Rolex Explorer II ruilen tegen Panerai?

Een PAM vind ik, als Panerai-drager, altijd goed natuurlijk. Persoonlijk zou ik echter wel een ander model prefereren, eentje met zo min mogelijk details op de wijzerplaat. Ik vind deze wijzerplaat een beetje ‘te druk’ voor een Panerai… Ik zou de ‘base’ modellen prefereren…

Eigenlijk zou ik een 312 willen maar met vintage lume bestaat die? In een stalen kast

Zelf ook fan van Panerai. Naast mijn Iwc en jlc 2 Pams in mijn bezit. Zelf vind ik de 1950 case het mooist. Vintage lume vind je met name in de 47mm.

Zeer mooi model, 3 days handopwinder, base dial en bolle plexi is de pam372. Ik heb zelf 17cm polsen en dan gaat het maar is krap. 17.5 cm moet goed komen!

Ikzelf prefereer de 44mm case of de 45mm radiomir (instap pam 210 of summum pam190)

Zelf zou ik geen enkele moeite hebben om afstand te doen van mijn Rolex voor een Panerai. Je moet lekker dragen waar jij je fijn bij voelt!

De Panerai base modellen tweedehands ga je niet veel op verliezen hoor. Velen zijn zelfs in waarde gestegen. Veel succes met de zoektocht! Soms is het toch: “het bezit van de zaak is het einde van het vermaak”

Pam 372 op 17cm pols:

Zelf prefereer ik de 44mm

2 likes

Die Submersible (en dan zeker zo’n vroege) is mijn favoriete Panerai.

Heb er nu twee gehad maar hij blijft trekken :thumbsup:

1 like

Ik zou het niet doen Cody. Ik snap Panerai niet zo goed. Wel pronken met hun duikverleden maar de horloges kunnen amper onder de douche… Behalve de Submersible, welke mijn voorkeur zou hebben.

Dit is niet helemaal waar… Misschien de nieuwere modellen, maar de oudere base modellen (waarvan de 104 nog steeds verkocht wordt) hebben een waterdichtheid van 300 bar…

Ik neem aan dat je bedoelt 30 bar (300M).

2 likes

Oeps, foutje! :wink:

Deze vind ik wel wat hebben

Idd. Met een gematteerd oppervlak heeft het ook meer toolwatch effect dan hoogglans gepolijst. IMO

Idd. Met een gematteerd oppervlak heeft het ook meer toolwatch effect dan hoogglans gepolijst. IMO

Dit is inderdaad zo’n cliché over Panerai wat maar blijft herhaald worden zonder grond van waarheid. Feitelijk is het overgrote deel van de Luminors gewoon 300m waterdicht, Ik ben helemaal geen Panerai fanboy maar check toch gewoon je feiten voor je wat roept.

1 like

En on topic: Ik zou de ruil ook niet direct doen. Hoewel ik Panerai mooie horloges vind (en er zelf 2 met veel plezier bezit) vind ik de explorer II toch meer all-round en ook een érg knap horloge. Ik denk dat je uiteindelijk spijt zou krijgen.
Indien Het een optie is om de Panerai erbij te kopen, zou ik het zeker wel doen. Koop de Panerai misschien jong gebruikt, dan kan je er ook niet veel op verliezen.

Kijk dan eens naar een Deepsea. Bazenapparaat. Vroegah lag die lekker op m’n pols maar die is wat gekrompen. Als ik weer wat forsere polsen krijg dan koop ik zsm weer een Deepsea.

Feiten even gecheckt. Op de site van panerai is het overgrote deel toch echt maar 10 bar. Van de Luminors is een kleine 70% 30 bar, maar dit weegt niet op tegen andere modellen die vaak maar 10, 5 of zelfs 3 bar zijn. Uiteraard staan alleen de nieuwe modellen op hierop, maar daar ging de uitspraak van mooieklokjes tenslotte ook over.

1 like

iedereen met onze hobby is volslagen geschift.

2 likes

Ten eerste wordt er gezegd dat enkel de submersible “voldoende” WR zou zijn, maar je eigen statistieken geven duidelijk aan dat dit niet correct is.
Ten tweede pronken er wel meer merken met een bepaald verleden terwijl maar een deel van hun gamma daarmee overeenkomt. Dus daarin verschilt Panerai dan in niks van die andere merken.

Tenslotte geef je zelf aan dat 70% van een van de twee grote lijnen van Panerai 30 Bar is, dus laat ons grofweg zeggen dat 35% van alle huidige Panerai modellen 30 Bar is. Dat lijkt me toch behoorlijk veel, niet? In verkoopcijfers zal dat overigens nog een heel stuk hoger liggen.

:joy:
Nou, ben benieuwd of t n rooie Ferrari of n rooie 40km karretje wordt :wink:

Maar betreft hetzelfde kunstje herhalen, vind ik juist weer n pre.
M’n IWC aquatimer voelt door de vele snelle veranderingen zo snel outdated aan, terwijl m’n flieger na de laatste update juist weer helemaal bij lijkt te zijn.
Hetzelfde geldt imho voor n Submariner of Speedmaster. Voor de puristen blijven ze misschien de plexi maken, maar ik kijk uit naar de dag dat de Sapphire n ceramische lunette face lift krijgt. Subtiele vernieuwingen waarbij ze hetzelfde trucje v n icoon herhalen.
En zo ook bij Panerai. Ze zijn zo mooi tijdloos…

Als je nooit een PAM gehad hebt, gewoon doen. Zou wel wat anders uitzoeken als de 359, ik heb dat model ook gehad en had altijd spijt dat ik die gekocht had ipv een van de vele andere mooiere opties.

100 meter is zat toch? Zullen er weinig zijn die dieper gaan met een Panerai…