Rolex Explorer II ruilen tegen Panerai?

Ben ik gek aan het worden?

Vind mijn Explorer II dezer dagen wat ‘te’ understated dragen. Een automatische panerai trekt me enorm aan dezer dagen. Moet ik wat verstand ingepraat krijgen?

3 likes

Zwart of wit? oud of nieuw model?

Ik had ooit de witte, oude model. Heerlijk, juist niet te weinig aanwezig, makkelijk te dragen. Met een Pam denk ik gelijk aan opgestroopte mouwen of een klok die niet onder je hemd kan… Wat voor type ben je en wat wil je uitstralen?

Hmm. Daar zou ik nog eens goed over nadenken. Hangt natuurlijk af van de rest van je collectie.

Panerai is ook gaaf. Maar dan eerder een handopwinder. Scheelt toch veel in dikte en comfort en hoort bij Panerai IMHO

1 like

Gewoon doen!

Ik zou eerder gaan voor een sub of een gmt. Dat is wat minder understated dan je Explorer II imo.
Panerai vind ik niet echt wat.

Ik denk het.
Want dit moet je natuurlijk nooit doen.
En op langere termijn, understated allways wins :wink:

Grt.

5 likes

Historisch gezien is er een link tussen Rolex en Panerai… Maar een Explorer II zou ik niet weg doen. Een van de weinig moderne Rolexen die ik zou kopen, als IK gek zou worden. :wink:

Ik persoonlijk zou een xplII Polar wel ruilen tegen een Panerai maar dan alleen tegen een PAM512.

Niet dat ik een explorer II niet mooi vind (met creme of zwarte plaat zeker wel),maar vind de Polar echt een ijskouwe met die spierwitte plaat.

1 like

Kweenie hoor. Ben niet zo v dat geflipte. Ik koop die panerai erbij en wissel dan tussen die 2 af.
Want voor je t weet vind je die pam even later te overstated :wink:

Mwah… is dit nu echt zo mooi?
In mijn ogen haalt dit het niet bij een Xplor II
Bovendien, Panerai is voor succesvolle dakdekkers en ouwe rockers uit DenHaag :wink:
Nee, helaas mensen ik vind de PAM helemaal niks.
En, is dit een icoon meer dan een Xplr II?
Dacht het niet.
Een no brainer, sluiten maar dit topic.

Grt.

2 likes

Dat is allemaal in JOUW ogen.
Ik persoonlijk vind een PAM512 veel gaver dan een Polar.

Smaken verschillen …live with it!

Btw.
Een Rolex is maar een Rolex,het is niet dat we het over een F.P Journe hebben van 50K …iedereen met een beetje een baan kan een paar Rolexen per jaar kopen…:innocent:

1 like

Woehahahahaa

Moet wel de vrouw worden verkocht of verhuurd :slight_smile:

2 likes

Zo is het.

On topic, een Panerai staat niet iedereen. Ben je er verder een beetje qua uitstraling op afgestemd?

3 likes

Rolex is niet mijn merk. Maar de Explorer II in wit vind ik dan nog wel gaan. Het merk Panerai heeft tot nu toe nog geen model gemaakt dat mij aanspreekt. Dus ik zou de Rolex houden.

Succes met deze fase!:wink:

Ik zou bij een Panerai een handwinder prefereren! Daarnaast vind ik een 216570 met een Luminor/1950’s en een speedmaster denk ik de perfecte 3 piece collection.

Het is dus wat mij betreft En En!

Lekker houden!

2 likes

Een Explorer II met witte wijzerplaat vind ik nog wel te pruimen, maar de zwarte variant vind ik ronduit saai hoewel wel minder saai als de gemiddelde submariner.
Dus snel inruilen tegen een Panerai of iets anders(Grand Seiko!) zou ik zeggen.

Lekker doen dan toch?
Mocht je spijt krijgen ga je toch gewoon weer terug.
Zo moeilijk is zo’n explorer ll toch niet te vinden?

Persoonlijk zou ik voor een explorer 1 gaan , maar die is nog “saaier” volgens sommigen.

1 like

Ik zou die Explorer niet weg doen. Daar ga je denk ik spijt van krijgen.