Rolex Fat Lady Koopadvies gevraagd

Kunnen de echte kenners me wellicht van koopadvies voorzien voor de koop van een Rolex “Fat Lady” GMT Master II 16760 uit 1987.

Even een cross post vanuit Rolex Only… mijn serieuze vraag verdwijnt daar nogal snel tussen het plaatjesgeweld! :joy:

Onderstaand de plaatjes van het aangebodene. Prijs 7000-7500 euro.

Vinden jullie deze koopwaardig? Of zien jullie bijzonderheden?

Ikzelf vind nieuwe veel wittere wijzers niet mooi. Ik denk ook dat ze luminova hebben ipv tritium.
Als ik jou was zou ik dit topic naar vintage verplaatsen.

3 likes

Dit :thinking:

1 like

+1.

Maar over smaak valt niet te twisten. Is het een betrouwbare verkoper?
Doos en papieren?

1 like

Eerlijk gezegd vind ik het horloge een dik oud w*#f.

2 likes

Ahh, maar wat een tieten. (Voor diegenen die haar tweede bijnaam kennen).

1 like

Lug rechtsonder lijkt een stuk smaller/meer gepolijst dan links onder.

2 likes

Hoezo nieuwe? Bij de16700 is iets kleurverschil volgens mij eerder regel dan uitzondering. Wijzers kwamen dan andere leverancier dan die van de wijzerplaat.

1 like

Dus deze wijzers zijn origineel?

1 like

Rek op de band? Matcht band gespcode met serial van het horloge? Laatste aantoonbare service? Doos en papieren? Foto van het uurwerk?

1 like

Dat weet ik niet, maar het is bij dit type niet gek dat er kleurverschil is. Vind het zelf niet zo mooi iig. Liever gelijke verkleuring.

1 like

Nee hoor, een fat lady is al erg op jaren, en ook al zijn ze van een andere leverancier, tritium zou zeker een behoorlijke patina kennen, al zou die mogelijk iets meer of minder of anders zijn. Ze zouden niet wit zijn, zoals bij luminova. En idem met de 16700.

1 like

Nu je het zegt, ze zijn wel erg wit.

1 like

Dat wordt dan IRL zien. Op de foto recht van voren lijken ze spierwit, maar van schuin zie ik een gelige gloed…

Verkoper zegt dat hij origineel is.

Wie is de verkoper?

Behalve als hij eerste eigenaar is kan hij nooit weten dat dit de bij productie aangebrachte wijzers zijn. Natuurlijk zijn dit originele Rolex wijzers, ook als ze maar tien jaar oud zijn.

Zelfs als dit Tritium is, zou ik nooit geloven dat de wijzers zo oud zijn als de wijzerplaat. Maar goed, ik hoef hem niet te kopen.

3 likes

Wel een betrouwbare partij, maar niet de eerste eigenaar. Grijze handelaar.

Ik waardeer je mening juist, want daarom vroeg ik ook om hulp.

Hij doet m niet weg voor een paar tientjes, dus wil wel een goede koop doen. Is hij t waard? Niet voor de handel, maar om er plezier van te hebben. Daarom is t denk ik sowieso goed om IRL te gaan kijken naar deze en te beoordelen wat ik ter plekke zie.

Altijd wel een ‘Fat Lady’ willen aanschaffen… aangezien ik thuis het tegenovergestelde van een fat lady heb, dan maar een om de pols

Nogmaals,

Rek op de band? Matcht band gespcode met serial van het horloge? Laatste aantoonbare service? Doos en papieren? Foto van het uurwerk?

2 likes

Daar ga ik even achteraan

Een andere bijnaam van de 16760 is “de Sophia Loren” . Dat past misschien beter bij jouw vrouw. :slight_smile:

En misschien heb ik geen gelijk, maar in dit geval zou het mij verbazen. Ga kijken zou ik zeggen. Als je hem mooi vindt, waarom niet.

1 like

Voor 7K zal er wel iets niet compleet of origineel zijn. Prijzen gaan tegenwoordig sky high, hoewel dit nog niet de snelste raket is. Denk wanneer alles origineel is, ongepolijst en compleet, je nog veel meer betaalt.

Voor mij zou enige vastgelegde service geschiedenis een vereiste zijn.

1 like