Dat kan zijn, maar ik vind het gewoon niet mooi. Ieder zijn smaak.
Die black bay 36mm vind ik dan het mooiste
Er zal wel een “nieuwe” Rolex GMT met zwarte bezel en Jubilee komen, denk ik.
Blijft toch het mooiste, gewoon zwart ipv al die kleurtjes…
Doen ze jaarlijks met 5%
Dit zou de eerste Rolex zijn die ik zou willen bemachtigen. Heel geslaagd zo.
Alleen stijgt de vraag ook met 50%
Had in 40mm moeten zijn ipv 42. Kast is zo groot nu.
Ik denk dat dat eenmaal op je pols wel meevalt. De Seamaster weleens om gehad? Ook groot maar op de pols valt dat helemaal weg.
Ik hoop dat Tudor zich verder richt op de reeds ingeslagen eigen weg verderaf van broeder Rolex en dat Rolex groupies vooral geen Tudoren gaan kopen omdat ze geen Rolex kunnen bemachtigen als investering vanwege het winstoogmerk. Kortom, ik hoop dat Tudor vooral gekocht gaat worden door mensen die een Tudor liefhebben.
Absoluut, en dat is ook de oorzaak van de schaarste, waar niets kunstmatigs aan is.
De vraag schijnt daadwerkelijk jaarlijks met ongeveer 20% toe te nemen, en nu investeerders Rolex ook hebben ontdekt, zal dat voorlopig alleen maar erger worden.
Daar bovenop heeft Rolex de afgelopen 2 jaar noodgedwongen minder kunnen produceren dan gepland. Blijkbaar hadden ze in Zwitserland ook last van beperkingen door de pandemie, en oa assemblage is nog steeds mensenwerk.
Ze gaan nu weer volgas, maar inmiddels is het dweilen met de kraan open.
Vandaag stond er een leuk artikel op HLN.be (Belgische nieuws website) over waarom horloges (en dan vooral Rolex) zo veel voorkomen in omkoopschandalen
Helaas achter een leden wall, maar toch : https://www.hln.be/nieuws/waarom-rolex-altijd-betrokken-is-bij-schimmige-voetbaldeals-niet-alleen-makkelijker-uitlegbaar-dan-een-envelop-vol-cash~ab10df45/
Mja, en zetten ze er als voorbeelden deze twee onder. Kiezen ze voor de atypische blauwe Sub (zal mooier ogen dan de zwarte?). Dat die alleen in edelmetaal te krijgen is en dus met een prijs die eerder x4 of x5 gaat, dat je dat als journalist-voor-een-dag niet weet, ok. Maar dat “de Everose Gold” geen model is, maar de benaming van het materiaal, dat zou toch maar één minuut googelen gekost hebben:
Cool. Hoe witte gij dat eigenlijk?
Tja, journalisten en bronnen checken
Obsessief veel lezen tussen m’n werk door
Het meeste komt van onze Oosterburen, want die zijn over het algemeen accuraat.
Het blijft natuurlijk hear say, want Rolex zelf laat niets los., en de schattingen varieren sterk.
Als je de geschatte produktiecijfers van de laatste 10 jaar bekijkt (t/m 2019 ivm Corona) ziet het er naar uit dat het zou kunnen kloppen.
In 2020 hebben ze deze stijging niet door kunnen zetten (van 930k in 2019, naar 945k in 2020), en vorig jaar zijn ze zelfs onder de 900k gezakt).
Grootste probleem voor Rolex wat voorkomt dat ze sneller groeien is personeels gerelateerd. Klaarblijkelijk krijgen ze hun inhouse opleidings-centra niet snel genoeg gevuld, en om 5% te groeien zul je toch 45.000 horloges extra in elkaar moeten schroeven, en het jaar er op nog meer.
En als je de afgelopen paar jaar de assemblage hallen dan door de pandemie maar voor de helft mag bezetten, tja dan boer je alleen maar achteruit.
Dus die cijfers die je opnoemt zijn gebaseerd op?
Goede vraag. Ik neem aan dat bladen zoals Chronos ed wel info beschikbaar hebben, waarop ze die schattingen maken.
Weet je, vroeger waren deze getallen beschikbaar vanwege de certificering van de uurwerken. Cosc. Maar dat wordt nu niet meer vrijgegeven. Dus vind het lastig om dit allemaal aan te nemen.
Niet dat het niet waar kan zijn. Logica is er wel. Maar feiten zijn er niet. Dus het blijft lastig.
Absoluut waar. Het enige zichtbare voor ons als consument, is dat ze maar faciliteiten blijven bijbouwen, en die extra hallen zullen ze vast niet gebruiken om horloges op te slaan die ze achterhouden lijkt me.
Worden de list prijzen niet gewoon verhoogd op basis van de (echte) inflatie? Ik zou de historische prijsstijgingen moeten bekijken, maar denk dat het er niet ver vanaf zal zitten. Misschien in verhouding een iets grotere stijging.
Bedenk eens wat een brood 20 jaar geleden kostte…