Rolex gevonden, echt of nep?

Beste liefhebbers,

Ik ben onbekend op het gebied van horloges. Draag wel een horloge maar niet duurder dan 300 euro eens per jaar ofzo. Vind ik niet echt belangrijk. Ik ben taxichauffeur in het dagelijks leven en vandaag vond ik na mijn dienst een horloge, een rolex submariner. Dagelijks heb ik rijke klanten in de auto. Kan een echte zijn, maar ook nep. Na wat online zoekwerk komen veel echte kenmerken overeen. Maar ja het kan ook een supergoede namaak zijn. Heb de achterkant niet open kunnen krijgen en de band ook niet los kunnen krijgen van het kastje. Kan de nummers dus niet bekijken. Wat raden jullie mij aan om te doen?

Groet Adil

naar de gevonden voorwerpen uiteraard.

6 likes

Zo Zo…er wordt veel gevonden de laatste tijd en dan mag taxatie bureau HF weer een oordeel vellen.
Eerst maar eens wat duidelijke foto’s lijkt me want vanaf een stukje tekst kan natuurlijk niemand een oordeel geven.

4 likes

Het is al de vierde ofzo vandaag. Altijd gevonden of een erfenis, met daarbij de vraag wat het waard is. En zonder foto’s. Hou op zeg.

2 likes

…weer in je taxi te stappen…

Bye bye :wave:

:unamused:

1 like

Naar de gemeente brengen en niet onder je houden.
Is gewoon strafbaar in de vorm van “verduistering”.

Mocht zich niemand melden als rechtmatige eigenaar dan wordt je na een bepaalde tijd als nog de eigenaar.

2 likes

Netjes afgeven bij de politie en hiervan krijg je een afschrift. Wanneer jouw klant die deze al dan niet echte Rolex in je auto is verloren terug heeft en je krijgt van hem een dinercheque als bedankje dan weet je dat het een echte was…

1 like

Ik denk echt…echt waar :facepunch:

5 likes

:joy::joy:

is geen bemoeienis meer van de politie

Ik wacht totdat er gebeld wordt naar mijn bedrijf. Dat lijkt me het beste. Bedankt

Uploaden…

Nepper kan niet :thumbsup:

1 like

Nep. En een slechte ook. Vooral de print op de plaat is dramatisch.
Maar check ook gerust de ruimte tussen de kast en de minute markers aan de linkerkant, de gele muurverf in de insert, etc

2 likes

:smile:

Aan de andere kant… de datum klopt wel!

4 likes

de spelling is ook correct. Ik neig naar echt.

5 likes

[quote=“Adil88, post:1, topic:96377, full:true”]
Heb de achterkant niet open kunnen krijgen Wat raden jullie mij aan om te doen?[/quote]

4 likes

Dat was gewoon iemand die het horloge expres heeft laten liggen om te zien of je eerlijk bent.

Er is geen moment bij je opgekomen om het horloge bij de politie af te geven? Het eerste wat je wil weten is de waarde?

Ja, nou begin ik ook wel te twijfelen …

1 like