Rolex Fat Lady Koopadvies gevraagd

Erg mooi Joost. Ik heb er verder geen verstand van overigens.
Waarom wordt ‘zij’ Fat Lady genoemd?

1 like

Omdat Sophia Loren ook een dikke kont had?

2 likes

@RobinH inderdaad om wat @Gobert zegt… Fat Lady aka Sophia Loren ivm haar dikke…

De eerste versies van de GMT Master II hadden een ander uurwerk en om dat kwijt te kunnen hebben ze een kast gebruikt die de dikte heeft van een seadweller, maar dan dus zonder heliumventiel. Nadien hebben ze het uurwerk aangepast en werd de kast submariner dikte. Dus daarom Fat Lady

2 likes

Ik ben geen ‘echte kenner’, maar ik vind onder meer op deze foto:

dat de bovenste lug hole wel erg dicht op de rand van de lug zit. Lijkt mij aardig gepolijst.

2 likes

Push-pins steken ook bijna uit (zegt een leek).

2 likes

Die zullen wel after market zijn na al die jaren.

1 like

'T lijkt wel alsof ze de kroon met een tang onder handen hebben genomen, of ligt dat aan de foto’s?

2 likes

Dan nog. Vaak wel een teken dat ie goed gepolijst is.

1 like

Nu je het zegt, inderdaad. Slechte kroon, overpolijst en lelijke dan wel niet originele wijzers. Wat is er wel goed aan dit exemplaar? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik denk dat Sophia teveel eelt aan haar vingers had.

1 like

Dank voor jullie inzichten. Ben nu wel benieuwd of hij echt zo slecht is… ga maar eens kijken denk ik

Ik dacht dat het de weerspiegeling van de tandjes op de bezel was,maar volgens mij is die kroon echt naar zijn grootje en dus een flinke kostenpot als die vervangen moet worden.
Grote kans dat de tube ook kapotgedraaid is

Hopsieflopsie…zo heurt een kroon van dat dikke wijf eruit te zien.

Bij de weg

1 like

Daar wijkt de wijzerkleur op dezelfde manier af als op de foto’s van ts.

1 like

Klopt, wijzers worden vaak vervangen. Bij Burger bieden ze nu een exemplaar met vervangen wijzerplaat en wijzers aan. Zou ikzelf eerder kiezen.

1 like

Zou goed kunnen dat het wel hetzelfde materiaal is (Tritium) ,maar een andere samenstelling/verhoudingen doordat de wijzers en de wijzerplaten door verschillende fabrikanten gemaakt zijn.

Het één zal dan iets anders reageren op licht,halfwaarde en veroudering/verkleuring dan de ander.

1 like

Voor mij om te leren… wat is de reden dat een kroon vervangen duur is?

Die is verkocht zo lijkt t… mooi prijsje wel. Wellicht al even geleden verkocht ?

Er komt nog 9% aan veilingkosten bij. Het horloge kost de koper dus 7k.

1 like

Edit

Ah, had ik niet gezien, jammer. Weet niet hoe lang geleden. Het leuke is dat door al die prijsstijgingen de fat lady vrijwel hetzelfde kost als de andere gmt’s, maar veel schaarser is. Zeker als hij er perfect uitziet, wat naar mijn mening de jouwe niet doet. Belangrijk als je hem weer kwijt wil.

1 like