Rolex Fat Lady Koopadvies gevraagd

Bedankt! Krijg zoveel info via dit topic… alleen ervaring met nieuwe horloges eigenlijk… nog geen vintage.

Juist omdat deze Fat Lady me aantrok ben ik ernaar gaan zoeken. Realiseerde me dat ik er te weinig van wist en vraag daarom om hulp. Mijns inziens hebben jullie me nu al enorm geholpen! Heel veel waardevolle info!

1 like

Ja, dat is precies wat ik eerder in dit topic zei. Reactie was toen dat deze kleur wit luminova zou moeten zijn.

1 like

Ik zei dat ik niet geloof dat zelfs bij verschillende fabrikanten er zo’n verschil in patina zou zijn. Dat lijkt me nog steeds stug. Ik achtte het mogelijk dat dit Luminova is, maar dat hoeft niet. Trouwens, als je gaat kijken is dit wel heel makkelijk te testen. Patina ontstaat door veroudering en blootstelling aan zonlicht. De wijzers en wijzerplaat worden daar in gelijke mate aan blootgesteld.

1 like

Even terug naar de vraag of deze koopwaardig is of niet. Alle opmerkingen over de al dan niet gepolijste kast en lugs; je kunt hier pas iets over zeggen als je hem in handen hebt. Op de ene foto lijkt het erger dan op de andere foto maar over het geheel vind ik het er niet heel slecht uitzien. De verkleuring van de plaat in verlegelijking met de wijzers lijkt correct, in ieder geval op de sport Rolexen die begin '90er jaren geproduceerd zijn, zie je altijd behoorlijk verschil tussen plaat en wijzers waarbij de plaat altijd verkleurt en de wijzers veel minder. Je kunt dit niet als criterium nemen om te zeggen dat dan dus wijzers vervangen zijn, integendeel. Nu is de Fat Lady wat vroeger maar ook hier geldt volgens mij dat de verschillende verkleuring op zich kloppend is.
Maar wellicht dat @XXoF hier nog een goed advies kan geven.

3 likes

Dank je. Ik ga hem sowieso ff bekijken. Maakt me toch nieuwsgierig. Ook de foto’s zijn idd wisselend van kwaliteit. Zal kijken of ik er zelf ook foto’s van kan schieten al was het alleen maar als dank voor de geboden info en leerstof voor mijzelf

1 like