Rolex Explorer II ruilen tegen Panerai?

Voor een duikhorloge is dat zeker niet voldoende. 100m is ook meer een indicatie dat je ermee kunt zwemmen dan dat hij echt nog op 100m diepte waterdicht is.

Ik zou niet voor de 359 gaan, ondanks dat hij ecru lume heeft, is de 312/320 veel cleaner (maar niet te rustig).

De nieuwe 1312 heeft mogelijk wel ecru lume, die heb ik nog niet in het echt gezien maar volgens de Panerai website ziet de lume er meer vintage uit dan de 312. Enige nadeel (imo) is dan weer dat de 1312 een blauwe secondewijzer heeft…

I know, maar zoals geschreven verwacht ik niet dat er ook maar één duiker een Panerai draagt bij zijn/haar activiteit. 300 of 100 is dan ook puur commercie imo.

Ouh maar die is ERG mooi.

Dat is de enige 42/44mm Luminor automatic met ecru lume die geen 359 is toch?

Als ze ons niet voor de gek houden op de website en de lume is echt ecru, dan is het antwoord ja :slight_smile:

Als ik ze naast elkaar zie dan zien de 1312 numerals er meer ecru/vintage uit dan de 312.

Duiken met een lederen band lijkt me ook niet zo verstandig.
Ik zou overigens tussen Rolex en panerai altijd voor Rolex kiezen

1 like

Panerai komt standaard naast een leren band en met een rubberen band. Daarnaast zijn er nog genoeg leren banden die wel waterproof zijn, zoals b.v. de Mario Paci (even adem halen) ‘PAV 98 Kodiak waterproof leather Black with a MP New Natural Pre-V buckle’

Die kende ik idd niet. Ik wist wel dat een haaienlederen band waterbestendig is, maat die vind ik meestal niet zo mooi.

Lijkt mij wel handig voor de haaien zelf :wink:

1 like