als mensen zoiets kopen. Ik zou het zelf niet kopen, maar nogmaals: heel gaaf om te zien!
Dit is wel een heerlijke gezonde boeren verstand reactie waar ik het volledig mee eens ben. ook ik heb een gezin en hypotheek en de kinderen vreten me de oren van de kop. Ik zou dan ook nooit een horloge kopen als ik daarvoor zou moeten bezuinigen op echt belangrijke zaken. Maar ik moet toegeven dat als ik soms lekker op het forum zit te lezen dat inderdaad de duizendjes me om de oren vliegen in de vorm van horloges. Je krijgt soms werk heet idee dat iedereen een omega of rolex kan kopen maar we weten natuurlijk nooit het verhaal er achter. Dus als het kan (en mag
) gewoon lekker kopen die rolexen maar gebruik je koppie.