Ik kan wel een heel verhaal gaan schrijven hoe tof ik Panerai vind, maar je moet gewoon doen wat je gevoel je verteld en niet op andere meningen af gaan.
Ik heb helemaal niets met Rolex, maar die Explorer mag er best wezen mits de witte wijzerplaat. Jammer van dat vergrootglasje boven de datum, dat stoort mij persoonlijk enorm. Ook bij de Luminor automatic overigens.
Ik vind Panerai wĂ©l een pak meer uitstraling hebben. Vooral dan de Luminor versie. Ik heb bij een juwelier onlangs door de Paneraiâs zitten graaien, daar zat een 42mm Radiomir tussen, ik vond die wat tĂ© discreet.
Mocht ik jou zijn en het nodige budget hebben, ik zou die Panerai bovenop de Rolex kopen.
Misschien een onbeleefde vraag, maar hoe oud ben je eigenlijk?
Vanaf een bepaalde leeftijd vind ik een Panerai namelijk een beetje als een rode cabrio.
Je bent zo jong als je je voelt !!
Volgens mij is @GhentWatch nog vrij jong. Ik dacht dat hij ongeveer van mijn leeftijd is (< 30 jaar). Vanaf wanneer welke leeftijd wordt het voor jou een rode cabrio?
Van een Rolex naar Panerai is niet zo moeilijk, van een Panerai naar een Rolex een heel stuk moeilijker en gaat je in elk geval geld kosten.
Gewoon doen. Als je met het idee zit ben je al halfwegâŠ
21 nog wel een wegje te gaan dus
Dacht dat je 23 was , zat in de buurt. Wist dat we niet veel jaartjes scheelden. En 21 is nog altijd < 30
Tja, wat is de gemiddelde leeftijd voor een midlifecrisis?
Je twenties lijken me het perfecte decennium voor een PAM als je een horlogeliefhebber bent die het kan betalen. Ik zou zelf liever de Explorer hebben, maar tien jaar geleden was ik ook wel voor een Panerai gegaan.
Tussen de 40 en de 50?
ja daar heb je wel een punt, maar als je beide 2e hands koopt en niet direct ruilt dan valt dat misschien wel mee toch?
Kost wel wat tijd en moeite dat wel.
Je hebt PANERAI

En je hebt Panerai

Even ter duidelijkheid, de 1e Is n 60mm pam341 en de 2e Is n 42mm pam337 radiomir. Bij de laatste zou ik geen rode cabrio gevoel bij hebben.
Durf ik t te zeggen⊠Ik zou t haast n dress watch willen noemen
Klopt, hangt natuurlijk ook af van het model. Prachtig ding, die laatste. Zal je misschien ook minder snel om de pols van een celebrity zien hangenâŠtoch meer een liefhebbershorloge of zo.
Precies. Als iemand zegt dat ie Seikoâs niet mooi vindt, dan zet ik daar ook mân vraagtekens bij. Zoveel verschillende modellen en dan zit er niks tussen? Dat een merk imago/naam/etc je niet aanstaat, OK. Maar iets zo algemeen stellen vind ik wat kort door de bocht.
Wat overigens niet betekent dat het niet zo kan zijn hoor. Misschien vindt iemand geen enkele Panerai mooi.
Betreft om de pols van een celebrity snel zien⊠ik denk dat dit geregeld vaak niet het geval is bij bij WIS horloges. Celebrities zijn toch vaker van de bling bling, en de WIS in 't algemeen waardeert weer andere dingen. History, complicaties, etc.
Mee eens! Overigens vind ik de meer klassieke modellen (lees: zo dicht mogelijk bij de vintage originelen) van Panerai erg aantrekkelijk hoor. Wel vind ik dat die stijl een beetje een trucje is geworden dat (wat mij betreft) iets tĂ© consequent wordt doorgevoerd. Ik heb regelmatig een Panerai overwogen, maar kom steeds tot de conclusie dat ik een dergelijk bedrag liever anders besteed. Toch sluit ik niet uit dat ik er ooit een aanschaf (âŠgeldt ook voor die rode cabrio ;-))
Panerai is leuk. Heb er een paar versleten. Rolex vind ik beter gemaakt en mooier afgewerkt. In ieder geval bij de sub 10K panerais. Zou zelf eerder bij JLC shoppen dan bij Panerai
Even samenvattend; (zoals opgemerkt hierboven ben ik 21) , 17,5 cm pols.
(Maar wel 1.81 en 105kg atletisch gebouwd)
qua moderne horloges bezit ik;
Speedy (hesaliet + saphier) uit mijn geboortejaar
Tudor Heritage Chrono Blue
Rolex Explorer Black 16570 transitional met cal 3186.
verder een boel vintage chronografen en normaal gezien na vandaag nog een oude Rolex datejust.
Vind dat de Rolex het kleinste draagt van de bende en stoor me vooral aan de band die oude fliplock is echt een licht onding in vergelijking met de bracelet op de Tudor.
Dacht dus om deze te ruilen tegen een PAM 359 (allé ruilen, Rollie verkopen en PAM kopen)
Er zijn volgens mij relatief veel handelaren bereid om hun Panerai tegen jouw Rolex te ruilen. Andersom gaat dit niet meevallen en mbt particuliere verkoop zit je met een Rolex over het algemeen ook beter dan met iets anders.
Daarbij komt dat ik het ook ooit zo eens heb geprobeerd, maar de Panerai erg snel zat was. Uiteraard een persoonlijke kwestie.
Aan de andere kant, als je het niet zelf ervaart kom je er ook niet achter. Dus gewoon doen, spijt bestaat niet, slechts een leermoment!