Mij spreekt de explorer meer aan als de airking. Dus lekker houden
Hoi Ken,
Ik ken het gevoel. Twijfel ook tussen deze twee maar ga voor de air king waarschijnlijk. Is totaal anders dan andere modellen. Succes met je keuze!
Dit is niet helemaal consistent gedacht.
Ikzelf vind de Explorer erg mooi. De Airking heeft dan wel leuke groene accenten, maar die wirwar van cijfers op de Airking vind ik helemaal niks. Maar dat is smaak.
Los van smaak denk ik verder dat een uitgesproken design als van de Airking wat eerder tegen zou kunnen gaan staan. Die kans is nog wat groter als je wat minder lang met horloges bezig bent (en je smaak misschien nog niet zo ver ‘gerijpt’ is). Het hoeft verder geen groot probleem te zijn om van Rolex te wisselen, maar je zegt dat je hem “lang in de collectie wilt houden”.
Maar als ik lees wat je zegt: doe eens gek en ruil hem in voor de Airking. Als je toch weer terug wilt naar Explorer ben je wat geld kwijt, maar een avontuur rijker.
Het is niet voor niets dat je twijfelt, op naar de airking!
Kan je gelijk gebruikmaken van de waarde vastheid van je rolex gezien je de airking dan aan je zoon geeft
Misschien komt het ook doordat je dagelijks hetzelfde horloge ziet en de nieuwigheid er snel af gaat? In dat geval blijf je flipperen. Je kan de Explorer ook eens op een ander bandje zetten. Op een jubilee is écht mooi, en ik heb hier op dit forum ook wel eens een explorer gezien op bruin leer. Probeer dat eens.
Leuke en vooral veel antwoorden hier! Dat kan ik appreciëren!
Het is ook wel zo dat men vrienden die iets of wat van horloges “kennen” telkens zeggen “maar wat doe je nu, zoveel geld voor zoiets saai” en “is dat niet te klein 39mm”. Zelf hebben ze een navitimer en een superocean… mja ieder zijn ding denk ik dan.
Verder kan ik niet zeggen dat ik echt ongelukkig ben met de Explorer, ook draagt die zo lekker, de airking is idd wat dikker, wat op de lange termijn misschien wat tegensteekt. Maar toch krijg ik hem niet uit men hoofd. Wat den luxeprobleem toch
Mss interessant om weten is dat mijn 2 andere horloges een Tissot visodate (zwart op zwart) en een speedy pro zijn…
Ken ik help je wel je probleem af. 4,5 k en je hoeft er niet meer over na te denken!
Welkom
Persoonlijk zou ik altijd voor de Explorer kiezen, tijdloze alleskunner!
Succes met de keuze!
Een tip die iemand mij 2 jaar geleden eens gaf: leg het horloge eens minimaal twee weken weg en kijk of je het gaat missen of juist meer gaat verlangen naar het alternatief.
Mijn duidelijke voorkeur heeft trouwens de Explorer. Dat geel-groen op de plaat van de AK en die drukke cijfers vind ik totaal niet mooi.
Mooi merk maar beiden erg saai.
Veel geld uitgeven en dan een standaard Seiko uiterlijk is niet zo mijn ding.
Koop een dj / yachtmaster fzo
Dat dus. Maar uiteindelijk moet jij 'm dragen. Dus als je 'm niet uit je hoofd krijgt, is dat misschien toch het horloge voor jou.
Sinds deze morgen twijfel ik hoe te reageren op je vraag. De Explorer geniet mijn voorkeur, maar ik begrijp dat je lonkt naar de Airking.
Gezien ja na 3 weken spijt hebt, vrees ik dat het onomkeerbaar is, en dat er vroeg of laat een Airking komt.
Misschien toch nog wat tijd gunnen aan de Explorer?
Tijd brengt raad.
+1
Houden dus, die Explorer (maar… als de zoveelste in dit topic ben ook ik bevooroordeeld…)
Uiteraard kan alleen jij bepalen waar je bij van wordt. Ik heb hetzelfde dilemma gehad. Explorer mooie verhouding en tijdloos maar ik vond hem ook een beetje saai.
Uiteindelijk heb ik voor de airking gekozen. Dit is een horloge wat in het echt veel mooier is dan op de foto. Heel fijne kast en lekker toolish. De uurmarkeringen zijn in real life veel minder schreeuwerig maar geven net wat pop. Mijn keuze is dus de airking. Echte een topper!
+2
De wijzerplaat van de Airking is vooral een overdaad aan gedrukte cijfers en kleuren, zonder enige lume, maar als je gek bent van het cijfer 5 en veel verf op je wijzerplaat, dan is het een prima keuze. Ik geef de voorkeur aan witgouden opgelegde indices en cijfers, welke ook nog eens blauw oplichten in het donker. Daarnaast is de Explorer wijzerplaat meer in balans, en is het horloge een stuk slanker en comfortabeler om te dragen.
Maar smaken verschillen tenslotte.
Ieder zijn voorkeur.
Foute keuze is er niet, omdat beide horloges kwalitatief fantastisch zijn.
Sowieso niets beslissen na amper 3 weken! Geef dat ding minstens enkele maanden. Zelf heb ik geen van beide al om de pols gehad maar, regelmatig met mijn tong aan de vitrine van de lokale AD hangende, lijkt de AK me ook wat (te) groot ogen. Het geel en groen vind ik ook wat too much en zal waarschijnlijk sneller passé zijn dan een neutrale plaat als de Ex. Ik stem dus voor de Ex
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb heel kort een Explorer mogen dragen (een volle dag) van een familielid, dus de echte ervaring heb ik niet, maar ook ik vond hem een tikkeltje saai ogen overdag. Toen ik mijn t-shirt verwisselde voor een nette blouse veranderde dat gevoel meteen heel erg. Ineens was de Explorer elegant, mooi en rustig. Positief ben ik over de smalle sluiting en dat hij zo mooi plat op de pols ligt, wat allebei wezenlijk anders is bij de Air King. Toch moet ik zeggen, als je een redelijke pols hebt, de Air King een stuk vrolijker is om te zien (zoals ik de foto’s hier zie, bijvoorbeeld die van Vespaed). Het is en blijft een moeilijke keuze
Ik prefereer persoonlijk juist weer dat ingetogen vd Explorer. Ook echt bandenswapper. Misschien dat dat wat meer kleur aan je Rolex kan brengen en daarmee je plezier vergroot.
Doch, als dat t toch niet is, waarom niet overstappen op de airking?
Ik krijg zin weer een explorer van 36mm te kopen. In deze maat een zeer elegant horloge.