Ikzelf vind nieuwe veel wittere wijzers niet mooi. Ik denk ook dat ze luminova hebben ipv tritium.
Als ik jou was zou ik dit topic naar vintage verplaatsen.
Hoezo nieuwe? Bij de16700 is iets kleurverschil volgens mij eerder regel dan uitzondering. Wijzers kwamen dan andere leverancier dan die van de wijzerplaat.
Nee hoor, een fat lady is al erg op jaren, en ook al zijn ze van een andere leverancier, tritium zou zeker een behoorlijke patina kennen, al zou die mogelijk iets meer of minder of anders zijn. Ze zouden niet wit zijn, zoals bij luminova. En idem met de 16700.
Behalve als hij eerste eigenaar is kan hij nooit weten dat dit de bij productie aangebrachte wijzers zijn. Natuurlijk zijn dit originele Rolex wijzers, ook als ze maar tien jaar oud zijn.
Zelfs als dit Tritium is, zou ik nooit geloven dat de wijzers zo oud zijn als de wijzerplaat. Maar goed, ik hoef hem niet te kopen.
Wel een betrouwbare partij, maar niet de eerste eigenaar. Grijze handelaar.
Ik waardeer je mening juist, want daarom vroeg ik ook om hulp.
Hij doet m niet weg voor een paar tientjes, dus wil wel een goede koop doen. Is hij t waard? Niet voor de handel, maar om er plezier van te hebben. Daarom is t denk ik sowieso goed om IRL te gaan kijken naar deze en te beoordelen wat ik ter plekke zie.
Altijd wel een ‘Fat Lady’ willen aanschaffen… aangezien ik thuis het tegenovergestelde van een fat lady heb, dan maar een om de pols
Voor 7K zal er wel iets niet compleet of origineel zijn. Prijzen gaan tegenwoordig sky high, hoewel dit nog niet de snelste raket is. Denk wanneer alles origineel is, ongepolijst en compleet, je nog veel meer betaalt.
Voor mij zou enige vastgelegde service geschiedenis een vereiste zijn.