Gelukkig is mijn humeur en gevoel van eigenwaarde niet afhankelijk van het uurwerk dat ik draag
Dat mag ook wel, voor dat geld.
Jij zegt het al:
Met dat rood, die goudkleurige details⊠Dat doet het hem wel voor me, al denk ik dat ik een doodsimpele Oris Sixty-Five toch nog een trapje mooier vind.
Dus het zit hem inderdaad in de vintage vibe. Dat de sixty five ook nog eens voor de helft over de toonbank gaat maakt het nog weer leuker.
Het enige dat nog ontbreekt is de gebarste lak op de wijzerplaat. Zonde, zou deze helemaal afmaken.
Fijn om te horen Sven35, kan ik ook weer verder met genieten van mijn Submariner.
Jij hebt gelijk.
Jij hebt ook gelijk. Gaaf ding, die BB58.
Jij hebt ongelijk.
Dat ligt eraan hoe je âafmakenâ interpreteert.
Het hangt er van af welke horloges van beide merken je met elkaar vergelijkt. Vroeger was Tudor gewoon een Rolex met een ander uurwerk. Nu is dat anders. De horloges verschillen van elkaar op meerdere vlakken. Daarnaast maakt Tudor een bewuste beweging naar in-house uurwerken in zijn horloges.
Ook heeft de Black Bay line een aluminium bezel waar die van de moderne Rolex keramisch is. Er zijn mensen die een voorkeur voor aluminium hebben qua look en zelfs hoe het verouderd. Maar er valt ook iets voor te zeggen dat de keramische bezel toch echt wel meer high end luxe is. Het aluminium draagt natuurlijk bij aan de vintage charm van de Tudor, maar zelf ben ik toch wel fan van keramisch en zie dat nu wel als een onderdeel voor een luxe duikhorloge. Sommigen zullen denken âwat zit die nou over de bezel te zeikenâ maar ik heb veel ervaring met vintage duikhorloges. Een bezel die er goed uit blijft zien is voor mij echt wel een dingetje.
Waardevast vind ik wat lastig. Tudor ondergaat op dit moment te veel verandering om te zeggen wat er met de waarde van de horloges gaat gebeuren. Het is in ieder geval al niet even waardevast als Rolex. Er zijn een hoop recente Black Bays te koop voor flink onder list price. Dat kan je voor een Sub wel vergeten.
op zoân toolwatch mis ik wel de crownguards⊠ik snap de throwback wel hoor⊠naar early subs/ tudors⊠maarja, blijf het een kaal gezicht vinden. Wel mooi ding verder ja, zekers.
Alleen die riveted⊠ik weet t niet hoor.
Daar ben ik het van harte mee eens, ik vind 'm op leer ook het meest geslaagd. Dat heeft geen moer met kwaliteit of investeringen te maken, daâs voor mij puur een afweging over mooi ontwerp, draagcomfort en de warmere uitstraling van leer.
Desgewenst zou ik 'm anders op een NATO gooien, als ik moest duiken/zwemmen of het warm had.
Die NATO past er geweldig bij, de streep in het midden heeft de kleur van het rosé!
En je portemonnee. Dat mag je hier nooit zeggen want op dit forum vliegen de duizendjes in het rond als herfstbladeren, kun je altijd doorsparen en is iedere Rolex een investering.
Bij dergelijke prijzen is dit helemaal geen doodzonde:
En Brick zegt iets zeeeeer gewaagds:
Ik sluit me bij die opmerking van Brick aan. Je kunt ook spijt krijgen van 8000 euro om je pols als je auto het begeeft en je 4000 euro nodig hebt om een andere te kopen waar ook een wandelbuggy in past.
Als dat gebeurt, kan je beter een sub hebben, dan de tudor. Trust me, ik heb beide geflipperd afgelopen jaar. De sub was weg binnen een uur. De tudor na 5 weken. Met moeite. En met meer afschrijving.
Maar in die situatie zou het betekenen dat je je laatste ballen uitgeeft aan een duur horloge. Je gaat toch geen 8K uitgeven aan een horloge als je daarna over 4K in de knoop komt?
Thatâs just plain stupid.
Correct. En ga jij met droge ogen beweren dat dat op dit forum niet voorkomt?
Haha! Nee, dat zei ik niet.
Sterker nog, ik kan ze er wel uitpikken, maar ik wil toch altijd even benadrukken dat het echt heel dom en onverstandig is. Zeker als je een gezin hebt.
Zit dit amusante topic geheel te volgen. Fijn dat er nog geen bonje is uitgebroken voor een keerâŠGoed, beter, bestâŠ
Mijn dure Rolex is de beste want duur! Mijn Tudor is minstens net zo goed want minder duur, maar net zo goed.
Leuk om dit eens bij autoâs te bekijken want: aan de kant met je Hyundai, Kia etc ik kom er immers aan met mijn Audi, BMW of Mercedes, die is veel duurder en (Ben ik) dus beter.
Bij de jaarlijkse ADAC auto storingsmeter staan de Toyota Corolla en de Koreanen al lang in de top. Verhoudingsgewijs goedkoop maar toch de beste, minste storingen, goede kwaliteit zou je zeggen. Sta je dan met je Benz van een tonâŠja maar ik heb wel een Benz. Geeft te denken.
Ik heb een Tudor en een Toyota
En een gezin, maar als ik het kĂłn betalen had ik ook een Rolex en een Benz
Wat is deze discussie al vaak gevoerd !
Het gekke is dat ik er steeds weer anders over denk haha .
Maar net voor welk merk ik dan net gekozen heb .
Natuurlijk willen sommigen hun keuzes verdedigen met rationele argumenten .
We zijn hier op het forum tenslotte kenners op horlogegebied .
Ik heb van beide merken een aantal horloges gehad sinds ik hier op het forum zit ( 8 jaar nu ) had toen net een IWC mark xv1 !
Mijn conclusie is dat beide merken gewoon anders zijn .
Zou Tudor trouwens nu uurwerken uitwisselen met Breitling zodat â de stichting â hiermee eigenlijk aangeeft dat Tudor en Breitling in dezelfde klasse zitten waar Rolex boven staat want die zouden dat natuurlijk nooit doen ( in een ver verleden wel trouwens ).
Nu erg tevreden met mijn pelagos maar dat kan zomaar weer veranderen .
Klasse dat Rolex en de laatste tijd Tudor zo vaak onderwerp van verhitte discussies zijn !
Dat hebben ze toch maar voor elkaar gebokst .
Tudor zal altijd in de schaduw staan van Rolex wat mij betreft .
Maar hoeveel mensen willen er niet met hun idool op de foto ?
Beter in de schaduw ( dus dichtbij ) dan anoniem blijven
Precies. Twee weken geleden las ik van een ander forumlid de navolgende bijdrage:
âRolex is gewoon een relatief bereikbaar statussymbool. Iedereen die er echt eentje wil, kan hem uiteindelijk aanschaffen. Het enige wat in de weg staat zijn andere prioriteiten. Een Rolex kopen is keuzes maken. Wel of niet extra op vakantie? Wel of niet een jaartje doorrijden in de auto.â
Ik herinner me ook iemand die enige tijd geleden zei een AP of iets dergelijks nooit te zullen kunnen bezitten en direct de oren gewassen werd, want hij was immers op vakantie? Prioriteiten!
Wel even aan je vrouw en kinderen uitleggen natuurlijk, maar die zullen het begrijpen. Zolang mensen hier op het forum denken dat een horloge van 8K om je pols voor iedereen haalbaar is, of anders is het je eigen schuld, zullen mensen worden aangespoord âhun hart te volgenâ. Gewoon doen joh! Anders krijg je spijt!